Toon posts:

Vreemd DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een website wil bekijken, duurt het telkens meerdere secondes voordat er een verbinding is gemaakt en de website in beeld komt. Typ ik echter een ip-adres als website in, staat ie vrijwel direct op me scherm. Het lijkt er dus op dat de dns lookup erg traag is. Nu heb ik al diverse dns servers getest, oa die van mijn provider, maar ook van andere openbare dns-servers, en er is amper tot geen verschil.

Iemand een idee hoe dit kan? En hoe ik dit kan oplossen?

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Configureer es 1 DNS zerver tegelijk als primairy, als je in cmd bijv nslookup www.nu.nl gebruikt zie je welke dns server windows gebruikt. Het is mij opgevallen dat wanneer je de dns server in windows wijzigt het een aantal minuten kan duren voordat hij de ingestelde dns ook echt gaat gebruiken. Meestal zijn DNS servers van providers vrij snel.

Ik ben malle Pietje niet.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
spyware?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
BeachPatroller schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:16:
Configureer es 1 DNS zerver tegelijk als primairy, als je in cmd bijv nslookup www.nu.nl gebruikt zie je welke dns server windows gebruikt. Het is mij opgevallen dat wanneer je de dns server in windows wijzigt het een aantal minuten kan duren voordat hij de ingestelde dns ook echt gaat gebruiken. Meestal zijn DNS servers van providers vrij snel.
Had ik al gedaan toevallig :) Op dit moment maak ik gebruik van dns.euro.net, de dns van mijn internet provider.

Spyware is het ook niet, weet vrij zeker dat ik spyware vrij ben ;)

• BeachPatroller

BeachPatroller

Buk en suck

En als je nslookup gebruikt, krijg je dan vrijwel direct resultaat? Dan werkt de DNS toch prima?
Kans is klein maar is je windows\system32\hosts file misschien aangetast door een stuk software van vroegah?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm via nslookup is het wel snel ja, de hosts file staat alleen de 127.0.0.1 regel, zoals het voilgens mij moet zijn.

Het gekke blijft dus dat een website opvragen via ip adres gewoon snel is, en via de hostname heel traag (duurt soms wel 20 seconde om verbinding te maken (bezig met zoeken naar locatie http://www.google.nl/ bv)).... dat leek me een dns probleem, maar via nslookup is het wel snel, wat kan het anders zijn?

• BeachPatroller

BeachPatroller

Buk en suck

Proxy ingesteld? probeer es zonder, clear cache history cookies etc. en probeer dan nog es

reset es al je zooi, router modem etc. kan ook nog wel eens helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door BeachPatroller op 30-10-2005 23:02 ]

Pagina: 1