Toon posts:

Laptop gecrashed

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop was vastgelopen bij het opstarten van Windows2000. Vervolgens heb ik toen de laptop aan en uitgezet en vervolgens krijg ik bij het opstarten de melding A read error has occurred, press ctrl-alt-del. Af en toe krijg ik de melding No operating system found.

Als ik met een bootdisk opstart en fdisk start kan ik de partities wel gewoon zien. fdisk /mbr geprobeerd maar dan gebeurt er gewoon niks. Ik heb het nooit eerder gedaan dus ik zou niet weten wat er eigenlijk zou moeten gebeuren.

Dus nu kan ik niet bij mn hardeschijf terwijl er best wat belangrijke dingen op staan. Ik had destijds op advies van iemand de 2e partitie FAT32 gemaakt ipv NTFS voor in geval van een crash. Tja nu is het zover weet iemand hoe ik mijn HD aan de praat kan krijgen. Ik heb het vermoeden dat chkdsk een aantal bestanden verneukt heeft. Maar hoe krijg ik dit ongedaan?

PS. Bios herkent de schijf ook. En het gaat om een laptop dus ik kan hem niet zomaar in een pc er bij gooien helaas.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik heb het vermoeden dat chkdsk een aantal bestanden verneukt heeft.
Wat heb je precies dan gedaan? Is dit probleem opgetreden nadat je chkdsk uitgevoerd hebt?

Als we de oorzaak van het probleem duidelijk hebben wordt het makkelijker om het probleem te verhelpen. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
Nadat windows opgestart was bleef hij hangen en heb ik m toen vervolgens gewoon met aan en uit knop uitgezet. Dus in principe heb ik niks gewijzigd of wat dan ook. Behalve dan de laptop niet correct afgesloten. Checkdisk heb ik niet gebruikt, alleen dacht ik dat deze bestanden hernoemt als je pc bijvoorbeeld crasht.

Samenvatting:
- laptop opgestart
- laptop bleef hangen (geen rare geluiden of tikjes van HD)
- laptop uitgezet (met aan en uit knop)
- laptop start niet meer op

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Als je vraag gaat over laptops is daar een subforum voor, gaat het over harddisks, is er een andere voor. Hoe dan ook hoort het hier niet thuis.

Daar komt nog bij dat je totaal geen specs geeft, of aangeeft wat je softwarematig geprobeerd hebt (als je met een bootflop opstart, je kunt bij de partities en het is FAT32, dan kun je gewoon bij je data...) we werkelijk niet kunnen ruiken wat hier aan de hand is. Ga dus eerst uitzoeken of je een soft- danwel hardwarematig probleem hebt, is dat duidelijk, kijk dan in het juiste subforum voor tips VOOR je een topic post. En als je desondanks toch moet posten, geef dan volledige specs en info :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.