[IE] Vastloper op een regel XML-code*

Pagina: 1
Acties:

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik werk op een servicedesk van een bedrijfen, en werd net door een klant gebeld die een probleem had met een output van een programma openen.
Het ging om een of ander test bestandje.
De inhoud was het volgend:
code:
1
2
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<BOMESSAGE/>

Kan iemand mij vertellen wat dit doet? Want ik probeerde het uit te voeren en mijn IE flipte helemaal.
Als je een geluidje op een link heb zitten hoor je klik.
Dit hoorde ik nu in een hardcore tempo alsof ie 5x per seconde refreste.
Ook kon ik hem alleen via taakbeheer afsluiten.
Is dit gewoon een nietzeggende output o.i.d.?

Ik weet niet of het hier goed staat. Ik heb zowel de FAQ van P&W als W&S doorgebladerd dus zeg maar als het fout zit. Normaal kom ik hier nooit.
Ik heb ook al op google gekeken maar daar zie ik bomessage alleen in deze vorm staan:
class.bomessage.inc.php

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Als we niet weten welk programma het is, lukt het ons natuurlijk niet om te vertellen wat een mogelijk probleem is. Omdat het om de output van een programma gaat had hij waarschijnlijk ook beter op zijn plaats geweest in Software Algemeen :).

• Crewlz
Nee want het programma doet er niet toe. Ik zou eigenlijk alleen willen weten wat de XML inhoud doet. Aangezien ik geen verstand van XML heb, vraag ik hier alleen wat er gebeurd als je hem met de IE uitvoerd.
Het programma genereerd een output en dat is XML. Dit is alleen een test output.
De gebruiker wilde weten of hij XML kon lezen en ik denk wel dat het het geval is aangezien hij ook een flippenden IE kreeg. Daarom belde hij mij.
Maar ik ben nu dus eigenlijk alleen benieuwd wat dat bomessage is. Tenminste ik denk dat ie daarom flipt.

• bigbeng
  • Laatst online: 26-11-2021
XML doet niks, het definieert de structuur van een document. Als IE van dit simpele stukje XML gaat flippen dan is er denk ik iets mis met IE.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XML is alleen maar een manier om gegevens op te slaan. Het 'doet' dus niets.

<BOMESSAGE/> heeft dus geen betekenis, behalve voor het programma dat weet wat het ermee moet (het programm wat je niet wilt noemen).

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

De XML inhoud doet niets. Het is geen script, het is geen programma. Er moet iets zijn wat iets doet met de XML; en IE 6 doet dat uit zichzelf niet.

[/traag]

[ Voor 4% gewijzigd door GX op 31-10-2005 10:49 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik heb het even geprobeerd, maar er is niets aan de hand als ik die regels XML in IE open....

Permanent wintericon!

• Crewlz
Ik zou het programma wel willen noemen maar ik weet niet wat het is.
Maar ik heb het zelf nog eens geprobeerd, de eerste keer gebeurd er niks en opend ie hem gewoon en laat ie zien wat er in staat. Als ik hem gelijk daarna nog een keer open dan flipt ie wel.

Ik weet nu in ieder geval wat het inhoud. Dank jullie wel.
Ik zoek het verder nog wel uit hoe het komt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jongens, het programma die de XML genereert is hier niet van belang. Wat wel van belang is, is dat IE flipt op die regel XML, en dat lijkt me inderdaad eerder iets voor Software Algemeen. Over welke versie van IE en Windows hebben we het hier? :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

* Johnny denkt dat er iets mis is met de HTTP-headers waarmee dit XML bestand wordt verstuurd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1