Toon posts:

[CO] CNPS7700 op micro-atx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe case, fancontroller, en processor cooling aan te schaffen.
De case zal een centurion 5 of 530 worden en de fancontroller een Zalman ZM-MFC1
(C&C is altijd welkom als je iets beters weet)

Nou ben ik na reviews lezen op het internet op de Zalman CNPS7700 gekomen.
Maar het geval is dat mijn moederbord micro-atx (Socket 478) is en ik heb aan de hand van reviews gelezen dat dit toch wel een zware cooler is. Daarom heb ik besloten voor een ALCU te kiezen i.v.m. minder gewicht. Het gewicht zou ook minder een probleem zijn omdat een micro-atx een kleiner oppervlakte heeft met evenveel draagpunten dus minder spanning op het mobo'tje. Ik heb ook alles gemeten (niets hoger dan 3,9 cm en niets binnen een straal van 6,8 cm) en alles zou moeten passen. Maar omdat ik dus niet zeker kan zijn omdat ik de nieuwe case nog niet heb vraag ik hier of mensen hier een microatx hebben met de Zalman koeling.

Alvast bedankt

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb hem zelf niet maar als je er niet mee gaat sjouwen of zoiets zou het geen problemen moeten opleveren. Desnoods kan je het gewicht de trekkende kracht aan je mobo ontlasten door ijzerdaadjes of iets dergelijks vanaf de cooler naar je case/voeding te laen lopen.

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er niet mee sjouwen nee, hoogstens 1 keer per jaar naar een lanparty dus dat valt wel mee.
Thx voor de reply

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Als je er dan toch een keer mee gaat sjouwen is het wel aan te raden om de koeler te demonteren voor de zekerheid. Ook al doe je het maar 1 keer per jaar, als het dan die ene keer fout gaat baal je toch echt ;).

|| Specs || SuperPI 1m

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nm

[ Voor 97% gewijzigd door lemming_nl op 30-10-2005 22:10 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

lol zou wel eens een plaatje willen zien van een 7700 op een matx bord :*)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal er een foto van maken :P
Maar nog 1 vraagje:
Dit is oorspronkelijk een dell pc dus er zit een apart systeem op voor het coolen (met luchtschaft en enz.) Dus ook een ander soort systeem om hem vast te zetten maar nou begrijp ik dat er van die dingetjes bij zitten om hem er goed op te krijgen? Dus dan moet ik gewoon de oude erafhalen en de nieuwe eropzetten?
(ik zal later wel even een foto maken hoe het er nu uitziet, ik moet nu naar school ;(
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Nou nu zit ier erop. Het was een heel karwij, maar het loont wel.
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/7535/28120517561mv.jpg
Dit is een mobiele telefoon cam dus slechte kwaliteit.
Dit werd mede mogelijk gemaakt door Dr. Q, die een bracket heeft verzonden waarmee ik hem op het mobo kon zetten. _/-\o_
Pagina: 1