Toon posts:

Hoe klok ik mijn systeem over

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo OC'ers,

Ik heb het volgende systeem:
- Barton 2500 (AQXEA 03254PCW)
- Zalman CNPS6000-AlCu
- Twinmos 512 DDR - PC3200 (met copper heat spreader)
- MSI K7N2 Delta-ILSR
- MSI Geforce 4 TI 8X (agp)
- 300w voedig (die vrij warm wordt)
- Geen kastkoeling of dergelijke

Alles loopt nou nog standaard, (dus 11x, 166FSB, 1837Mhz), 50 graden idle, 55 stressed. kamertemp ong 24 graden.

Wil deze overclocken. Hoe kan ik dit nu het beste doen, dus welke FSB / Multiplyér evt. voltages?
Want mijn temperatuur is toch vrij hoog of ligt dat aan mij? Want weet niet zeker of k wel zo'n goede koeler heb..
ben van plan een nieuwe kast te kopen, maar op het moederboard is er geen optie om 'kast-fan's' erop aan te kunnen sluiten.. is hier nog misschien een trucje voor om me kast toch te voorzien van extra fan's ?

En kan het kloppen dat mijn voeding erg warm wordt? opzich heb ik er niet echt een merk-voeding in zitten, maar zou dat schelen qua cpu temps?

alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:48 ]

Verwijderd

Voor goede overklok-stuff zal ik als ik jou was even op google kijken.

En als je voeding warm wordt kan het zijn dat hij op "te hoge toeren" draait.
D.w.z dat hij misschien te weinig vermogen heeft voor je system.

Wat voor voeding heb je?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd

Ik neem even terug wat ik net zei in dit bericht (mn vorige)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:56 . Reden: verkeerd gelezen ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Zet je klok een uur achteruit tijdens het encoden van een DivX film. Is je systeem sneller! Is het niet geweldig?

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Je kan gewoon fans rechtsstreeks aansluiten op je voeding met soort van adapter, kan je vrijwel bij elke pcshop kopen en kost vrij weinig. Zie hierhttp://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TLZS03&

Je temps zijn vrij hoog, eerst koeling verbeteren (lees: betere flow en cpukoeler) daarna veeeel lezen en dan pas beginnen met het overclocken zelf.

Verwijderd

proller schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:53:
Zet je klok een uur achteruit tijdens het encoden van een DivX film. Is je systeem sneller! Is het niet geweldig?
ik moest best hard lachen :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je cooler is niet echt een ideaal model denk ik, je zult even revieuws moeten zoeken hoe hij presteerd vergeleken met een Zalman 7700 of 7000, kijk ook even of hij correct geinstalleerd is:)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:47
Mijn mening is als je deze basis beginselen niet eens weet :9 dat je er maar niet aan moet beginnen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-10-2005 20:23 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Omg, ik lag me kapot :P

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 16:25

Syzzer

Prutser

Maar, maar, dat is toch terugklokken :?

De TS wil juist overklokken hoor :p .
FiXeR.nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:24:
[...]

[...]

Omg, ik lag me kapot :P
Je PC hapert tijdens het posten op GoT? Dan wordt t voor jou ook eens tijd om te gaan overclocken :+ .

[ Voor 31% gewijzigd door Syzzer op 30-10-2005 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:29:
[...]

Maar, maar, dat is toch terugklokken :?

De TS wil juist overklokken hoor :p .

[...]
Je PC hapert tijdens het posten op GoT? Dan wordt t voor jou ook eens tijd om te gaan overclocken :+ .
HAHAHA,, erg goeie grap ja _/-\o_ ik wil idd overclocken (moet ik zeker wachten tot de zomer? :P )
Maargoed, ik zit dus steeds te kampen met die hitte,, dus dat ga ik dan eerst ff weg zien te werken,,
het overclocken komt vanzelf, aangezien ik alles zo kan instellen in de bios,

trouwens nog bedankt voor de link met dat plugje.
Ik ga eerst even aan mn koeling werken (dat moest toch al gebeuren :P ) regulare temps rond de 40 graden?
maar is die zalman die ik heb niet zo goed? welke bevelen jullie mij aan dan? want ik lees zoveel reviews.. ik wil geen WC want dat is me toch iets te duur....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 20:39 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
LOL @ posts :D

Mja je moet idd je airflow een stuk verbeteren en vervolgens een nieuwe voeding kopen (minimaal 350watt) ik raadt je aan een Tagan voeding van minimaal 380watt (54euro dacht ik @ pricewatch)
Je voeding zit nu waarschijnlijk @ full load vandaar dat die zo warm wordt, waardoor je case ook weer warmer wordt. En als je gaat overclocken moet je voeding nog meer leveren (vooral als je FSB gaat overclocken, wat nogal standaard is)

En mja een andere zalman cpu cooler is misschien ook wel beter.. Dan moet je gaan voor de Zalman CNPS7000B-Cu of alcu (verschil is 1 graad) de 7700 past als goed is niet op socket A.

>PC specs<

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ruilen met mijn systeem? Ik weet wél hoe ik dat moet gaan overklokken... :+

Ici kann uw Werbung staan

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat een kinderachtige replies zeg. [rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 10[/rml] en lees dit Policy: Alle regels die op het forum gelden maar door :) deze is ook handig Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

[ Voor 16% gewijzigd door Herby op 31-10-2005 10:55 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Zoek ook eens hier op got naar Barton overclock topics. Daar kan je genoeg info vinden wat je wel en niet moet doen. Tevens zorg eerst voor goede koeling en hardware idd, anders weet je straks niet waar het probleem ligt mocht je niet verder komen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:23:
Mijn mening is als je deze basis beginselen niet eens weet :9 dat je er maar niet aan moet beginnen :+
En toch OC jij..hoe kan dat dan?

Stelletje stakkers. De meesten hier zag ik op GoT komen als noobjes, moet je ze nu zien. Lekker grote bek gekregen. Nee prima gedaan guys.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 10:58 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dan leer je nooit wat. Als de TS zich interesseerd voor OC kan hij zich daar heel goed inlezen en voorzichtig gaan experimenteren. Je moet ergens beginnen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Dus jij was zeker een geboren overklokker? :O :/

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:38:
HAHAHA,, erg goeie grap ja _/-\o_ ik wil idd overclocken (moet ik zeker wachten tot de zomer? :P )
.......
Kijk eens wie er zélf meegrapt?!
Wtf kinder8ig dan?
Humor noemen we dat (hoewel ik denk dat er wel sommige bijzitten die het wel gemeen bedoelen...)

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Die Barton kan wel een stukje sneller, Geforce 4 ook wel een stukje, maar het blijft een te traag systeem anno 2005.. Het zijn beide geen wonder overclockers dus je zal nooit van te trage frame rates naar vloeiende framerates gaan. Als je dan ook nog een 'leek' bent is het wat mij betreft de moeite al niet waard.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Blij om te zien dat er nog mensen zijn die normaal reageren op de TS :) De rest mag zich behoorlijk gaan schamen, en roep niet 'humor', dat is gewoon kinderachtig ;)

Topicstarter: zie ook "mini" overklok FAQ van Apen-nootjes, die heeft een mooie mini-faq voor beginselen @ overclocken gemaakt.

LinkedIn
Instagram

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi xxedguyxx,

Zoals je waarschijnlijk ook zelf al door hebt door het soort reacties hier, zijn de vragen die je stelt een beetje heel erg basic :) en zijn daarom ook opgenomen in onze FAQ. Verder kan je met de search hier ook nog het een en ander over dit onderwerp vinden :) vandaar dat deze dus op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.