Ik heb een Maxtor 6Y120L0 YAR41BW0 120Gb ATA-133 schijf in mijn systeem zitten. De laatste tijd heb ik nogal last van een trage pc, hoofdzakelijk komt dit door de schijf. Als ik bijvoorbeeld een dvd aan het branden ben op 6x en dan klik ik mijn browser aan (Firefox) die al open staat dan staat de schijf de hele tijd te pruttelen en dat duurt zo lang dat de cache van de brander leeg loopt en ik weer een coaster heb 
Nu heb ik met behulp van HDTach 3.0.1.0 eens een benchmark gedraaid van de schijf:

Zoals je ziet zit er een rare dip aan het begin van de grafiek. Verder heb ik een IBM schijf in mijn pc zitten die ik ook gebencht heb:

Hier geen dipje aan het begin.
De lange bench laat een soortgelijk probleem zien met meer dipjes(hier trouwens een zelfde schijf ter vergelijking erbij in het blauw, zoals te zien normale grafiek!):

En van de IBM schijf:

Weet iemand waarom deze schijf zo langzaam is en waar het dipje in de grafiek vandaan komt? Ik erger me groen en geel aan deze situatie.
Specs van de hardware:
Asus A7V600 mobo
AMD Athlon 3000+
512 MB Ram
Madview Radeon 9600XT
Maxtor 120 GB
IBM 120 GB
Nu heb ik met behulp van HDTach 3.0.1.0 eens een benchmark gedraaid van de schijf:

Zoals je ziet zit er een rare dip aan het begin van de grafiek. Verder heb ik een IBM schijf in mijn pc zitten die ik ook gebencht heb:

Hier geen dipje aan het begin.
De lange bench laat een soortgelijk probleem zien met meer dipjes(hier trouwens een zelfde schijf ter vergelijking erbij in het blauw, zoals te zien normale grafiek!):

En van de IBM schijf:

Weet iemand waarom deze schijf zo langzaam is en waar het dipje in de grafiek vandaan komt? Ik erger me groen en geel aan deze situatie.
Specs van de hardware:
Asus A7V600 mobo
AMD Athlon 3000+
512 MB Ram
Madview Radeon 9600XT
Maxtor 120 GB
IBM 120 GB
Hail to the king baby!