Speedtouch 716wl thuisnetwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo,

Ik heb een speedtouch modem 716wl. Mijn internetverbinding functioneerd goed maar ik kan op mijn thuisnetwerk niet onderling de machines benaderen. Ik heb in de modem gekeken maar kom er niet uit. weet iemand heir raad mee de modom is ingesteld als router ik kom wel op de modem.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Je moet van de andere pc's of de kabel aansluiten of een draadloze netwerkadapter gebruiken alleen op deze manier kunnen ze contact maken met de ST716.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Wat heb je zoal geprobeerd ?
ping ok ?
firewall uit ?
net view ?
acounts (rechten) ok ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

mol99 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:04:
Je moet van de andere pc's of de kabel aansluiten of een draadloze netwerkadapter gebruiken alleen op deze manier kunnen ze contact maken met de ST716.
als de internetverbinding werkt, lijkt me dat wel ok zitten.

Ik denk dat de topicstarter het best kan beginnen met dit lezen en dan uitleggen wat hij specifiek gedaan heeft en wat wel en wat niet lukt:

Thuisnetwerken opzetten: een uitgebreide guide

En mochten er problemen zijn, lees en gebruik dan eerst dit: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]. Daarin staan heel veel tips wat je kan doen en welke info je moet neerzetten om geholpen te kunnen worden, met deze info kunnen we helemaal niets...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 31-10-2005 15:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08-2025
Hallo allen,

Mijn beschrijving was inderdaad niet echt goed (weinig info). Het gaat eigenlijk hierom. Ik heb een paar pc staan thuis in een werkgroep (dezelfde werkgroep) Maar ik kan op geen enkele share van een andere computer komen ik krijg de melding toegang geweigerd. DIt probleem heb ik alleen als ik de speedtouch 716 wl aanlsuit maar als ik mijn st 510 aansluit heb ik geen probelemen dan kom ik op alle shares. Dat is mijn probleem.

De ip adres van de ene is 192.168.1.65 en de ander 192.168.1.64 de gateway en subnet zijn het zelfde.

Dus excuus voor de eerste omschrijving was teen op mijn werk.