Ik probeerde vandaag een script te schrijven om taartdiagrammen mee te kunnen tekenen. Na behoorlijk wat stoeiwerk is dit het resultaat:

Zoals je ziet heb ik 1 probleem: de zwarte lijntjes moeten de scheidslijnen vormen tussen de verschillende taartpunten, zoals hieronder (met dank aan PhotoShop
)

De code die het bovenste plaatje genereert staat hier. De regels waar het fout gaat zijn
) was op de middelbare school altijd mijn slechtste vak. Had ik nu maar bijles genomen!
In ieder geval - wie kan mij uitleggen wat ik fout doe en mij op de goede weg helpen?

Zoals je ziet heb ik 1 probleem: de zwarte lijntjes moeten de scheidslijnen vormen tussen de verschillende taartpunten, zoals hieronder (met dank aan PhotoShop

De code die het bovenste plaatje genereert staat hier. De regels waar het fout gaat zijn
PHP:
Met andere woorden: ik krijg de coordinaten van deze lijntjes niet goed berekend. Wiskunde B (goniometrie 1
2
3
4
| $end_x = round($hoofd['Xas'] + ($hoofd['Xas'] * cos($input[$a][4] * pi() / 180))); $end_y = round($hoofd['Yas'] + ($hoofd['Yas'] * sin($input[$a][4] * pi() / 180))); imageline($img, $hoofd['Xas'], $hoofd['Yas'], $end_x, $end_y, $black); |
In ieder geval - wie kan mij uitleggen wat ik fout doe en mij op de goede weg helpen?
[ Voor 12% gewijzigd door Reveller op 30-10-2005 22:06 . Reden: Typo's ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."