[css] div onderaand div met overflow positioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een grote div, gevul met een inleidende tekst en dan kleine divjes van plaatjes met een bijbehorend nummer. kijk hier even voor de situatie: www.ohmann.nl/test/collectie.html

Nu wil ik onder de plaatjes over de hele breedte een div maken met een stukje tekst. deze moet helemaal onderaan de pagina staan.

Het probleem is echter dat ik door de overflow van de grote div, geen positionering kan toepassen op deze div. Hoe kan ik dit oplossen?

de kleine divjes staan gewoon achter elkaar, met een gedefinieerde ruimte tussen elke div.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
wanneer je de footer ook absoluut positioneerd dan kun je die plaatsen waar je maar wilt...

verder raad ik je aan om http://rikkertkoppes.com/thoughts/smurf-language door te lezen :X

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• GFoAP
maar als ik de footer absoluut positioneer dan komt die dus onderaan het scherm (in de horizontale scrollbalk (FF)) te staan en niet onderaan de pagina. wat kan ik daar aan doen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Je kunt hem toch nesten in het DIVje met de overflow; en hem een 'position: absolute; bottom: 0px' geven? Moet het divje met overflow ook wel een position; relative of absolute hebben

• GFoAP
Het resultaat staat er nu weer. het probleem is dat met absolute positionering de div onderaan de div komt waarin die genest staat. maar door de overflow loopt de inhoud van de div nog wel door. het zou dus aan het eind van de inhoud moeten staan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Het DIVje met het stukej tekst welke je onderaan wilt hebben, zie ik gewoon bovenaan staan?
Maar je zegt dus dat deze letterlijk onderin de DIV komt te staan, en dus zichtbaar is ongeacht de scrollpositie?

En als je alle afbeeldingen in een 2de DIV nest, en deze samen met de text-DIV in de overflow-DIV nest?

En om even mieren te nemen, de afbeeldingen zouden eigenlijk in een <UL> horen :P

Verwijderd

frickY schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:54:
En om even mieren te nemen, de afbeeldingen zouden eigenlijk in een <UL> horen :P
niet alleen de afbeeldingen... :X faabman had het al aangegeven: smurf-language, deze kan er ook nog bij...

tevens beweegt het linker menu alle kanten op als het hovered (hint: ul, li)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 19:57 ]

• GFoAP
goed smurf-language of niet, het zal niet de meest elegant oplossing zijn, maar het zou wel moeten werken. (of heb ik dat mis?)
het gaat om het stukje " technische gegevens" dat in het oranje staat. misschien even zoeken, want bij mij staat het door een afbeelding heen nu.

Alle afbeeldingen weer samen in een div gooien heb ik al geprobeerd, maar heeft niet het gewenste resultaat. Ik krijg de footer niet onder aan de inhoud door te positioneren. bottem is de onderkant van je venster en niet van de inhoud.

• GFoAP
subtiel omhoog werken....

ben ik nou zo gek, misschien dat ik er helemaal niets van snap, maar is er geen oplossing, mooi of lelijk?
Pagina: 1