Toon posts:

[SNMP] XS4ALL poort 161 dicht ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een van jullie informatie over dat XS4ALL wellicht poort 161 dicht heeft zitten (ivm met thuisrouters) ?

Ik wil connecten naar een router in een DC met een SNMP-browser maar kom er niet bij, zie ook geen logging van een un-authorized client die wil connecten. Vanaf een server daar lukt het namelijk wel.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XS4all blokkeerd helemaal niets. Enkel een paar poorten die te maken hebben met windows exploits.

Ik ontvang gewoon snmp-traps over het xs4all netwerk, dus het moet zeker kunnen werken.
Stuur je snmp-requests naar een machine in de colo waar je een tcpdump/packetlog op kan draaien, dan kan je met zekerheid zeggen of de packets wel aankomen.

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 02:12:
XS4all blokkeerd helemaal niets. Enkel een paar poorten die te maken hebben met windows exploits.

Ik ontvang gewoon snmp-traps over het xs4all netwerk, dus het moet zeker kunnen werken.
Stuur je snmp-requests naar een machine in de colo waar je een tcpdump/packetlog op kan draaien, dan kan je met zekerheid zeggen of de packets wel aankomen.
Ik zal eens testen, ze komen zeker niet aan, anders zag ik dat wel in de logging. Dank alvast.