Toon posts:

[linux]-[webconfig "Runing Services" app toevoegen]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus simpelweg mijn counterstrike source server in mijn webconfig van mijn ClarkConnect box zetten zodat ik niet steeds weer putty wil openen om de CSS server te herstarten om wat veranderingen door te brengen. Het gaat om een Centos 4 linux bak.

Ik heb eerst maar CSS toegevoegd doormiddel van webmin als service. Die heeft dit mooie filetje in mijn init.d map gezet. Dit bestand heet "CSSserver"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/bin/sh
# description: Counter Strike: SOURCE dedicated server
# chkconfig: 2345 99 00

case "$1" in
'start')
    cd /root/hlds_l/
    ./cssserver.sh
    touch /var/lock/subsys/CSSserver
    ;;
'stop')
    rm -f /var/lock/subsys/CSSserver
    ;;
*)
    echo "Usage: $0 { start | stop }"
    ;;
esac
exit 0

Maar nu kon ik de service nog niet herstarten of uit zetten.

Ben dus maar gaan zoeken op de site van CC zelf. Daar vond ik dit: http://www.clarkconnect.o...391&Search=true#Post71391

Goed ik heb dus deze regel toegevoegd aan mijn /var/webconfig/classes/deamon.list
code:
1
    "CSSserver"       => array("samba",            "CSSserver",       "no",    "Counter Strike: SOURCE Dedicated Server"),

Waarom staat daar nou samba? Dat heb ik gelezen en dat heeft er mee te maken als ik het goed heb dat je een rpm hier zou moeten invullen. Volgens de mannen van het topic hierboven maak het geen zak uit wat ik hier in vul als het maar een bestaande rpm is. Het zou de app niet moeten beïnvloeden.

Goed als ik nu bij mijn Running services kijk bij de webconfig dan staat daar netjes dat de CSS server running is ;) Maar als ik hem nu uit zet dan blijft hij running terwijl webconfig zegt dat hij stopped is :?

Nu staat er een stukje boven in mijn post dit stukje code:
code:
1
2
    cd /root/hlds_l/
    ./cssserver.sh

Dat is dus dit script:
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
echo "Starting Cs:Source Server"
sleep 1
screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -game cstrike +map cs_assaultvilla -maxplayers 20 -autoupdate

de vraag is nu dus eigenlijk hoe fix ik dit? Ik ben nu even de draad kwijt. Ik ben niet zo'n held met linux dus daarom ben ik genoodzaakt deze hulplijn in te schakelen :) Kan iemand me helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 22:07 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Hoe start en stop je zelf (via putty) die CS:S-server? Zo'nzelfde procedure zou er ook in dat scriptje in je init.d moeten staan.

Det ding wat er nu staat start misschien wel je server, maar in het deel dat hem moet stoppen wordt er alleen maar een lockfile weggehaald, er wordt niet iets gestopt?

Als je dat stoppen wel werkend krijgt is restart niet zo lastig meer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/sh

case "$1" in
'start')
    bla
    ;;
'stop')
    bla
    ;;
'restart')
    $0 stop
    $0 start
    ;;
*)
    echo "Usage: $0 { start | stop | restart }"
    ;;
esac
exit 0

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 30-10-2005 22:38 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik shut hem down door met webmin en de running procces list gewoon het PID aan te klikken en dan op kill te drukken. Maar aangezien een PID altijd een ander nummer is lijkt me niet dat dit kan.. En ik weet niet hoe ik een proc kan killen via de proc naam..

Dit staat er bij Running Processes in Webmin
code:
1
2
3
   2064     root    17:15   SCREEN -A -m -d -S css-server ./srcds_run -game cstrike +map cs_assaultvilla -ma ...
      2065  root    17:15   /bin/sh ./srcds_run -game cstrike +map cs_assaultvilla -maxplayers 20 -autoupdat ...
         2082   root    17:16   ./srcds_i486 -game cstrike +map cs_assaultvilla -maxplayers 20 -autoupdate

edit:
k, heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/sh

case "$1" in
'start')
    cd /root/hlds_l/
    ./cssserver.sh
    ;;
'restart')
    screen -r css-server
    quit
    ;;
*)
    echo "Usage: $0 { start | restart }"
    ;;
esac
exit 0

Aangezien ik geen stop optie kan vinden heb ik de veranderd in restart. Het quit commando zal CSS herstarten. Nu is alleen de vraag mag dit? Zal dit werken aangezien hij eerst met screen naar een ander scherm switched?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed even een update anders blijf ik aan het editen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/sh

case "$1" in
'start')
    cd /root/hlds_l/
    ./cssserver.sh
    ;;
'restart')
    screen -r css-server
    quit
    ;;
*)
    echo "Usage: $0 { start | restart }"
    ;;
esac
exit 0

Dit werkte dus niet. Het probleem zat hem in de eerste instatie dat ik een -r gebruikte en het moest een -R zijn. Nu gaat hij wel naar het scherm van de CSS server maar geeft hij het onderste commando niet. aangezien ik niet zo thuis ben in linux ken ik zo 123 geen andere commando's om simpelweg mijn /root/hlds_l/hlds_run te stoppen.

Daarbij moet ook webconfig aangeven dat het echt gestopt is. Ik heb namelijk gehad dat ik op stop klik en dat er duidelijk komt te staan dat de serverice stopped is en dan druk ik weer op start. As ik dan in mijn Running Services list kijk bij webmin dan staat de CSS server 2 keer aan...

Verder heb ik gelezen dat als bij je CSS server in de opstart regel staat de functie -autoupdate hij niet afsluit met een quit of exit commando. Hij zal dan slechts herstarten.

@Paul Nieuwkamp
Je gaf me een voorbeeld script met de optie restart er in.. Helaas zie ik bij webconfig alleen de knop stop en start. Nou ja, goed.. Als ik hem wel herstarten klik ik wel 2 x, das nog altijd beter dan moeilijk doen in putty en webmin..

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het quit command wordt nu pas uitgevoerd nadat je weer uit je screen sessie komt. Je kan met screen -X een commando laten uitvoeren in een bestaande sessie, misschien dat je daar iets mee kan. Screen heeft een kill commando dat alle lopende processen binnen de sessie beeindigt en daarna zichzelf stopt.

Verwijderd

Topicstarter
Gert schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:43:
Screen heeft een kill commando dat alle lopende processen binnen de sessie beeindigt en daarna zichzelf stopt.
Ik heb in de lijst van parameters gekeken die je krijgt als je -help doet dmaar ik zie nergens zo'n optie... Hoe moet dat dan?

-X zou denk ik wel werken. Want da zou ik dus:

screen -X css-server quit
screen -wipe

kunnen doen. Ow heb ik de syntax nu fout? BTW, met wipe haal ik het lege scherm van screen dus weg. Anders word het zo'n zooitje nadat ik CSS een paar keer heb herstart.

Verwijderd

Uhm mischien een domme vraag maar heb je wel in init.d de execute (uitvoer) rechten ingesteld ?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 15:37
waarom een zodanig kort script callen in een script, je kan toch ook gewoon de laatste regel van cssserver.sh kopieren in start?

en stoppen doe je op deze manier:
code:
1
kill `screen -ls |grep srcds_run |awk -F . '{print $1}'|awk '{print $1}'

Ik ben vroeger nogal eens bezig geweest met hlds scriptjes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Luqq op 31-10-2005 19:07 . Reden: srcds moet srcds_run zijn ]

Verwijderd

Topicstarter
Luqq schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:06:
waarom een zodanig kort script callen in een script, je kan toch ook gewoon de laatste regel van cssserver.sh kopieren in start?

en stoppen doe je op deze manier:
code:
1

Ik ben vroeger nogal eens bezig geweest met hlds scriptjes ;)
Ik weet wat er aan de hand is.. maar als ik DIE regel alleen die regel! bij het stop stukje. dan krijg ik deze erro bij het starten van de service in Webmin en Webconfig.

code:
1
/etc/init.d/CSSserver: line 13: unexpected EOF while looking for matching ``' /etc/init.d/CSSserver: line 20: syntax error: unexpected end of file

Regel 12 is jou regeltje. En regel 20 is de enter aan het einde van het bestand. En hij werkt ook niet al ik die enter weg haal. Want dan geeft hij de vorige regel als fout op. En dat is de exit 0 regel.

Als ik die regel van jou in putty doe dan killed ie mn putty gewoon.. Die blijft dan hangen..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
login as: root
root@192.168.2.1's password:
Last login: Mon Oct 31 18:41:45 2005 from 192.168.2.60
[root@gateway ~]# kill `screen -ls |grep srcds_run |awk -F . '{print $1}'|awk '{print $1}'
>
>
>
>
>

Hij geeft die fout als ik de server wil starten. Zo ziet mijn script er uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/sh
# description: Counter-Strike: SOURCE Dedicated Server

case "$1" in
'start')
    sleep 1
    cd /root/hlds_l
    screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -game cstrike +map cs_assaultvilla -maxplayers 20 -autoupdate
    ;;
'stop')
    ;;
*)
    ;;
esac
exit 0

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 22:22 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 15:37
omg, er moet nog een ` achter 8)7

dus:
code:
1
kill `screen -ls |grep srcds_run |awk -F . '{print $1}'|awk '{print $1}'`

Maar dan nog, putty zou niet moeten gaan hangen..zou gewoon een error moeten geven in de trend van verkeerde syntax oid..

edit: kheb hier ook een complete srcds.sh liggen, starten stoppen updaten alles, zelfs met webinterface! als er geinteresseerden zijn post ik hem wel ff, maar ik moet natuurlijk niet alles voorkauwen... :)

[ Voor 32% gewijzigd door Luqq op 01-11-2005 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Luqq schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:31:
omg, er moet nog een ` achter 8)7

dus:
code:
1

Maar dan nog, putty zou niet moeten gaan hangen..zou gewoon een error moeten geven in de trend van verkeerde syntax oid..

edit: kheb hier ook een complete srcds.sh liggen, starten stoppen updaten alles, zelfs met webinterface! als er geinteresseerden zijn post ik hem wel ff, maar ik moet natuurlijk niet alles voorkauwen... :)
Ben ik zeker naar geinteresseerd! en bedankt ik ga het nu testen!

Verwijderd

Topicstarter
Het stoppen werkt nog steeds niet...

Executing /etc/rc.d/init.d/CSSserver stop ..

kill: usage: kill [-s sigspec | -n signum | -sigspec] [pid | job]... or kill -l [sigspec]

Verwijderd

Topicstarter
Nou maar een flinke schop dus...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#!/bin/sh
# description: Counter-Strike: SOURCE Dedicated Server

case "$1" in
'start')
    sleep 1
    cd /root/hlds_l
    screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -game cstrike +map street_war -maxplayers 20 -autoupdate
    ;;
'stop')
    ;;
*)
    ;;
esac
exit 0

Het stoppen doet het nog steeds niet.. Ook als ik het commando kill screen bla bla in de console invoer krijg ik een syntax error en krijg ik het kleine help memutje van kill.

Ik kan de source server alleen killen via webmin en dan naar running services ofzo gaan en daar op een app klikken en dan kill doen. Kan ik ergens uit een of ander logje uitlezen welk commando webmin nou heeft gebruikt? om dan zo dus dat commando in de bovenstaande code te zetten???

kan iemand me verder helpen?
Pagina: 1