Toon posts:

Hoe krijg ik mijn NEC Versa Aptitude open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik weet niet of dit toegestaan is, maar ik probeer het gewoon.
Ik heb een probleem met de stroomaansluiting van mijn laptop, een NEC Versa Aptitude.
Nou heb ik dus vanmiddag geprobeerd de laptop open te maken, maar dat is dus niet gelukt. Hij blijft in het midden dicht. Ik heb alle schroeven losgemaakt en de HD eruit gehaald, maar hij wou niet open. Nou is mijn vraag of iemand mij kan helpen hem open te krijgen of iemand weet waar ik een disassemble guide pdf kan vinden.

Ik heb al op google gezocht maar nix gevonden (behalve een ebay link om een boek erover te kopen }:O ) Op google kon ik wel voor andere merk laptops vinden hoe je ze uitelkaar krijgt, repareert enz. maar niet voor deze laptop.

Alvast bedankt. ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je echt alle schroefjes eruit? Ook onder stikkers/rubbertjes/tobo e.d. gekeken? Zitten er nog ergens van die schuif locks mischien?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak eens wat fotos van dat ding, dat helpt ons wel om te kijken waar je nog wat los zou moeten kunnen draaien.
Vaak zit er onder hetkeyboard nog een paar schroeven waarmee je hem helemaal open kan maken.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij een oude dell die ik had kon ik door 2 stukjes plastic te verwijderen mijn toetsenbord eruit halen en daaronder zaten ook nog enkele schroefjes.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is heb ik echt alle schroeven los gemaakt, toetsenbord ook los, hd zit eronder die ook los, scherm eraf, maar in het midden zit hij nog vast om de een of andere reden. :?

ik kan proberen fotos te maken, maar vandaag kan dat niet meer.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26

Gamer

Electrified

pas ook ééntje opengemaakt, en daar had ik hetzelfde probleem.
na verwijderen van het toetsenbord zat er nog één vijsje in het midden vast.
check even (ongeveer bij F8)

aspire 1511LMi btw.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Modbreak:We zitten hier niet in de HK kinderen. :/

[ Voor 80% gewijzigd door Laurent op 01-11-2005 18:57 ]

1337

Verwijderd

Modbreak:We zitten hier niet in de HK kinderen. :/

[ Voor 83% gewijzigd door Laurent op 01-11-2005 18:57 ]

Verwijderd

zit er toevalig ook een strip boven of onder je toetsenbord?
die kan je er vaak uit wippen met een schroevendraaier, en daar zitten dan wat schroefjes onder waarmee je het toetsenbord los maakt. dan til je het toetsenbord uit de laptop en kan je bij de inwendige onderdelen.
is iig zo bij mijn Toshiba Satellite Pro 4600.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel de bovenkant losgeschroefd maar aan 1 kant zit er een plastic stuk tussen de cdspeler en het diskettestation. Daar wil hij niet los. :'(

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/699/im0004032dy.jpg
dit is em dan

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/4592/im0004059gn.jpg
en daar zit het de bovenkant vast (links zie je de cdspeler)

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen ik heb het, voor iedereen die een NEC Versa Aptitude heeft en hem niet open krijgt:

Ik moest dus eerst de cdspeler eruit schuiven, daaronder zat nog een schroef en door die los te draaien kan de bovenkant eraf. ;)

@ Admin: kun je misschien de titel van dit topic veranderen naar: "hoe krijg ik mijn NEC Versa Aptitude open?" voor degene die hetzelfde probleem hebben :) (is makkelijker zoeken :9 )

Verwijderd

haha een desktoppie is Makkelijker :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:55:
ok mensen ik heb het, voor iedereen die een NEC Versa Aptitude heeft en hem niet open krijgt:

Ik moest dus eerst de cdspeler eruit schuiven, daaronder zat nog een schroef en door die los te draaien kan de bovenkant eraf. ;)

@ Admin: kun je misschien de titel van dit topic veranderen naar: "hoe krijg ik mijn NEC Versa Aptitude open?" voor degene die hetzelfde probleem hebben :) (is makkelijker zoeken :9 )
Mooi dat het gelukt is :)
Voor titelchanges kan je beter een Topic report aanmaken, grotere kans dat een modje hem ziet staan ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Die neem je toch niet mee? Als je je computer in de trein open wilt maken, kan dat niet. :p
Pagina: 1