Wie weet welke TV-kaart de beste is? (Merk en model) Ik wil alleen maar simpel TV-kijken op mijn PC. Ik heb begrepen dat een PCI-kaart betere beeldkwaliteit geeft i.v.m. USB. Klopt dit?
Verwijderd
Ja dat klopt, die USB-versies moeten het beeld comprimeren om het via de usb-poort naar je videokaart te kunnen pompen. PCI trekt veel meer en dat zie je echt duidelijk in de beeldkwaliteit!
Maar welke Chip of tvkaart is nou de beste ik wil er namelijk ook nog 1 kopen ;-)
En misschien is het ook handig om te weten of er verschil in 'bekijksoftware' is.
En misschien is het ook handig om te weten of er verschil in 'bekijksoftware' is.
Ik ben erg tevreden over Pinnacle, oftewel Miro, maar haupagge (schrijf je dat zo?) is ook goed hoor...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Koop maar heel erg braaf een Hauppauge met een Booktree 848 of 878 chippie erop.
Waarom?
1. zeer goed beeld
2. linux compatible
3. met ccrypt lekker gratiz gecodeerde zenders kijken
Ze kosten wel wat meer dan de anderen, dat weet ik, maar je hebt ook wat.
Ik denk dat ze in Nederland vanaf een 200 piek verkrijgbaar zijn..
Waarom?
1. zeer goed beeld
2. linux compatible
3. met ccrypt lekker gratiz gecodeerde zenders kijken
Ze kosten wel wat meer dan de anderen, dat weet ik, maar je hebt ook wat.
Ik denk dat ze in Nederland vanaf een 200 piek verkrijgbaar zijn..
Ik wil niet lulig doen,
Maar mijn PCTVPro (pinicale) werkt ook onder linux, BeOS, WinNT, Win2K, Win9X en WinME.
Geluid is prima, BeeldKwalitiet ook en ik kijk ook via Ccrypt naar diversie kannal.
dus daarvoor hoeft hij niet de jouwne te nemmen.
Maar mijn PCTVPro (pinicale) werkt ook onder linux, BeOS, WinNT, Win2K, Win9X en WinME.
Geluid is prima, BeeldKwalitiet ook en ik kijk ook via Ccrypt naar diversie kannal.
dus daarvoor hoeft hij niet de jouwne te nemmen.
Ik had eerder het idee dat Miro nog steeds niet van plan is 100% ondersteuning te bieden voor het Win 2k platform. Ten minste dat je in Win 2k alleen maar basisfunctionaliteit hebt.
Bovendien mag een Miro PC-TV (Pro) nooit een IRQ sharen zei Miro technical support tegen mij, dus toen heb ik Hauppauge gekocht. Klopt dat ook? Ik heb liever een Miro ivm met betere beeldkwaliteit en automatische zendernaamherkenning.
Please post your experiences met Miro PC-TV Pro
Bovendien mag een Miro PC-TV (Pro) nooit een IRQ sharen zei Miro technical support tegen mij, dus toen heb ik Hauppauge gekocht. Klopt dat ook? Ik heb liever een Miro ivm met betere beeldkwaliteit en automatische zendernaamherkenning.
Please post your experiences met Miro PC-TV Pro
Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)
Ik heb een Terratec TVValue, met een BT878 chipie erop en een Temic tunert, werkt prima, ook prima beeldkwaliteit en zeeer goedkoop..., f85,- op de HCC.
Bevalt me verder zeer goed in combinatie met het programma BorgTV.....
Bevalt me verder zeer goed in combinatie met het programma BorgTV.....
Het dellen van een IRQ is met alles triky,
Dit wil zeggen dat een applicatie die alleen kijkt naar het IRQ de kluts kwijt KAN raken en het verkerde apparaat kiezen. Je moet zorgen dat het hardware adress ver uitelkaar licht, dan wil het meestal wel!
Ik heb de PCTVPro een tijdje gedeelt gehad mijn met Modem (bijde op IRQ 5 was het geloof ik), Ik heb toen geen echten problemen gehad.
Het enige dat ik mee gemaakt heb is dat soms mijn modem spontaan ging piepen
Maar veder heb ik nooit echt problemen gehad.
Dit wil zeggen dat een applicatie die alleen kijkt naar het IRQ de kluts kwijt KAN raken en het verkerde apparaat kiezen. Je moet zorgen dat het hardware adress ver uitelkaar licht, dan wil het meestal wel!
Ik heb de PCTVPro een tijdje gedeelt gehad mijn met Modem (bijde op IRQ 5 was het geloof ik), Ik heb toen geen echten problemen gehad.
Het enige dat ik mee gemaakt heb is dat soms mijn modem spontaan ging piepen
Maar veder heb ik nooit echt problemen gehad.
Op dit moment ben ik ook aan het kijken naar een TV kaart. Wat ik mij afvraag is of beide kaarten breedbeeld en dolby-surround kunnen weergeven?
Is het trouwens mogelijk om een gewone surround-sound versterker op een SB live! 5.1 aan te sluiten?
Dick
Is het trouwens mogelijk om een gewone surround-sound versterker op een SB live! 5.1 aan te sluiten?
Dick
Verwijderd
Wat is BorgTV?
Heb zelf een Lenco BT878. Prima, maar dat ccrypt is toch alleen zonder geluid en echt goed locken doet ie niet.
Heb zelf een Lenco BT878. Prima, maar dat ccrypt is toch alleen zonder geluid en echt goed locken doet ie niet.
Pagina: 1