Toon posts:

Geheugenprobleem overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gaan overclocken met mijn moederbord, een Aopen AX4C max 2 maar na het lezen van de forums kom ik steeds tegen dat je je vdimm best wel hoog moet zetten om een beetje te kunnen overclocken. Dat is mijn probleem dan ook. Ik kan maar tot 2.8 gaan. Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste doen?

-Geheugen kopen dat niet veel voltage nodig heeft om over te clocken. Bestaat dat en zo ja welke is het.
-Een ddr booster kopen en dan gewoon geheugen kopen dat veel voltage vraagt en dan het voltage opschroeven.
Nog 1 ding, ik wil ongeveer max 140 euro aan geheugen uitgeven

Bedankt voor de hulp

Vedran

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Begin eens met vertellen wat voor geheugen je nu hebt en welke chips daar op zitten, dan kunnen we misschien wat meer zeggen over welke zet voor jou het verstandigst zou zijn.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:00:
Ik wil graag gaan overclocken met mijn moederbord, een Aopen AX4C max 2 maar na het lezen van de forums kom ik steeds tegen dat je je vdimm best wel hoog moet zetten om een beetje te kunnen overclocken. Dat is mijn probleem dan ook. Ik kan maar tot 2.8 gaan. Mijn vraag is nu, wat kan ik het beste doen?

-Geheugen kopen dat niet veel voltage nodig heeft om over te clocken. Bestaat dat en zo ja welke is het.
-Een ddr booster kopen en dan gewoon geheugen kopen dat veel voltage vraagt en dan het voltage opschroeven.
Nog 1 ding, ik wil ongeveer max 140 euro aan geheugen uitgeven

Bedankt voor de hulp

Vedran
Check anders even op de OCZ website of de ocz-booster compatible is met je moederbord, en of je moederbord geen 'begrenzer' heeft wat betreft vdimm (bv. de asus a8v deluxe kan niet boven de 2.9v komen met een ocz-booster ivm beveiliging!)..

Uiteraard moeten we even je geheugen weten om te checken of het wel goed is voor overklokken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu TwinMos 2*512 mb ddr400. Het zijn de powerchips, want ze komen niet eens boven de 200 mhz uit. Ook niet met 2.8 volt en de timings kunnen ook niet omlaag. Maar dat geheugen ben ik van plan om te verkopen en nieuw geheugen te kopen. Ik weet dus niet welk nieuw geheugen ik moet kopen. OCZ heb ik al gemaild dus effe afwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 12:04 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
kun je precies schrijven wat voor stepping je proc. is en wat voor chips er op je geheugen zitten

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:11:
kun je precies schrijven wat voor stepping je proc. is en wat voor chips er op je geheugen zitten
Ik heb een P4 Northwood proc op 2.6 ghz hij draait nu stabiel op 3.2 ghz. Het is een 133 fsb dus op 3.2 ghz draait op het geheugen 200 fsb met divider. Dat is ook de standaard snelheid van het geheugen verder wil het niet. Die stepping zie je die in cpu-z?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een antwoord?

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

stepping zie je op je CPU geschreven alleen, als ik het goed zeg. Moet je dus eigenlijk noteren voordat je hem inbouwt. Nu kan je als ik het goed heb niet meer zien, en ook neit meer achterkomen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Ze bedoelen als het goed is de stepping van je geheugen (timings)

CAS LATENCY
RAS TO CAS
RAS PRECHARGE
TRAS
TRC
Noem maar op :P

En ja dat staat ook in cpu-z
Pagina: 1