[K8N Neo2 Platinum] Geheugen Test

Pagina: 1
Acties:

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Nogmaals een hulpthread over MSI's Neo mobos, ditmaal over de Neo2 8)7

Mijn probleem is de volgende: ik heb zonet geflasht naar BIOS versie 1.B (meest recente dus), de gewoonlijke problemen gehad: NVMAC was weg :'( dan maar heropnieuw geflasht met een hele resem parameters die feitelijk erop neer komen dat de volledige CMOS gewist wordt en alles compleet opnieu geprogrammeerd wordt, inclusief de NVMAC die je moet ingeven. So far so good. Maar nu gaat hij telkens als ik opstart mijn hele geheugen testen (1.5GB) wat nogal irritant is want vroeker kwam er gewoon de groote en hij ging verder. Fast Boot of Fast POST, ben vergeten hoe die BIOS optie nu juist noemt, is ingeschakeld. Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

Mijn specs:
MSI K8N Neo2 Platinum
AMD Athlon64 3000+
Maxtor IDE HDD
2x Corsair 256MB
2x Twinmos 512MB

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Het lijkt mij sterk dat die optie zomaar verdwenen is, zoek dus goed een naar 'Quick Boot' of naar 'Skip Memory Test' . (Of iets wat daar op lijkt :))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik heb precies hetzelfde, het duurt niet zo lang voor 1gb, +- 5 seconden, de andere optie duurt nog veeeel langer.. Geen idee hoe het komt maar met mijn 1.19 versie is het ook prut dus.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Vanaf versie 1.9 zijn er een paar grote veranderingen doorgevoerd in de bios van dit moederbord. Deze versies zijn bij lange na niet bugvrij heb ik gemerkt. Een veel genoemd probleem is idd de NVmac. Verder is het idd zo dat quickboot niet de hele memtest overslaat maar ik weet niet of dit een feature is of een bug. Verder had ik het probleem dat mijn PC bleef hangen tijdens het booten op "Verifying DMI Pool Data" zolang ik mijn promise ATA133 controller in de PC had zitten. Zelfs booten van flop blijft hangen.
Versie 1.8 is de laatste 'goed' werkende versie.
Voordeel van de 1.9 en 1.B (B = 11 in HEX, de A was zo brak dat ie binnen een dag van het net gehaald is) is de ondersteuning voor AMD64 X2 en de hardware monitor werkt eindelijk volledig. Verder zit er nog wat andere meuk in maar ben er nog niet helemaal uit wat dat doet. Heb je dit niet echt heel hard nodig, blijf dan (tot nader order) gebruik maken van de 1.8...

[ Voor 27% gewijzigd door NBK op 31-10-2005 11:28 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• DarkJack
ja, 1.8 is idd de beste versie, heb ik ook al gemerkt, ik gebruikte die hiervoor en heb er nooit problemen mee gehad. Ik gebruik 1.B omdat ik wil upgraden naar een AthlonX2 later dusja.

Zoals hierboven vermeld, quick boot slaat de volledige memtest niet over, duurt ff en kan nog altijd aborted worden door esc. Nog rarer is: de 'auto' settings van je geheugen zijn ENORM strak, zelfs zonder agressive timings. Auto stond zo op 3-2-2-5 ofzo, terwijl k in general 3-3-3-6 gebruik.

Ook heb ik iets raars juist na het POST scherm waar hij normaal de RAID array detecteerd, geeft hij een soort error, moet nog eens noteren wat die juist zegt, kan ook gewon zijn dat hij zegt datter geen SATA schijven present zijn who knows.

heeft er iemand soms een site met customised BIOSen? Ik had er vroeger nog een gevonden maar ben vergeten te bookmarken :'(

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

In "het grote K8N Neo2 topic" staan links maar ik kan die "grote blabla" k*t topics nooit terug vinden op GoT :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DarkJack
die topics had ig al gelezen, maar ik had iets over hed hoofd gezien: die BIOSsen stan er idd. Ik heb momenteel nu BIOS 1.C geflasht van http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html en rara, het wekt. Althans, voor het 'Havre option ROM' gedeelte. Die quickboot is nog altijd hetzelfde :'( nuja, hopelijk brengt die nog een verbeterde versie uit.
Pagina: 1