Toon posts:

Mijn eerste zelf te bouwen systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuw systeem en wil zelf graag een poging wagen.

Na wat gesurf op internet ben ik tot het onderstaande gekomen.

Antec performance One P160
Coolermaster RS-450-ACLY Real Power 450w
Asus A8N-E
AMD Athlon64 3500+ Venice OEM
Zalman CNPs7700-ALcu
2 x 512 MB PC3200 DDR Kingston
Hitachi Deskstar K250, 250 Gb (misschien 2 stuks?)
Cardreader 15 in 1
Mijn huidige SB Live 5.1 zet ik over
Videokaart nog onbekend, graag advies?!
TV-kaart en draadloos netwerk is van latere zorg.

Ik ben geen gamer en ga dit systeem vnl. gebruiken voor tv-kijken, internet, downloaden, videobewerking, draadloos internet, office toepassingen etc.

Graag advies mbt het volgende.

Welke videokaart is voldoende?
Is het geheugen voldoende of is het verstandiger voor een ander merk te kiezen?
De kast heb ik gekozen wegens geluidsreductie en de uitstraling, is de voeding voldoende of kan het misschien met een beetje minder?
Is het zelf assembleren van bovengenoemd systeem goed te doen voor een beginneling?

Andere ideeen op- en/of aanmerkingen mbt de configuratie zijn van harte welkom!!!

Verwijderd

Nouja welke videokaart is voldoende ?
Wat wil je ermee doen ? Want voor office werk etc. kan je gewoon een X300 oid nemen, en dan maakt het nog niks uit.

Bedoel je echter met je uitspraak dat je geen "hardcore" gamer bent, maar toch soms wat spellen speelt, zou ik eerst even zien hoeveel ruimte je nog in je budget hebt voor een videokaart, en dan kun je daaruit je beslissing afleiden.

Je zegt ook dat je voor geluidsreductie wil gaan, misschien kun je ook eens kijken naar Samsung Spinpoint schijven ? Heel veel reviews, en gebruikers op GoT zeggen dat deze heerlijk stil zijn.

Ook moet je eens op user experiences en reviews zoeken naar de voeding, ik hoor over het algemeen lovende dingen over Nexus over geluid, maar daar kan ik niet echt iets meer over zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 22:05 . Reden: Iets toegevoegd ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ja dan zou een x300 genoeg zijn en vraag ik mezelfs af waarom een 3500+ ,
neem dn een 3000+ en neem bv. meteen 4 reepjes geheugen,
of meteen een dual-tuner tv kaart. Zou helemaal mooi zijn.

1337

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je
- Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
- CSL FAQ
en
CSL policy

al gelezen? Ik dnek dat dat een hele hoop verduidelijkt voor je

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Secretus,

Ik ben zeker geen hardcore gamer. Eerlijk gezegd heb ik in de afgelopen 4 jaar geen een pc-game gespeeld. Maar op korte termijn kan ik dit niet helemaal uitsluiten, maar aangezien ik geen gamer ben zullen dit geen zware spellen worden. Mijn max budget voor de videokaart is 200 euro. Ondanks dit budget hoor ik graag met welke kaart van 0 tot 200 euro ik er goed vanaf kan komen icm moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Beste The Eagle,

Bedankt voor de links, ik zal deze aandachtig doorlezen. Ik overweeg serieus mijn genoemde systeem aan te schaffen, maar in de wirwar van het internet (voor een leek) raak ik weleens het spoor bijster, vandaar mijn vraag.

Angi

Verwijderd

Bij de videokaart zou ik gewoon kijken wat je er aan uit wil geven, want als je geen gamer ben is dat niet het meest belangrijke. (tomshardware vga charts IV, een mooi overzicht van veel kaarten)
Ik heb hetzelfde geheugen, en het is gewoon standaard. Geen super-cijfertjes, maar het doet gewoon wat je ervan verwacht: geheugen zijn.
De voeding is mischien iets overkill voor je pc als je er geen slurpende videokaart in wil zetten, maar ik zou het toch doen. Je hoort hier heel vaak verhalen dat er pc kapot zijn door de voeding, en je kan later mischien nog s upgraden.
En het bouwen is mij ook gelukt, dus dat kan je wel :) Het lijkt heel ernstig allemaal, maar het valt reuze mee.

Verwijderd

Als je die (hele) 200 euro voor een videokaart wil gebruiken, dan kun je bijvoorbeeld een 6600 GT of een Radeon X800 oid kopen.Daarmee kun je wel de meeste spellen goed spelen ( en dan bedoel ik eigenlijk alle, misschien behalve F.E.A.R etc. hoewel dat op lage(re) settings wel speelbaar zal zijn (toch? Misschien iemand die er ervaring me heeft even corrigeren?)

Je kun echter ook een videokaart als de X300 kopen, voor rond de 50-70 euro , of wat beter : de 6600 voor +- 100 euro , en dan kun je het overgebleven geld aan een betere TV-kaart of aan wat je wilt besteden.

De keuze is aan jou :Y)

Verwijderd

Ik denk dat je naar een 6600(gt) of een x800 moet gaan kijken, zijn kaarten met goede prijs/kwaliteit en alle moderne games werken er nog op, hoewel niet met de hoogste grafische instellingen allemaal.
Voor geluidsreductie zou ik dan wel een zalman vf700 koeler op de videokaart zetten.

Als je die koeler op de videokaart gebruikt kun je ook een passief zalman koelblokje op de chipset van je moederbord zetten, de videokaart koeler zorgt dan voor voldoende airflow om het moederbord koel te houden. Je zou even kunnen zoeken op GoT om te kijken hoe andere mensen dat hebben gedaan met een A8N-E moederbord.

edit: @hierboven: 6600GT of x800 inderdaad, daar zijn we het dan over eens })

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 22:21 ]

Pagina: 1