[SuSE]Authenticatie Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik werk hier sinds een paar weken probleemloos met SuSE10 op mijn laptop, maar sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem:

Zodra ik als een normale user Yast2 onder Gnome probeer te openen reageert het programma totaal niet. Normaal vraagt Linux om het Root password voor de nodige rechten om Yast2 te kunnen gebruiken, maar zelfs hier vraagt ie niet om.

Nu lukt het wel als ik via de terminal su -c 'yast2' intyp, maar dan krijg ik de volgende foutmelding te zien:
Session management error: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed

Yast2 draait dus prima als ik het via de terminal probeer, maar deze foutmelding geeft toch echt aan dat er iets niet goed zit. Nou ben ik nog niet zo ervaren met Linux, dus ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

En als je via 'su -' naar root gaat en dan Yast2 draait? Gaat het dan wel goed?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Hmm dan heb ik nogsteeds dezelfde melding. Pas als ik volledig als root inlog (met gnome dus) verdwijnt de foutmelding. Heeft het er misschien mee te maken dat gnome onder een andere user draait dan yast2 (dat zat ik me net te bedenken)?

[ Voor 4% gewijzigd door Lawrentium op 31-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Je doet wel su - met het - teken? want in principe zou je bij elke inlog met root of met su - dezelfde settings in je shell moeten krijgen.

yast2 is grafisch zeker? (heb sinds 8.x geen suse meer gehad)

je zou ook eens iets met 'run command' met root rechten kunnen proberen

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
zomertje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:23:
je zou ook eens iets met 'run command' met root rechten kunnen proberen
Ja ik gebruik dan altijd su -c 'command'. Daarna wordt om het root password gevraagd en draait het ook vanuit de terminal.

Yast2 is trouwens inderdaad grafisch, Yast1 niet geloof ik maar dat was zegmaar voor mijn tijd met Linux.