Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD automatisch aansturen via mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 19:45

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Na goede ervaringen (voornamelijk opnemen van TV) met mediacenter 2005 heb ik besloten een aparte Mediacenter PC te bouwen, die daarbij ook dient als backup pc, waarop via het netwerk elke dag documenten/foto's al die dingen die je niet kwijt wilt bij een HD crash, naartoe worden geschreven.

Ik ben een HTPC aan het bouwen van allemaal onderdelen die ik nog had liggen.
Momenteel zit alles in een standaard zwarte desktop kast, en alles loopt lekker met MCE 2005.

M'n oude standalone DVD speler is kapot, dus deze HTPC neemt de taak over van de DVD speler, maar dient daarbij ook voor MP3 speler, DVD recorder etc...

Alles ziet er goed uit, maar ik mis gewoon een LCD schermpje met hoofdstuk en tijdweergave.

Na wat informatie opgezocht te hebben, heb ik besloten om by crystalfontz een LCD kit te bestellen inclusief drivebay en USB aansluiting. (16x2 LCD)

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om informatie uit Mediacenter mbt de actuele modus (DVD/TV/MP3) op het LCD display weer te geven?

Ik heb vrij veel fantasie, en ik zou eigenlijk het volgende willen bereiken, als je een dvd kijkt zie je het volgende op het LCD

DVD Mode (9 tekens)
00:00:00 C 00 (13 tekens) Timer + hoofdstuk weergave

Als je TV kijkt zo iets:

TV Mode (7 tekens)
Kanaal 00 (9 tekens)

Dit is allemaal erg ingewikkeld om te programmeren denk ik, maar alleen een timer+hoofdstuk selectie zou al geweldig zijn!

Is dit te realiseren??? Ik ben niet zo'n held met programmeren, maar ik ga er vanuit dat hier geen standaard programma's voor zijn, dus zal ik toch echt zelf moeten gaan schrijven.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Ja, al maak je het jezelf niet gemakkelijk door zo'n Crystalfontz USB LCD te nemen. Ik zou zeggen, neem een standaard HD44780 LCD en sluit die aan op je printerpoort, lijkt me wat makkelijker aan te sturen.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Een LPT printerpoort heb ik niet meer op deze pc, maar een gewone seriele aansluiting wel, als dit makkelijker is, kies ik natuurlijk hier voor!

Ik heb inmiddels al het een en ander gelezen over het programmeren van een LCD schermpje, maar hoe ik die timer van MCE dan koppel aan m'n programma :?

Ik ga in ieder geval een LCD displaytje kopen zodat ik alvast wat kan experimenteren!

[ Voor 9% gewijzigd door Roland_EM25 op 30-10-2005 21:21 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 16:29

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Stom dat ik dit niet eerder gevonden heb! Heel erg bedankt voor deze link.

Ik ben het momenteel aan het downloaden.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
Je zou je lcd via een micro controller kunnen aansturen en de micro controller weer via RS232 of via USB aansturen.

Maar die software is ook wel leuk ja =P

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En anders zijn er hier op GoT talloze andere programma's te vinden die het ook kunnen (bijvoorbeeld Smartie).
Ik gebruik zelf 3 verschillende progs. Voor algemene info wordt smartie geladen. In WinAmp gebruik ik een plugin gemaakt door Markus Zehnder en voor DVD info gebruik ik remote selector (die ook mijn speler regio vrij maakt).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
De gedownloade software ziet er goed uit, veel aanpassingsopties.

Ik ga zo'n soort LCD scherm bestellen:
http://www.htvision.com/p...logID=&CurCatalogID=10001

Ik denk dat ik een kit vorm koop, dus inclusief 5,25 inch bay.

Zodra m'n LCD scherm binnen is, ga ik is een beetje spelen met die software!

Verwijderd

Je realiseert je wel dat het een LCD is die je op je parallelle poort moet aansluiten die a) je hebt aangegeven niet te hebben, b) niet ondersteund wordt door die software die hierboven staat?

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
niet werkt? Hoezo niet?

Ik heb vanaf die website een quote:

"Version 1 will work with parallel port VFDs based on the Hitachi 44780 controller."

En dat LCD wat ik wil kopen is 44780 compatible, dan is het toch goed?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zou ook een VFD Kunnen kopen die al MCE Compatible is... Bijvoorbeeld de OrigenAE vfd... Deze heeft kant en klare drivers voor MCE en kun je intern aansluiten op de usb poorten... Ondersteunt zelfs aanzetten via afstandsbediening...

Verwijderd

Je hebt gelijk, ik had alleen naar versie 2 gekeken. Blijft nog over het feit dat je zei geen LPT poort te hebben... wordt toch lastig dan :P

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:20:
Je zou ook een VFD Kunnen kopen die al MCE Compatible is... Bijvoorbeeld de OrigenAE vfd... Deze heeft kant en klare drivers voor MCE en kun je intern aansluiten op de usb poorten... Ondersteunt zelfs aanzetten via afstandsbediening...
Ik mod liever een beetje zelf, zo'n soort kast is uiteraard wel mooi, maar ook vrij prijzig. Zelf zo'n displaytje aansturen en eventueel voor programmeren lijkt me veel leuker!!
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:13:
Je hebt gelijk, ik had alleen naar versie 2 gekeken. Blijft nog over het feit dat je zei geen LPT poort te hebben... wordt toch lastig dan :P
Klopt, maar ze kunnen naar mijn idee ook aangestuurd worden door de parallele aansluiting op m'n moederbord? die zit er volgends mij ook op. (asus a7n8x-e Deluxe)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt de vfd ook los kopen...
Pagina: 1