Toon posts:

[XP] Caching uitzetten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik heb een aardig probleem, en dat is dat Windows bestanden cached. Met bijv het overzetten van flinke iso's van een Raid 0 config naar een gewone ide schijf (4.3gb) gaat Windows de boel cachen, zo verre dat ik niet eens meer 4mb overhou met totaal 1gb aan geheugen.

Om een voorbeeldje te geven heb ik hier plaatje ervan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/memrape.jpg

Erg lastig als je al bezig bent en je wilt een appilicatie opstarten die dan genoodzaakt is om het meeste in de swap te gaan verwerken.

Met bijv Defragmentatie heb ik dit weer niet, Ook is het zo dat vaak als je via het netwerk gaat overzetten, Hetzelfde probleem optreed.

:'( Ik vind het overbodig eigenlijk want het scheelt brokken performance.

Edit: Windows XP Service pack 2, Geen spyware / viruszooi, Het geheugen komt trouwens weer vrij zodra de opdracht afgehandeld is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 01:21 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-03 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

Het lijkt me sterk dat die apllicatie dan ineens in de swap gaat werken. Windows past de hoeveelheid informatie die wordt gecached automatisch aan aan de omstandigheden. Als je veel applicaties opent wordt de cache automatisch heel klein. :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt wel gelijk, maar het was mijn eigen schuld :P

Ik had dus het geheugen laten optimaliseren voor achtergrond services waarop Windows dus ook het kopieren mee doet. Opzich had ik het niet eens nodig maar was benieuwd of het nut zou hebben.

Excuses voor het openen van een topic :>