Toon posts:

wi-fi internetverbinding delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt een thuis netwerk.

2 pc's en een normale router, gewoon wired.

Nu plug je in 1 van je pc's een draadloos netwerk kaartje (gewoon pci geval) en in je laptop een ander draadloos netwerk kaartje (pcmcia) kun je dan met je laptop via het draadloze netwerk online? Bijvoorbeeld door het delen van je internetverbinding zoals dat bij een wired verbinding wel kan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, want je hebt om WLAN te kunnen gebruiken, een AP (access point) nodig. En 2 WLAN kaartjes maken samen geen AP ;) Dan heb je echt een WLAN-router nodig - overigens kosten die dingen tegenwoordig ook niet zoveel meer :)

Overigens staat dit volges mij ook gewoon in de FAQ - Network Troubleshooting , en dat is dan volgens mij ook meteen het subforum waar deze vraag thuishoort :)
heb je uberhaupt wel ergens gezocht voor je deze vraagstelde? We zijn geen helpdeskhier namelijk ;)

[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 31-10-2005 00:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

werkt prima in Adhoc mode >
zie sig, ondertitel

http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/1451421

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 00:51 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er zijn ook pci-kaarten die als AP kunnen functioneren middels software, bijv. van Asus.
Het kan ook met een usb wifi-stick en de juiste software, zoals dat ding dat T-mobile leverde om wifi te promoten (54G ding).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 17:06

Rmg

Gewoon adhoc netwerk maken en dan je netwerk connectie openzetten voor sharing en gaan

Verwijderd

Je kan gewoon je internet nog een keer doorrouten echter moet je er wel rekening mee houden dat de singnaal sterkte een heel stuk minder is dan wanneer je een AP gebruikt.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
Het is heel goed mogelijk zoals speedy-andre correct aangeeft. Je kan gewoon een edimax of blijkbaar ook Asus dongle of pci-card gebruiken en in de software selecteren om als AP te fungeren. Het is dan een relatief volwaardige AP (ik zal het niet over stabiliteit hebben of bereik); meerdere gebruikers kunnen gelijktijdig internetten, je kan wep key's instellen, MAC adres filtering etc. Heb ik een heel tijdje terug tijdelijk draaiend gehad vanwege afwezigheid van WiFi op een stand op de CeBIT.

• BHQ
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Speedy-Andre schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:53:
Het kan ook met een usb wifi-stick en de juiste software, zoals dat ding dat T-mobile leverde om wifi te promoten (54G ding).
Heb je daar meer info over? is dat dat stickje van 19,95?

ik dacht dat die enkel icm. t-mobile ap's te gebruiken was, maar ook als normale ethernetadapter dus?

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor de vlugge reacties! ik ga t eens even proberen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 16:20
Yapser schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:09:
[...]

ik dacht dat die enkel icm. t-mobile ap's te gebruiken was, maar ook als normale ethernetadapter dus?
Ja, dat is de stick van 20 euro. En ja, daarmee kan je gewoon ook met andere netwerken connecten. Die USB stick kan ook in AP modus werken volgens de software.

• BHQ
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Weet je toevallig ook op welke chipset ie gebaseerd is? (lspci in Linux als je 'm ingeplugged hebt werkt soms).

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Yapser schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:09:
[...]

Klopt, je kan bij de producent een driver downloaden of de T-mobile software met AP gebruiken, het ding is niet beschermd ofzo.
Ik heb hem nu ff niet bij de hand ....
Op een wififorum zag ik zelfs dat je er een externe antenne op kunt maken :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Pagina: 1