Toon posts:

Sata vs IDE in raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb gisteren 2 x 250 gig hitachi deskstar hdd's bemachtigd.

Deze moeten in mijn huidige pc komen waar al een sata 120 gig zit.

de 250 hdd's zijn echter ide aansluitingen.
Tevens heb ik een raid kaartje liggen.

Zal ik:
a) de schijven in raid plaatsen want dat zal sneller zijn dan een enkele sata schijf.
b) de schijven gewoon op de ide aansluitingen plaatsen want raid zal je toch niet merken bij normaal (lees game) gebruik
c) lekker 1 250 gig benutten en de andere bewaren :)

en hoe zit het met mijn stroomverbruik van de algehele machine? en waar zal ik mijn windows (vista? :D) installeren?

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:06:
en hoe zit het met mijn stroomverbruik van de algehele machine? en waar zal ik mijn windows (vista? :D) installeren?
Jij bent een officiele bèta-tester?
Zo niet, er mag hier niet over illegale activiteiten worden gesproken.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

a) Als je toch al een RAID kaartje hebt waarom niet?
b) Je zal echt wel verschil merken met RAID in game omstandigheden (bv sneller een level geladen)
c) Kan je ook doen.... :?

d) we weten je andere pc gebruik niet, dus het is voor ons ook koffiedik kijken nu.
Héb je überhaupt wel 500 gig nodig? Een Raid van 500 gig is ook risico lopen met 500 gig aan data.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een beta tester ja dat klopt, maar even on topic ??

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:13:
a) Als je toch al een RAID kaartje hebt waarom niet?
b) Je zal echt wel verschil merken met RAID in game omstandigheden (bv sneller een level geladen)
c) Kan je ook doen.... :?

d) we weten je andere pc gebruik niet, dus het is voor ons ook koffiedik kijken nu.
Héb je überhaupt wel 500 gig nodig? Een Raid van 500 gig is ook risico lopen met 500 gig aan data.
ja dat klopt idd, maar raid is dus sneller dan 1 sata 150Mbps schijf

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Ik heb zelf een S-ATA 120 GB en een vriend van me heeft het zelfde systeem maar dan met 2x 80 GB P-ATA in RAID. Hij is sneller met bv het laden van een level in Call of Duty.

Maar je zou het ook gewoon kunnen testen, want deze boevenstaande resultaten kunnen systeem afhankelijk zijn. Ik ken namelijk ook mensen met een RAID die langzamer dan mijn systeem zijn (wel een andere configuratie). Dus P-ATA in RAID er in en met HD-TACH ofzo testen.

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook wel een idee ja :) den k dat ik het wel even test

maar er moet toch ook iets concreets te zeggen zijn over snelheden van raid vs sata op 1 kanaal?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
Wélk raid level heb je het eigenlijk over ? Want om nou te zeggen dat raid sneller is dan s-ata slaat natuurlijk nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
striping en ik zeg niet dat sata sneller is dan raid ik vraag het
Pagina: 1