Ik heb een applicatie in Delphi die de compoort uitleest en de GPS-data die zo binnenkomt opslaat in een bestandje.
Dit werkt allemaal prima. Nu zijn er verschillende soorten strings die een GPS-unit kan uitsturen.
De meest gebruikten zijn GGA en GGL.
Mijn applicatie kan met de meesten prima overweg.
Alleen nu gaan we met een veel preciezere GPS werken, het zogenaamde RTK-systeem. En uiteraard stuurt die weer een andere string: GGK
Nu hebben we niet de beschikking over dat systeem (het is nl. erg duur en we huren het voor een dag), maar onze 'oude' GPS heeft ook de mogelijkheid om GGK strings uit te sturen.
Dus heb ik de applicatie aangepast en geprobeerd om de GGK string uit te lezen.
Nu blijkt dat er helemaal geen strings worden verstuurd.
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat onze 'oude' GPS geen verbinding heeft met een basisstation en daarom niets uitstuurt.
Maar ik kan helemaal nergens vinden of dat inderdaad zo is.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Groeten,
Paul
Dit werkt allemaal prima. Nu zijn er verschillende soorten strings die een GPS-unit kan uitsturen.
De meest gebruikten zijn GGA en GGL.
Mijn applicatie kan met de meesten prima overweg.
Alleen nu gaan we met een veel preciezere GPS werken, het zogenaamde RTK-systeem. En uiteraard stuurt die weer een andere string: GGK
Nu hebben we niet de beschikking over dat systeem (het is nl. erg duur en we huren het voor een dag), maar onze 'oude' GPS heeft ook de mogelijkheid om GGK strings uit te sturen.
Dus heb ik de applicatie aangepast en geprobeerd om de GGK string uit te lezen.
Nu blijkt dat er helemaal geen strings worden verstuurd.
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat onze 'oude' GPS geen verbinding heeft met een basisstation en daarom niets uitstuurt.
Maar ik kan helemaal nergens vinden of dat inderdaad zo is.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Groeten,
Paul