VMWARE (op linux) Read/Write error

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb momenteel een groot probleem met mijn VMWARE. Mijn vmware is op SUSPEND MODE blijven steken, en nu kan ik hem niet meer power on doen, reverten naar een snapshot en verwijderen (zowel handmatig als via vmware).

Mijn vmware files staan op een FAT32 partitie, en nu heb ik dus niet genoeg permissions om wat dan ook te doen. ( ook wanneer ik als root ben ingelogd )

Ik weet niet of iemand bekend is met dit probleem, of als er een mogelijkheid is om die FAT32 partitie te formateren (aangezien er niets anders bij op staat).

Hieronder wat gegevens wat betreft versies:

VMWARE 5.0
Suse Linux 10

nb: ik heb alles wel draaiend gehad op die FAT32, dus aan compatibiliteit ligt het probleem niet.

Alvast bedankt voor (alle) hulp.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Honnes schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:26:
Ik heb momenteel een groot probleem met mijn VMWARE. Mijn vmware is op SUSPEND MODE blijven steken, en nu kan ik hem niet meer power on doen, reverten naar een snapshot en verwijderen (zowel handmatig als via vmware).

Mijn vmware files staan op een FAT32 partitie, en nu heb ik dus niet genoeg permissions om wat dan ook te doen. ( ook wanneer ik als root ben ingelogd )

Ik weet niet of iemand bekend is met dit probleem, of als er een mogelijkheid is om die FAT32 partitie te formateren (aangezien er niets anders bij op staat).

Hieronder wat gegevens wat betreft versies:

VMWARE 5.0
Suse Linux 10

nb: ik heb alles wel draaiend gehad op die FAT32, dus aan compatibiliteit ligt het probleem niet.

Alvast bedankt voor (alle) hulp.
Bij virtualisatie altijd aangeven om welke GUEST en welke HOST het gaat.. ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je nou voor software waar draait. Ik neem aan Windows (XP? je draait FAT32?) als host met VMware (let op de spelling ;) ) Workstation 5.0, en als guest Suse Linux 10.

Het probleem is dus dat je virtuele machine vast zit, en je kunt er niets meer mee? Host machine al gereboot?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Honnes
Sorry voor de late reactie.

Ik heb dit topic al in de sectie 'non-windows operating systems' gezet, wat dan inhoud dat ik op een linux systeem werk. (nb: in topic staat ook "VMWARE (op linux) ..."

Ik zou anders niet specificeren dat ik mijn file op een FAT32 partitie heb gezet. Het ging mij namelijk om het principe dat hij in suspended mode bleef, wat ik ook deed.

Het guest OS was een Novell Netware 6 server, maar mijn probleem zat hem in de bestandsrechten. Die waren locked etc. en zelfs mijn leraar daar, die nogal een Linux freak is, wist geen raad. Hij gaf me als advies die schijf te formateren, en dat is nou net wat ik onlangs "als oplossing" maar heb gedaan.

Het host systeem had ik al meerdere malen reboot, met midnight commander en niets kwam je erin, de files waren locked. ( zelfs met root user )

Als iemand nog andere suggesties heeft, hoor ik ze graag aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Honnes op 19-11-2005 19:59 ]

• axis
Honnes schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:58:
Sorry voor de late reactie.

Ik heb dit topic al in de sectie 'non-windows operating systems' gezet, wat dan inhoud dat ik op een linux systeem werk. (nb: in topic staat ook "VMWARE (op linux) ..."
Linux is niet het enige non-windows operating system.. ;) En je moest eens weten hoe vaak mensen een topic openen met vmware op x, maar dat kunnen ook problemen zijn met VMware in de linux guest.. Je geeft niet aan of je het over Workstation of GSX hebt, welke versie, etc..
Ik zou anders niet specificeren dat ik mijn file op een FAT32 partitie heb gezet. Het ging mij namelijk om het principe dat hij in suspended mode bleef, wat ik ook deed.
Euh? Als je XP zou draaien zou je kiezen voor NTFS, en als je Linux zou draaien zou je waarschijnlijk kiezen voor EXT2, EXT3 of ReiserFS enzo.. Uit het feit dat jij zegt dat je files op een FAT32 partitie staan, kan ik niet afleiden welk host OS je draait.. Maar goed, dat terzijde..
Het guest OS was een Novell Netware 6 server, maar mijn probleem zat hem in de bestandsrechten. Die waren locked etc. en zelfs mijn leraar daar, die nogal een Linux freak is, wist geen raad. Hij gaf me als advies die schijf te formateren, en dat is nou net wat ik onlangs "als oplossing" maar heb gedaan.

Het host systeem had ik al meerdere malen reboot, met midnight commander en niets kwam je erin, de files waren locked. ( zelfs met root user )

Als iemand nog andere suggesties heeft, hoor ik ze graag aan.
Hmm.. ik kan helaas je vraag niet beantwoorden, maar ik heb sowieso het idee dat hier op GoT niet zo ontzettend veel VMware guru's zitten.. Het is maar de vraag however of dit een linux probleem of een VMware probleem was..

Ik ga voor mijn VMware vragen en problemen altijd naar hun eigen tech forum:
http://www.vmware.com/community

Misschien dat ze je daar een beter antwoord kunnen bieden, of dat je kunt vinden of het een meer voorkomend probleem is? Succes :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

backupdevice

No Risk , Full Push

Krijg je een foutmelding en zoja wat is die??

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 20-11-2005 08:19 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Honnes
Nu krijg ik geen meldingen meer omdat ik alles heb geformateerd.

De fouten die ik kreeg ging over read/write permissions. De files die moesten worden ingeladen hadden writelocks op zich die je er niet kunt afhalen.

• Honnes
Dat community gebeuren van VMWARE heb ik ook al na gekeken, maar ik zou dan denken dat je persé de legale versie van VMWARE in je bezit moet hebben.

Ik zal me bij een volgend probleem met VMWARE mij daar aan gaan melden.

Over het probleem zelf, ik denk dat mijn VMWARE niet goed is afgesloten, en dat terwijl ik de power off knop indrukte (in vmware).

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

backupdevice

No Risk , Full Push

Waarschijnlijk zit/zat er een lock op de diskfile

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• axis
Blue_White_Army schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:35:
Waarschijnlijk zit/zat er een lock op de diskfile
Honnes schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:58:
Honnes schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:50:
De files die moesten worden ingeladen hadden writelocks op zich die je er niet kunt afhalen.
Hmm.. zouden ze misschien gelocked zijn? :+

Verwijderd

axis schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:42:
[...]

[...]

[...]

Hmm.. zouden ze misschien gelocked zijn? :+
die writelocks zijn wel te verwijderen, vmware afsluiten en dan naar de map met je vmdk bestanden en daar staan ook *.lck bestanden, die moet je weggooien. Verder zou ik geen VMWare Virtualdisk op een fat32 partititie zetten (filesize en performance)

• Honnes
Als ik mijn pc reboot zal vmware vast wel eens zijn afgesloten :-P

En ik heb voor FAT32 gekozen zodat, wanneer ik mijn windows opstart die op een andere partitie zit, ook die virtual machine kan inladen.

Desondanks de foutmelding ben ik erachter gekomen wat de fout is. Hij is niet op te lossen, maar hij vind plaats, of ongeveer plaats, wanneer je een virtual machine hebt draaien, en dan een snapshot maakt. Wanneer je vervolgens, (wanneer je op background die snapshot laat maken), op snapshot manager drukt loopt vmware vast en zijn de files gelocked.

Dit had ik dus net weer mee gemaakt, maar vreemd genoeg werkte het na een paar minuten weer, de vorige keer dat dit optrad heb ik mijn computer afgesloten namelijk, ik had haast.

Waarom snapshot manager niet werkt komt omdat de vmware 5 nog niet goed werkt op Suse 10 (wat ik gebruik). Ik heb namelijk zelf dingen moeten compilen voordat hij normaal werkt.

Kort gezegt werkt alles van vmware dan, behalve de 'snapshot manager' knop, je kunt wel revert etc. doen.
Pagina: 1