Hallo,
Ik probeer een link overzicht te maken waarin de records van een tabel getoond worden. Door op 1 van de getoonde records te klikken moet de daar bijbehorende tekst getoond worden.
Ik heb onder ieder getoond item een link gezet naar dezelfde pagina waarin een specifieke onderwerpId aan de link wordt toegevoegd. (zoiets als pagina.asp?OnderwerpId=3)
Mijn idee is om als het ondewerpId in de URL overeenkomt met de onderwerpId van de recordset daar de specifieke tekst te tonen. Dus <% If Request.QueryString("OnderwerpID")= Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId") Then %>tekst <% End if %>
Dat werkte niet.
Ik heb eerst de RequestQueryString (RQ) en de Recordset(RS) apart gegenereerd. Dat lijkt te kloppen. Bij bijv. het derde onderwerp is RS onderwerpId= 3 (dezelfde waarde als het RQ onderwerpId in de url)
Het Werkt het wel als ik schrijf
<% If Request.QueryString("OnderwerpID")= "3" And Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId")="3" Then %>
tekst behorende bij OnderwerpId=3
<% End If %>
Blijkbaar is regel 40 niet correct. Ik krijg echter geen foutmeldingen o.i.d.
Het Voorbeeld staat op www.programmavcp.nl/cms/i...oadtest.asp?OnderwerpId=3
Welke denk- en/of coderingsfout maak ik. Reacties worden bijzonder op prijs gesteld :-)
mvg
Jeroen
Ik probeer een link overzicht te maken waarin de records van een tabel getoond worden. Door op 1 van de getoonde records te klikken moet de daar bijbehorende tekst getoond worden.
Ik heb onder ieder getoond item een link gezet naar dezelfde pagina waarin een specifieke onderwerpId aan de link wordt toegevoegd. (zoiets als pagina.asp?OnderwerpId=3)
Mijn idee is om als het ondewerpId in de URL overeenkomt met de onderwerpId van de recordset daar de specifieke tekst te tonen. Dus <% If Request.QueryString("OnderwerpID")= Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId") Then %>tekst <% End if %>
Dat werkte niet.
Ik heb eerst de RequestQueryString (RQ) en de Recordset(RS) apart gegenereerd. Dat lijkt te kloppen. Bij bijv. het derde onderwerp is RS onderwerpId= 3 (dezelfde waarde als het RQ onderwerpId in de url)
Het Werkt het wel als ik schrijf
<% If Request.QueryString("OnderwerpID")= "3" And Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId")="3" Then %>
tekst behorende bij OnderwerpId=3
<% End If %>
Blijkbaar is regel 40 niet correct. Ik krijg echter geen foutmeldingen o.i.d.
Het Voorbeeld staat op www.programmavcp.nl/cms/i...oadtest.asp?OnderwerpId=3
Welke denk- en/of coderingsfout maak ik. Reacties worden bijzonder op prijs gesteld :-)
mvg
Jeroen
code:
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| <%
While ((Repeat1__numRows <> 0) AND (NOT Recordset1.EOF))
%>
<p><a href="uploadtest.asp?OnderwerpId=<%=(Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId").Value)%>">RSOnderwerpId= <%=(Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId").Value)%></a><br>
RQ OnderwerpId= <%= Request.QueryString("OnderwerpId") %></p>
<p>
<!--Onderstaande regel werkt niet goed. Ook al heeft de RQ dezelfde waarde heeft als de RS-->
<% If Request.QueryString("OnderwerpID")= Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId") Then %>
<p>tekst behorende bij OnderwerpId= <%=(Recordset1.Fields.Item("OnderwerpId").Value)%></p> (RS en RQ zijn het zelfde) <% Else %>RS en RQ zijn verschillend
<% End If %>
<!--als ik ze een vaste waarde geef werkt het wel-->
<p>tekst behorende bij OnderwerpId=3</p>
<% End If %>
<hr>
</p>
<%
Repeat1__index=Repeat1__index+1
Repeat1__numRows=Repeat1__numRows-1
Recordset1.MoveNext()
Wend
%> |