Windows Installatie lukt niet op Asus A8V

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb net een nieuwe computer gekocht en probeer nu Windows XP Professional op te installeren maar tevergeefs.

De computer reboot namelijk continue bij het starten van windows. Je ziet windows starten, de installatie is denk ik afgerond, en na 4 seconden herstart de computer opnieuw; telkens opnieuw.

Er is één sata hardeschijf aangesloten op de promise controller (FastTrack 378 v.1.000.37). In de bios is de promise controller enabled en op IDE mode (voor single sata drives geloof ik). Er is ook een VIA VT8237 controller onboard maar die heb ik gedisabled.

Ik heb al werkelijk vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

Configuratie:
- Asus A8V Deluxe
- AMD Athlon 3200+, 64bit, Socket 939
- 2 x Kingston 512MB 400MHz DDR Non-ECC 3-3-3 DIMM Dual Rank (certified voor asus A8V Deluxe) - Zelg gecontroleerd met MemTest86 - OK
- Western Digital 250GB WD2500KS (zonder jumpers)
- MSI NX6200AX-TD128 AGP Geforce 6200 128Mb DDR, TV-out, DVI
- Windows XP Professional SP1 waarbij ik zelf de SATA drivers (promise) heb geintegreerd wegens ontbreden floppy drive

Drivers:
SATA : Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 for Windows 98SE_NT4.0_ME_2000_XP_2003

Bios:
- A8V Deluxe BIOS1013 (niet de laatste, maar geen reden om te upgraden omdat de laatste versie niets nieuws toevoegd)

Wat kan er mis zijn? Is er iets mis met windows of moet ik ergens anders gaan zoeken?

Alvast bedankt
Genius

[ Voor 3% gewijzigd door Genius2000 op 31-10-2005 11:02 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
probeer eens windows te installeren met alleen de ide of sata drive waar het op moet aangesloten.

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Je moet eens proberen van die Raid controller op Raid te zetten ipv IDE want daar waren enkele problemen mee herinner ik me van toen ik ook zo een mobo had .

Frag_Zero

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
IRCfreAk schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:46:
probeer eens windows te installeren met alleen de ide of sata drive waar het op moet aangesloten.
Er is in totaal maar 1 hardeschijf, en dat is een SATA HD van Western Digital.

Verder heb ik wat zitten puzzelen met:
- van AGP8 naar AGP4
- snelheid van memory op 100Mhz gezet ipv 400Mhz
- Burst Length stond op 4 beats -> naar 8 gezet (BIOS:Advanced --> CPU configuration --> Memory Configuration --> Memory Configuration)

maar helaas weet met exact dezelfde reboot.

Als je in safe modus probeert op te starten zie je windows 1 voor 1 de drivers laden en plots reboot hij, nog voor er een grafische interface is verschenen.

--> Ik blijf uiteraard verder proberen, maar ik ben voorlopig einde raad. Wie kan verder helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door Genius2000 op 31-10-2005 14:08 ]

Verwijderd

Ik heb ook de a8v, en ik gebruik standaard de via raid controller.
Met de promise controller heb ik problemen gehad - de ene keer detecteerde ie wel een harde schijf en een volgende keer weer niet.
De via controller werkt bij mij beter - met wd raptor 74gb

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Pakt hij de drivers voor de controller wel goed?
Heb een vermoeden dat dat niet helemaal lekker gaat...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Probeer eens op te starten met F8 en dan kiezen voor opstarten zonder reboot bij BSOD.
Misschien krijg je een BSOD maar zie je die niet.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Persoonlijk zou ik de schijf eens proberen op de via contoller, mogelijk dat het dan wel goed werkt. Een tweede voordeel van de via controller is dat deze ingebakken zit in het chipset, deze heeft hierdoor veel meer bandbreedte beschikbaar dan de promise controller, welke gewoon aan de pci bus hangt.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Voeding?
Probeer het eens zonder SATA drives?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb dit ook gehad op een Asus A7N8X-VM/400.
Die zat op een 300W voeding, er zuinig systeem, Sempron, onboard video, etc.

Wat bij mij hielp was een sterkere voeding van een A-merk die de lijnen wat stabieler hield.
Zet iig alle timings zo los mogelijk en zet desnoods de FSB gewoon een stap lager.

Toen bij mij alle chipset drivers er op stonden was hij zo stabiel als een huis. Zelfs met de 300W voeding waar die PC nu nog op werkt.

Helaas kan ik niet direct op jou probleem ingaan, maar misschien heb je hier iets aan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1