Ik heb twee selectboxen gemaakt waarmee je de waardes uit de linker selectbox naar de rechter kunt sturen. De waardes uit de rechterbox kunnen hierna ook weer verwijderd worden.
Nu wil ik alle waardes in de rechterbox in een variabele stoppen en dat wil ik doen met hetvolgende script:::
Dit script doet in principe z'n werk, maarrrrr ipv dat hij de juiste waarde neemt (bijv. Piet Puk) neemt hij als waarde 'x'. Dit doet hij echter alleen met de waardes die op dat moment van de linker box naar de rechter zijn gehaald. De waardes die er al in stonden (gehaald uit de database) die geeft hij wel weer zoals het zou moeten.
Van beide boxen zijn de option values precies hetzelfde, dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.
En met de volgende code haal ik de waarde van de linker box naar de rechter:
Ik neem aan dat dit alle code die er verder aan te pas komt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met waarom hij een 'x' neerzet ipv de juiste waarde.
Momenteel komt het er dus zo uit als 1 variabele:
Piet Puk;x;x;
ipv
Piet Puk;Klaas Vink;Andre Gevel;
Nu wil ik alle waardes in de rechterbox in een variabele stoppen en dat wil ik doen met hetvolgende script:::
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function updateField(){ var medewerkers = document.getElementById('medewerkers'); var FLOutput = document.getElementById('FLOutput'); var tmp = ''; for (var i = 0; i<=(FLOutput.length-1); i++) { tmp += FLOutput.options[i].value + ';'; } medewerkers.value = tmp; } |
Dit script doet in principe z'n werk, maarrrrr ipv dat hij de juiste waarde neemt (bijv. Piet Puk) neemt hij als waarde 'x'. Dit doet hij echter alleen met de waardes die op dat moment van de linker box naar de rechter zijn gehaald. De waardes die er al in stonden (gehaald uit de database) die geeft hij wel weer zoals het zou moeten.
Van beide boxen zijn de option values precies hetzelfde, dus daar kan het niet aan liggen neem ik aan.
PHP:
1
| echo "<option value='".$Projectleden."'>".$Projectleden."</option>"; |
En met de volgende code haal ik de waarde van de linker box naar de rechter:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function addToList(listField, newText, newValue) { if ( newText == "" ) { alert("Selecteer alstublieft een waarde"); } else { var len = listField.length++; // Increase the size of list and return the size listField.options[len].value = newValue; listField.options[len].text = newText; listField.selectedIndex = len; // Highlight the one just entered (shows the user that it was entered) } // Ends the check to see if the value entered on the form is empty } |
Ik neem aan dat dit alle code die er verder aan te pas komt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met waarom hij een 'x' neerzet ipv de juiste waarde.
Momenteel komt het er dus zo uit als 1 variabele:
Piet Puk;x;x;
ipv
Piet Puk;Klaas Vink;Andre Gevel;
Proud member of the Cosmic Cows