Toon posts:

[XP] Systeem hangt vaak op inlogscherm en veel applicaties *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een lastig probleem met Windows XP. Bij het blauwe account scherm (na het opstarten) blijft de PC heel vaak hangen als ik op de gebruikersnaam klik.

Ik dacht eerst dat het lag aan de manier hoe ik er op drukte. Dat even blijven wachten met de cursor op de gebruikersnaam hielp, maar waarschijnlijk ligt het toch ergens anders aan.

Groter probleem is eigenlijk dat ik bijna geen programma's kan openen. Programma's als Firefox en IE, maar ook games opent ie niet meer. Tenminste, het wordt wel geopend, maar alleen op de achtergrond. In taakmanager zijn die programma's dus wel te zien. Media Player en Spybot S&D werken bijvoorbeeld weer wel.

Ik had het probleem gisteren al opgelost door Spybot alle zooi te laten verwijderen en wat automatische startups (in het register) weg te halen, maar na een restart was alles weer hetzelfde.

In Safe Mode werkt, naast de beperkingen daarvan, alles gewoon. Het beeld in de browser gaat alleen erg traag, maar misschien is dat normaal.

Ik heb een defragmentatie uitgevoerd, hielp niet. Spyware Doctor heeft zich er ook nog mee bemoeit, maar die wist het probleem ook niet te vinden. Alle niet essentiele processen deleten helpt ook niet.

Wat is er gebeurd voor dit probleem optrad?

Ik heb Norton Antivirus geinstalleerd en ik vermoed dat dat de oorzaak is. Zag bij de search op dit forum ook veel problemen met het vastlopen door Norton. Ik heb nu denk ik alles wat met Norton te maken heeft handmatig verwijderd. (deinstalleren is niet mogelijk in Safe Mode).

Gisteren liep ie voor het eerst vast bij het openen van Hotmail. Waarschijnlijk is Norton toen gaan flippen bij het virus checken ofzo. Maar hij heeft het dus nog wel gedaan nadat ik 'm had gefixt.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen. Alle antwoorden zijn welkom! _/-\o_

[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 00:10 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic in ieder geval even van SA naar WOS. Daarnaast zou ik als ik jouw was een herinstallatie uitvoeren; het handmatig verwijderen van Norton nadat je al problemen had lijkt mij namelijk iets wat waarschijnlijk niet geheel succesvol is verlopen :) Je hebt gewoon last van een enorm instabiel systeem wat je waarschijnljik niet zelf gefixed gaat krijgen :)

Windows XP blijft hangen na openen programma's > [XP] Systeem hangt vaak op inlogscherm en veel applicaties *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb je hier voor mischien een ander virus scanner geinstaleerd gehad. Wat het lijkt er op dat niet alles is verwijderd bij een deinstall (uit register) Hier door bestaat nl de kans dat 2 virus scaner elkaar gaan ophangen. En dan zit er weinig anders op dan zeer grondig te zijn.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 07:35:
Ik verplaats je topic in ieder geval even van SA naar WOS. Daarnaast zou ik als ik jouw was een herinstallatie uitvoeren; het handmatig verwijderen van Norton nadat je al problemen had lijkt mij namelijk iets wat waarschijnlijk niet geheel succesvol is verlopen :) Je hebt gewoon last van een enorm instabiel systeem wat je waarschijnljik niet zelf gefixed gaat krijgen :)

Windows XP blijft hangen na openen programma's > [XP] Systeem hangt vaak op inlogscherm en veel applicaties *
SA > WOS
Het probleem is inmiddels al even verholpen, maar toch nog even een reactie op je reply. :)

Ik draai nu al zo'n anderhalf jaar op dezelfde Windows installatie, nooit grote problemen mee gehad, goed onderhouden. Dus een "enorm instabiel systeem" is het niet. Wat Hessel al zegt, waarschijnlijk gewoon een conflict ofzo.

Voor mensen met hetzelfde probleem: verwijder alle niet essentiele programma's die automatisch opstarten als je je pc aan zet. Start -> Uitvoeren -> "msconfig" -> Services -> Afvinken.

Dat is sowieso verstandig om zo nu en dan te doen.

Hier mag eventueel een slotje op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 22:09 ]