Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Zeker wanneer je deze in een CrossFire hangt.
Maar ze zijn moeilijk te krijgen geloof ik...
Beetje Ati eigen.
Maar ik heb zelf een XFX 7800GTX en ben er zeer blij mee.
Er gaat er zeker nog eentje komen voor SLI.
[ Voor 25% gewijzigd door ShellGhost op 31-10-2005 10:37 ]
www.ati.com misschien? Kom op zegGrenco schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:32:
Ik heb zelf al een aantal dingen bekeken en alleen de Nvidia 7800 GTX lijkt mij erg intressant.
Maar ik heb helemaal geen verstand van ATI kaarten, ik weet dus niet of hun een zeer krachtig grafisch monster op de markt hebben.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
www.tomshardware.com
[Nvidia]7800GTX TOP van asus is atm de beste kaart die je ook daadwerkelijk terug vind in de winkel
[Ati]X1800XT is nog niet bepaald leverbaar voor de consument geloof ik.
de 1800XT is al vergeleken en verloor op kleinere resoluties(1024x768)(1280x1024)vaak zelfs nog van de GTX TOP.
Dus heb je een TFT monitor of speel je toch weinig op 1600x1200 zou ik zeker voor de 7800GTX(TOP) gaan.
Wat natuurlijk ook kan is een Asus A8N-SLI(Deluxe) aanschaffen en daar 2 x 7800GT op zetten..
ik zou iig niet op de ati kaart wachten.. but that's just my opinion :-)
[ Voor 109% gewijzigd door question op 31-10-2005 10:47 ]
shit, je was me net voor!
I'm not as think as you stoned I am
Je zult voor jezelf moeten kijken welke spellen je speelt en dan aan de hand van revieuws een keuze moeten maken. Het nadeel van de X1800 serie is wel dat ze nog niet echt leverbaar zijn.
Het voordeel van de 7800 is wel dat je er later nog een kaart bij kunt zetten voor SLI. Met de X1800 kun je natuurlijk ook crossfire gaan draaien, maar de slechte refreshrates op hogere resoluties maken crossfire redelijk onbruikbaar als je nog een CRT hebt (ik weet niet hoe dat bij TFT's zit).
Ik snap zelf ook wel dat ik op de website van ATI veel informatie kan vinden over hun grafische kaarten. Hier heb ik natuurlijk ook gekeken, en ook wat reviews bekeken en vergeleken.
Maar wat er uit een discussie komt rollen op GOT vind ik vaak toch nog het meest betrouwbaar.
Maar de echt heftige planken van ATI kon ik inderdaad niet in de echte wereld vinden.
Daarom zat ik zelf ook al te denken aan een 7800 GTX TOP.
Ik wou voor dit geld even zeker weten of ik niet een andere kaart uit de zelfde prijs klasse over het hoofd zag.
In iedergeval bedant voor de reacties, en voor de reacties die mogelijk nog gaan komen.
Edit:
Oh ja, That reminds me. moet ik wachten op de 512 Mb kaarten of niet?
Want ik las dat er ook 512Mb 7800's aankomen.
nieuws: Introductie 512MB GeForce 7800 GTX voor 5 november
[ Voor 14% gewijzigd door Grenco op 31-10-2005 10:58 ]
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Verwijderd
Dus imho kan je dan beter een 7800GT kopen, en met het extra geld een nieuwe cpu/mobo.
WTF....
Haters everywhere but I don’t really care
GraKa....
Grafische Kaart dan.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Deze kaart moet nog beschikbaar worden en zal waarschijnlijk net iets duurder worden dan de 750 euro waar jij het over hebt, maar je hebt dan wel SLI op je pc ondanks het feit dat je maar 1x pci-e hebt op je mobo.
Lijkt mij verreweg het beste wat je kan doen, en je hoeft je mobo dan ook niet te vervangen.
kijk hier maar eens:
nieuws: Asus N7800 GT Dual: twee GF 7800 GT in één
Momenteel denk ik aan een
Asus Extreme N7800GTX/TOP ViKa met een Abit NI8SLI Mobo.
Dan kom ik rond de 750 Euro uit.
Op deze manier kan ik wat meer uit mijn CPU persen d.m.v. OCen.
en in de toekomst kan ik nog uitbreiden.
Mijn huidige moederbord bied geen mogelijkheden tot overclocking.
[ Voor 3% gewijzigd door Grenco op 31-10-2005 11:22 ]
En budget van 750e en dat het PCI-E i vind ik niet bepaald een specefieke vraag.
[ Voor 21% gewijzigd door Carel op 31-10-2005 11:31 ]
Er zijn tonnen reviews die zich specifiek tot doel stellen deze vraag te beantwoorden. Lees die ipv hier (op erg popie-jopie wijze) te posten.
Daar komt nog bij dat 'ultieme' op zich niets zegt. Iets kan alleen goed zijn in iets. Aangezien je niet eens aangeeft wat je exact met die kaart wilt, is hier geen antwoord op te geven
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()