Beste Tweakers,
Ik zit op dit moment te kijken naar een klein servertje om als backup/ opslag te gebruiken.Ook de RAID configuratie is gekozen: RAID 1. Ik heb al een keuze voor de HD's gemaakt (2x 250 GB Maxtor Maxline, rendabel plus goede ervaring met Maxtor) maar verder moet ik eigelijk nog alles uit zoeken. Ik heb al wat bij elkaar gezocht maar het leek mij beter om eerst eens uit te zoeken naar wat belangrijk is bij opslag. Zo vroeg ik me het volgende af:
1. Maakt de CPU uit?
2. Is het voor mij verstandig om juist de controller onboard of echt als PCI insteek kaart te pakken?
3. Maakt het uit of er 1 GB geheugen in zit of 512 mb?
4. waar moet ik verder opletten?
Natuurlijk doe ik eerst zoeken voordat ik jullie ga lastig vallen
Ik heb even gezocht in de product survey voor vraag 2 alleen daar is er nog geen 1 ingevuld. verder heb ik wat informatie gezocht in de FAQ voor vraag 1 maar ook daar werdt ik niet veel wijzer van.
De configuratie die ik in gedachte had:
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB) € 99,90
Asus K8N-E Deluxe, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Maxtor MaxLine III, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)
ATi Radeon 7000 64MB
Deze is op dit moment te duur maar wel redelijk in mijn richting. Ik wil iig 250 GB schijfruimte in RAID 1 hebben verder heb ik nog niet echt gekeken hoe en wat.
Misschien kunnen jullie hier wat tips over geven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik zit op dit moment te kijken naar een klein servertje om als backup/ opslag te gebruiken.Ook de RAID configuratie is gekozen: RAID 1. Ik heb al een keuze voor de HD's gemaakt (2x 250 GB Maxtor Maxline, rendabel plus goede ervaring met Maxtor) maar verder moet ik eigelijk nog alles uit zoeken. Ik heb al wat bij elkaar gezocht maar het leek mij beter om eerst eens uit te zoeken naar wat belangrijk is bij opslag. Zo vroeg ik me het volgende af:
1. Maakt de CPU uit?
2. Is het voor mij verstandig om juist de controller onboard of echt als PCI insteek kaart te pakken?
3. Maakt het uit of er 1 GB geheugen in zit of 512 mb?
4. waar moet ik verder opletten?
Natuurlijk doe ik eerst zoeken voordat ik jullie ga lastig vallen
Ik heb even gezocht in de product survey voor vraag 2 alleen daar is er nog geen 1 ingevuld. verder heb ik wat informatie gezocht in de FAQ voor vraag 1 maar ook daar werdt ik niet veel wijzer van.
De configuratie die ik in gedachte had:
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB) € 99,90
Asus K8N-E Deluxe, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Maxtor MaxLine III, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zilver)
ATi Radeon 7000 64MB
Deze is op dit moment te duur maar wel redelijk in mijn richting. Ik wil iig 250 GB schijfruimte in RAID 1 hebben verder heb ik nog niet echt gekeken hoe en wat.
Misschien kunnen jullie hier wat tips over geven.
Alvast bedankt voor de hulp.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl