Ad-hoc verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:41
Hallo,

Ik heb me recent een SMS EZ-connect G 54 aangeschaft en deze in mijn desktop gestoken om met mijn nieuwe laptop te kunnen verbinden over wifi. Ik stel tussen de twee een adh-hoc netwerk in (momenteel nog onbeveiligd :p) en het verbinden lukt wel degelijk, maar om de zoveel minuten valt de verbinding heel eventjes weg, om daarna opnieuw te connecten.

Dit gebeurt al als ze nog geen twee meter van elkaar af staan.

Ze opereren op kanaal 3 in 802.11 ad hoc modus en ik heb de nieuwste drivers van SMC en intel (laptop).

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verwijderd

kan je testen met wireless naar een access point?

heb je SP2 op beide laptops?

• Division
Zeer binnenkort kan ik testen met een wireless router, maar enkel de laptop heeft SP2 (ik wil per sé geen SP2 op mijn pc die ik gebruik voor geluidsbewerking en muziek)...

• Division
subtiele kick... :)

Verwijderd

zet ze eens op kannaal 10-11 hier heb ik dan ook beter signaal, hoe is het signaal wnnr je verbinding hebt? wnnr valt het signaal weg, heb je mss storende apparaten staan die de verbinding kunne beinvloeden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

lier

MikroTik nerd

Kan je de verbinding als default zetten ?
Zijn er in de buurt meerdere WLAN's ?
Heb je al een ander kanaal geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Division
Ik ga kanaal 10 of 11 eens proberen, in de buurt staan wel een duo (afgeschermde) studio speakers, maar deze hoeven niet per se aan te staan, de verbinding valt op willekeurige momenten eventjes weg...

Ik laat nog wat van me horen :)

Tx voor de reacties alvast

• Division
Zo,

Heb verchillende kanalen geprobeerd, encryptiesterkte veranderd, maar tevergeefs.
Ze vallen nog steeds periodiek uit elkaar, kwestie van minuten.

Kent iemand dit probleem?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik een ad-hoc verbinding opzet tussen een Sitecom USB dongle en mijn Laptop (Intel Pro Wirless) dan valt deze om de zoveel minuten uit. Soms kan ik 15 min lang werken zonder dat hij uitvalt, soms valt de verbinding om de 2 minuten weg. Encryptie aan/uit helpt niet, evenals een ander kanaal. Als ik de laptop met een Access Point verbindt is er niks aan de hand. Ook heb ik overal de laatste drivers geinstalleerd.

Iemand een idee hoe ik het uitvallen kan voorkomen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1