[Exchange/Outlook 2003] Ldap connectie naar public folders

Pagina: 1
Acties:

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Zit hier met het volgende :

Ik probeer via een LDAP adresboek een connectie te maken met de exchange server.
Dit gaat allemaal goed maar nu wil ik dat ie de public folders contacten kan openen.
Nu zie ik echter alle emailadressen die in de active directory zitten en dit is niet de bedoeling.

In outlook heb ik gevonden dat je aan kan geven naar welke folder hij moet gaan.
Dit kan je bij het aanmaken van een LDAP connectie aangeven , bij geavanceerde instellingen en dan zoekbasis , microsoft geeft als voorbeeld cn=gebruikers,dc=exchange,dc=microsoft,dc=com

Ik ben dus op zoek naar de manier om de public folders te openen ipv alle active directory contacten.

Voor de duidelijkheid de exchange server binnen het netwerk wordt eigenlijk niet gebruikt(ivm veiligheid, en de benodigde kennis is niet aanwezig). De mail komt binnen via een linux server, die helaas niet over ldap beschikt.
We gebruiken dus maar een klein deel van de functionaliteit van exchange

Hoop dat deze in het goede subforum staat , zat te twijfelen tussen office en PNS

[ Voor 4% gewijzigd door michelc85 op 31-10-2005 11:12 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

michelc85 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:47:
[...]

Hoop dat deze in het goede subforum staat , zat te twijfelen tussen office en PNS
LDAP en Exchange? ik tik hem toch maar naar Software Algemeen. Qua opmerking dat je exchange wel hebt maar niet gebruikt wegens kennisgebrek lijkt PNS sowieso de verkeerde keuze ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland