Ik heb wel eens eerder gehoord en gelezen dat twee virusscanners naast elkaar niet goed werken. Maar geldt dit ook voor twee of meer firewalls naast elkaar of is dit uberhaubt niet mogelijk?
Het is prima mogelijk, maar wat niet door de 1ste firewall komt gaat zeker niet door de 2e omdat het er simpelweg nooit "aankomt". Heb je het echter over softwarematige firewalls (en dat doet je topicstart vermoeden) dan kon het wel eens gaan "vechten" ja. Nogal wiedes, want je hebt nu 2 stukken software die zich low-level in je TCP/IP stack nestelen en vanalles met die pakketjes gaan doen.
Hetzelfde geldt voor de virusscanners: Beide programma's gaan zich low-level bemoeien met File I/O en gaan dus op dusdanig laag niveau klooien met je OS dat ze wel eens "ruzie" konden krijgen.
Ik zie er overigens niet het nut van in... (beide voorbeelden). Kies gewoon de beste van de 2 en ga daarmee door. 2x is niet 2x "veiliger". Net als dat 2 condooms dragen niet veiliger is dan 1 (laat staan onveiliger!)
Oh, en ik wil er je even op wijzen dat je wel wat uitgebreider mag zijn in je topic-start en titel
Hetzelfde geldt voor de virusscanners: Beide programma's gaan zich low-level bemoeien met File I/O en gaan dus op dusdanig laag niveau klooien met je OS dat ze wel eens "ruzie" konden krijgen.
Ik zie er overigens niet het nut van in... (beide voorbeelden). Kies gewoon de beste van de 2 en ga daarmee door. 2x is niet 2x "veiliger". Net als dat 2 condooms dragen niet veiliger is dan 1 (laat staan onveiliger!)
Oh, en ik wil er je even op wijzen dat je wel wat uitgebreider mag zijn in je topic-start en titel
[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 31-10-2005 03:20 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Uit 2 Firewalls, nog niet veilig?:
Ik neem dat de eerste reply in het eerste topic wat ik tegenkom in de search toch wel genoeg moet zeggen.
Wat had je zelf al gezocht/gevonden?
Verder zijn blackice en Tiny firewall en [rml][ Firewalls] discussietopic[/rml] wellicht ook nog wel relevant.Je kunt wel 100 firewalls draaien, als je ze niet goed configureert heb je er helemaal niets aan.
Sowieso wordt je pc absoluut niet veiliger van meerdere firewalls: de kans dat ze elkaar in de weg zitten wordt alleen maar groter.
Gooi er dus 1 van de twee af, en leer hoe de andere in te stellen is. Het is bijvoorbeeld wel handig om te weten hoe je ook daadwerkelijk een poort dichtzet
Ik neem dat de eerste reply in het eerste topic wat ik tegenkom in de search toch wel genoeg moet zeggen.
offtopic:
Ik pas je topictitel nog even iets aan, alleen 'Firewall!' zegt namelijk niet veel over wat je uiteindelijk bedoelt.
Ik pas je topictitel nog even iets aan, alleen 'Firewall!' zegt namelijk niet veel over wat je uiteindelijk bedoelt.
Signature
je hebt gelijk en bedankt. Die topic titel is idd beter nuRobIII schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 03:17:
Het is prima mogelijk, maar wat niet door de 1ste firewall komt gaat zeker niet door de 2e omdat het er simpelweg nooit "aankomt". Heb je het echter over softwarematige firewalls (en dat doet je topicstart vermoeden) dan kon het wel eens gaan "vechten" ja. Nogal wiedes, want je hebt nu 2 stukken software die zich low-level in je TCP/IP stack nestelen en vanalles met die pakketjes gaan doen.
haha ik gebruikte vroeger altijd van die plastic keukenzakken meerdere tegelijk ROFL
ik dank je voor je links ik zal ze zeker s effe goed doorspitten. Wat ik eigenlijk opmaak uit verschillende testen is dat geen software firewall 100 waterdicht is. Dat baart me zorgen vandaar d8 ik om meerdere naast elkaar te gebruiken maar als dat alleen maar averechts werkt dan zit er niets anders op dan gewoon 1 te nemenpasta schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 03:23:
Uit 2 Firewalls, nog niet veilig?:
[...]
Verder zijn blackice en Tiny firewall en [rml][ Firewalls] discussietopic[/rml] wellicht ook nog wel relevant.
Ik neem dat de eerste reply in het eerste topic wat ik tegenkom in de search toch wel genoeg moet zeggen.Wat had je zelf al gezocht/gevonden?
offtopic:
hier bijv. een test dat je in ieder geval niet denkt dat ik er niet zelf achter aan zit dat wel degelijk
http://www.firewallleaktester.com/tests.htm
Verwijderd
De test waarnaar jij linkt gaat over een feature die in hardware firewalls niet eens aanwezig is: outbound traffic filtering. Kort gezegd gaat het er bij outbound filtering niet om om jou te beschermen tegen de gevaren van het internet, maar om het internet te beschermen tegen jou. Wat wil je precies met die feature? Natuurlijk is het leuk dat je kunt voorkomen dat spyware *na binnenkomst* allerlei gegevens terug naar z'n maker stuurt, maar kun je niet beter een spyware scanner gebruiken om te voorkomen dat die spyware binnenkomt? Of maak je je zorgen over wat 'legitieme' programma's zoals MediaPlayer en Acrobat nu precies naar de buitenwereld communiceren. Dan kun je beter met behulp van een sniffer gaan controleren *wat* ze nu precies communiceren, dat dat je alle verkeer domweg gaat zitten blokken met een firewall.ik dank je voor je links ik zal ze zeker s effe goed doorspitten. Wat ik eigenlijk opmaak uit verschillende testen is dat geen software firewall 100 waterdicht is
Kortom: tenzij je heel specifieke doelen hebt voor outbound filtering, zou ik me geen zorgen maken over een paar gaten erin. Iedere firewall met een vorm van outbound filtering en md5 checksums (ZoneAlarm, Kerio) is goed genoeg voor users die toch niet weten wat ze willen.
Pagina: 1