Oude voeding in nieuwe PC (at)

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:03
Mijn voeding van mijn PC (at-formaat) maakt nogal een herrie. Ik heb ook nog ergens een oude 486 staan en wil misschien de voeding om ruilen omdat die 486 slechts 10% van de herrie maakt die mijn pentium maakt. Zou dat mogelijk zijn. De aansluitingen kloppen in ieder geval. Weet alleen niet hoe het zit met de aan en uit knop. Verder weet ik van die voeding uit de 486 niets dus zou een gemiddelde voeding mijn PC wel trekken (1x 7200 rpm HD + 1x 5400 rpm HD + 1 Writer + 1 CD-ROM + p233@133 + VoodooBanshee)?

Kan ik vanwege enige risico misschien beter wachten tot mijn volgende PC er is zodat het niet kwaad kan als er iets kapot gaat?

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ze zijn beide AT dus? Gewoon omwisselen, moet niet veel uitmaken... 'k zou alleen wel ff checken hoeveel Watt beide zijn, is de 486 VEEL minder, dan trekt ie het waarschijnlijk niet... maar, je kunt het altijd proberen....

If nothing is written below, I was the last to reply...

• cosmoOo
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Koen heeft zijn p233 over ondergeclockt naar 133mhz ?

alleen atlon en als je zeer veel cdroms e.d. hebt werkt een standaard voeding niet meer altijd.

bij een at voeding schakel je met de aan en uit knop gewoon de 220 in (dus niet op moederbord ofzo) de aan en uit knop zit daarom meestal vast aan de voeding, je moet even kijken of die in jouw kast past of anders draad doorknippen en met kroonsteentje (is wel 220v) oude schakelaar aansluiten.

kan volgens mij niet veel mis gaan. voeding van 486 zou ook wel minimaal 200 watt zijn denk ik.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• cor-gijs
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

kijk
als je nou echt een tweaker bent
dan schroef je gewoon effe die voedingetjes open en verwissel je de fan's effe
dat zijn namelijk de herriemakers
je hebt dan wel kroonsteentjes nodig, of een soldeerbout
maar
je zit niet met afmetingen en vermogens te klooien

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Koen_R
Ja mijn 233 is onderklokt, al ruim een jaar overigens. (Mijn multiplier wil niet meer van 2 af en op meer als 66 mhz stopt mijn cdwriter dermee :( )

Ja inderdaad, had ik nog niet aan gedacht, kan ook gewoon de koelers verwisselen. Maar het is denk ik toch makkelijker, tenminste als de aan/uit schakelaar gewoon de voeding te verwisselen.

Verwijderd

Als je computer onders windows automatisch zichzelf uitzet, ken je geen 486 voeding gebruiken. Aansluiting is anders en voeding luistert niet naar on/off signaal van het mobo.

• Koen_R
Nee, als windows je PC uit zet heb je een ATX voeding dus die kan je zoiezo niet verwisselen met een AT voeding uit een 486. Maar ik heb in mijn Pentium ook een AT voeding dus dat is geen probleem.
Pagina: 1