Het modden van auto's

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Ik loop met het idee te spelen om van zo'n auto
Afbeeldingslocatie: http://members.aol.com/e3%20bavaria/30si_2.jpg

zoiets te maken

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-zone.com/images/E3pickupbruinachter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cs-zone.com/images/E3pickupblauwgrijs.jpg

ik neem aan dat ik dan een nieuw kenteken moet krijgen dmv RDW keuring

1) auto heeft al een kenteken en rijd op gas
2) het is een klassieker

vraag me nu dus af: zou de auto z'n klassieker status houden? anders wordt je niet bepaald vrolijk van de belasting die je over dat ding moet betalen (hij weegt origineel +/-1300 kg)

heeft er iemand ervaring met ombouwen? het lijkt me dat je qua versteviging aan het zelfde moet denken als bij ombouw naar cabriolet

[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 31-10-2005 11:51 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maar 1 vraag: WAAROM :?
Zonde van de klassieker, en imho wordt het resultaat er niet mooier op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 19:13

B-lennium

Volvo 164 1975!

ook moet er een typegoedkeuring van de RDW zijn.. anders gaan hun er verschillende testen mee doen (lees botsproef, eland enz). eigenlijk breng jij een nieuw(e) (auto/type) in nederland.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Het is natuurlijk leuk om te doen. En als je het goed doet wordt het echt wel mooi denk ik.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

B-lennium schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:00:
ook moet er een typegoedkeuring van de RDW zijn.. anders gaan hun er verschillende testen mee doen (lees botsproef, eland enz). eigenlijk breng jij een nieuw(e) (auto/type) in nederland.
Lijkt me niet dat de RDW bij het keuren van een voertuig destructief onderzoek uitvoert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 19:13

B-lennium

Volvo 164 1975!

ja nu ik er nog eens naar kijk... rdw doet geen botsproef nee...

zie http://www.rdw.nl/nl/voer...oertuigbouwenwijzigen.htm

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04

BeaM-R

Powerrrrr

B-lennium schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:59:
ja nu ik er nog eens naar kijk... rdw doet geen botsproef nee...

zie http://www.rdw.nl/nl/voer...oertuigbouwenwijzigen.htm
Is het raar dat ik dit een hele domme opmerking vind |:( 8)7

Botsproeven...hoe verzin je het. Dus jij brengt je auto naar de RDW, zij rijden hem met 60km/u tegen een betonblok aan en je krijgt je auto terug met de mededeling dat hij goed- of afgekeurd is 8)7

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:12
RDW kan eisen dat jij botsproef doet in het geval het een nieuw / niet in Nederland uitgebracht autotype betreft. Echter er bestaat(n) uitzondering(en) voor hobby-isten. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar een vriend van mij heeft al een tweetal zelfgebouwde auto's op kenteken laten zetten. Bij het RDW in lelystad voelen ze dan heel de auto aan de tand. Bij hem betrof het een in nederland uitgebracht autotype echter met een veel zwaardere motor erin. Ze willen dan berekeningen zien waaruit blijkt dat remmen voldoen e.d. aangezien je aangemerkt wordt als fabrikant. Echter een goed verhaal scheelt ook veel.

[ Voor 9% gewijzigd door a3konijn op 31-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
The_Eagle schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:59:
Inderdaad.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
The_Eagle schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:59:
waarom, om verschillende redenen:
1) technisch leuk project
2) als het af is rijdt ik in iets wat bijna niemand heeft
3) de auto heeft behoorlijke lekkage door een doorgeroeste achterklep
4) ik moet vaak grote en vuile dingen vervoeren en wil een pickup hebben en heb geen B-E rijbewijs en geen trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38

ThunderNet

Flits!

2bmws schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:38:
[...]

waarom, om verschillende redenen:
1) technisch leuk project
2) als het af is rijdt ik in iets wat bijna niemand heeft
3) de auto heeft behoorlijke lekkage door een doorgeroeste achterklep
4) ik moet vaak grote en vuile dingen vervoeren en wil een pickup hebben en heb geen B-E rijbewijs en geen trekhaak
Wat is dat voor raar argument? Complete auto ombouwen is geen probleem, maar een trekhaak monteren wel :?
Ik zou mezelf nog wel 2x bedenken. Het is veel werk, je bent veel (overdekte) ruimte nodig. Veel gereedschap. Veel tijd, en veel geld :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
ThunderNet schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

Wat is dat voor raar argument? Complete auto ombouwen is geen probleem, maar een trekhaak monteren wel :?
Ik zou mezelf nog wel 2x bedenken. Het is veel werk, je bent veel (overdekte) ruimte nodig. Veel gereedschap. Veel tijd, en veel geld :)
Nou en, dat is toch de zaak van de TS? Er kunnen wel andere redenen zijn dat ie geen trekhaak wil. Dat argument is echt helemaal niks raars aan.

@TS: Over wat het RDW er van gaat vinden kan je echt het beste naar de RDW zelf gaan. Ze willen je vast wel antwoord geven op je vragen, of misschien hebben ze er al wel informatie over. (Of ze wel of niet een botsproef willen doen bijvoorbeeld :X )

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 31-10-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Jesse schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:32:
[...]

..
@TS: Over wat het RDW er van gaat vinden kan je echt het beste naar de RDW zelf gaan. Ze willen je vast wel antwoord geven op je vragen, of misschien hebben ze er al wel informatie over. (Of ze wel of niet een botsproef willen doen bijvoorbeeld :X )
er is een mailtje onderweg naar het RDW, zou binnen 3 werkdagen bericht moeten krijgen,
het resultaat zal ik hier posten,

ik hoop dat er nog mensen zijn die ervaring hebben met het ombouwen naar bv een cabrio, misschien dat die tips kunnen geven over behoud van de torsiestijfheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

kan wel maar je moet je auto helemaal verstevigen
dmv extra balken onder je auto langs enzo

een gewone golf2 kan je ook niet zomaar in een golf cabrio veranderen, die heeft een veel steveriger onderstel omdat je de stijfheid van het dak niet meer hebt...

maarja dat wist je natuurlijk al wel

en uiteraard moet hij opnieuw gekeurd worden
die wegenbelasting idd ik had een volvo 940 die woog 1337 kilo :+ pfieuw daar word je niet blij van

[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-10-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
B-lennium schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:00:
Nee hoor, hoeft niet persé. Zie ook maar met dat gezeik van die Chinese JMC. Die was door de mazen van het net gekomen onder het mom van: beperkte oplage. Volgens mij is de Gillet Vertigo waar wij op school mee racen ook niet voorzien van een keuring.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

win voor je iets doet echt heel goed advies in bij die organisatie wat wel mag/niet mag en op welke manier.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 31-12-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28
Even een offtopic vraag.
Wat is dat voor auto..?
- type
- bouwjaar
- kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Merk: BMW
Type: 2500 - 3.0 Si; Li; S
Bouwjaar: tussen 1969 en 1975

Heb em nog niet aangeschaft, maar die ik op het oog heb is een roestig restauratie project.
3.0 Li van 1972

op de foto is een 3.0 Si

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Mailtje dat ik terug kreeg:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Uw vraag is dusdanig technisch van aard, dat ik uw e-mail voor verdere beantwoording heb doorgestuurd naar onze technische afdeling. Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
ik wacht dus af.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Als je gebruik maakt van een bestaand onderstel dan is er ontzettend veel mogelijk.
Het is zonder herkeuring bij de RDW inderdaad toegestaan om bijvoorbeeld van een normale wagen een cabrio te maken.

Wel moet je er op blijven letten dat de wagen veilig is en blijft en dat je dus opzich niet in de problemen komt met bijvoorbeeld APK punten.

Ik heb hierover een tijd geleden al eens heel wat boompjes opgezet naar de RDW. Kan eens kijken of ik die mailtjes nog heb.

edit:
De bewuste mailtjes heb ik dus helaas niet meer

[ Voor 7% gewijzigd door Harry op 07-11-2005 16:01 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
De lang verwachte reactie van het RDW:

Het voertuig heeft een zelfdragende carrosserie en daar gaat u een wijziging in aanbrengen (zie het als een wijziging naar cabriolet, alleen u vervangt de zittingen door laadruimte). Deze wijziging zal alleen de stijfheid van het totale voertuig aantasten, waardoor u boa verstevigingen aan zal moeten gaan brengen.

Het wijzigen van de constructie van een voertuig valt onder hoofdstuk 3 van het voertuigreglement en daarbij moet het voertuig blijven voldoen aan de toelatings- en permanente eisen van 1972.

Kortom, u dient te keuren i.v.m. wijziging van de constructie en u zal o.a. torsie- en stijfheids testen moeten ondergaan op Test Centrum Lelystad. Dit alles gaat dus wat tijd, geld en moeite kosten, maar is niet onmogelijk.

U start het proces, aanvraag individuele typegoedkeuring, door contact op te nemen met onze afdeling IKS te Zoetermeer. U kunt de afdeling IKS bereiken door met onze klantenservice te bellen op 0900-0739 (à 10eurocent p.m.).

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51
Maar je hebt dus nog geen antwoord op de vraag of je klassiekerstatus behouden blijft en wat het gaat kosten durven ze ook niet te melden.
Schiet lekker op ...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

SeatRider

Hips don't lie

MoZe schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:02:
Maar je hebt dus nog geen antwoord op de vraag of je klassiekerstatus behouden blijft en wat het gaat kosten durven ze ook niet te melden.
Schiet lekker op ...
Natuurlijk behoud je je klassiekerstatus. Je krijgt ook geen nieuw kenteken nummer, ze passen alleen de gegevens in het RDW register aan. Zelfs al had je een nieuw kenteken nummer gekregen (zoals bij import uit buitenland) dan had je nog kunnen aantonen dat de auto 25 jaar oud is adhv originele papieren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1