Meer volt op me fan, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025
Hey ik heb vandaag een case fan gekocht (80x80) maar hij draait maar 2700 rpm...
Hoe ken ik dit ophogen? Meert volt eropzetten? En hoe doe ik dat zonder een speciale adapter aan te hoefen schaffen ofzo. Kan ik iets veranderen aan me mamaplank zodat er meer volt op die fan komt?
Ik heb btw winme en asus a7v, amd 1000 en 256 mb sdram...
hopen dat iemand kan helpen...
Alvast bedankt...
Alle suggesties zijn welkom!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

ik zal er gewoon zo;n 12 volt stekker aan monteren en daar op zetten via moederbord heb ik ook 1 80x80 maar is ook nie alles ik heb er ook 2 achterin die heb ik both op 12 v zitten ..........

succes gewoon beetje prutsen lukt het wel !

:)
komt er zo weinig lucht uit dan want je kunt het niet vergelijken met een proc koeler !
succes !!!!!!!!!!!!!!!

• NiMu83
Kan ik niet iets op me mamaplank veranderen dat er meer volt op komt ofzo? Want er staat standaard al 12 volt op...

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 21:13 schreef mala het volgende:
ik zal er gewoon zo;n 12 volt stekker aan monteren en daar op zetten via moederbord heb ik ook 1 80x80 maar is ook nie alles ik heb er ook 2 achterin die heb ik both op 12 v zitten ..........

succes gewoon beetje prutsen lukt het wel !

:)
komt er zo weinig lucht uit dan want je kunt het niet vergelijken met een proc koeler !
succes !!!!!!!!!!!!!!!
Hoezo kun je het niet vergelijken met een processorkoeler? Die 80x80 koelers leveren al gauw 30 tot 40 cfm, en er zijn niet veel proc-koelers die dat halen (Wel die Delta fan op FOP38). Omdat hij zo groot is hoeft hij niet zoveel toeren te draaien. Scheelt ook weer in geluid.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:36 schreef Windhoosje het volgende:
Kan ik niet iets op me mamaplank veranderen dat er meer volt op komt ofzo? Want er staat standaard al 12 volt op...
kan volgens mij nog meer op door een +12V en een -5V stroomkabel op de fan te zetten (dacht ik:?) maar dat zou iemand ff moeten bevestigen die er verstand van heeft.. ik probeerde het zelf ook laatst maar toen zei mn voeding pats en ging ie uit :o.. gelukkig kon ik hem daarna gewoon weer aanzetten.. maar wel ff oppassen dus met zulk soort dingen..

• NiMu83
12 volt zal wel zeker de max zijn??

Pagina: 1