[Fiberworld] Bijna een week zonder internet

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 07:24
Nou, na bijna een week wachten toch hier maar even een postje, misschien dat iemand hier nog idee-en heeft met wat ik kan proberen of nakijken om in ieder geval zeker te zijn dat het niet aan mij ligt.
Ik kwam vorige week woensdag thuis (dus had er zelf niks mee gedaan) en uit het niks deed me internet het niet meer.
Modem (alcatel Speedtouch) opnieuw opgestart, server (simpel unix bakkie met FreeBSD 4.11-STABLE) opnieuw opgestart helemaal niks.
Vrijdag aangemeld bij de helpdesk, nummertje gehad en sindsdien is de technische dienst ermee bezig.
Nu kwam ik er vrijdagavond achter dat ik wel naar andere klanten van fiberworld kan pingen maar niet naar buiten.
Ik nam namelijk mijn ip adres (die ik dus wel gewoon krijg via DHCP) en daarvan veranderde ik het laatste getal in 1, 2, 3 enz en toen kreeg ik gewoon een paar keer reply, op 1 ip adres stond zelfs een webserver waar ik op kwam (81.171.9.52 een bloememsite )
Dus lijkt me niet dat het aan mij ligt toch ? Zo wel, waar kan ik nog naar kijken om het 100% uit te sluiten en fiberworld verder te laten zoeken mochten ze zeggen dat het mijn schuld is ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg