Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bluetooth serieel dongle zelf bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijd op zoek naar een bluetooth serieel dongle en dan wel een goedkope
<--50 euro welke op 115k2 bps serieele snelheid kan werken.

maar nu naar 2 maand zoeken kan ik er geen enkele vinden.
Is er iemand hier die ervaring heeft met een bluetooth --> serieel dongle bouwen ?
wilde de atmel T704 gebruiken want hij moet zo compact mogelijk worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:36 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

n00bvraagje: maar wat is precies 115k2? Doorvoersnelheid ofzo :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00
115k2 bps = 14400 Bytes/s oftwel 14k4 B/s, dit zijn inderdaad (theoretische) snelheden die je in praktijk niet echt zult halen.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*weg*

[ Voor 111% gewijzigd door Jazzle op 30-10-2005 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
die 115k2 is wel een vereiste snelheid voor het apparaat waar mee ik wil communiceren.
wil anders een bluetooth gps openslopen en de rx en tx van de gps sensor verbinden met mijn seriele apparaat

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En waarom moet dat persé over serieel?
Een USB bluetooth dongle en een USB PCI kaartje kosten samen < 20 €uro

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wil hij juist een serieel apparaat over bluetooth aansturen, dus dan heb je niet veel aan een PCI kaart of USB dongle :)

Verwijderd

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar kijk hier eens rond: http://wwww.circuitsonline.net/forum/

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm dan distantieer ik mij van dit topic want daar heb ik geen verstand van
(maar ik zat wel goed met: zijn dat snelheden :) )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik zou graag willen weten waarvoor je m gaat gebruiken?

Ik heb tot nu toe alleen dure developer kits gevonden en het zijn leuke dingen om mee te spelen.

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:26:
En waarom moet dat persé over serieel?
Een USB bluetooth dongle en een USB PCI kaartje kosten samen < 20 €uro
Waarschijnlijk omdat een microcontroller met een UART er dan makkelijk mee overweg kan.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm de bluetooth apparaten (bv gsm/pda) maken wel verbinding via een "virtueele compoort) dus PC zijde kan je wel gebruik maken van usb dongle ofzo. wat je denk ik wilt weten is als je een BT chip pakt wat de TX en RX poort is en hoe de je de BT chip verbinding kan laten maken ..

* mocht je een line analizer of iets dergelijks kunnen gebruiken (software voor de pc is er wel alleen ff zoeken) dan zou ik dat aanraden vanaf stap 1

ik zou het al volgt doen:
1) eerst serieel bekabeld het spul laten werken
*not secured verbinding*
2) draadloos serieele verbinding. (eigenlijk knip je de draad doordemidden en daar mik je de BT kit(s))
3) dan ga je m.b.v een BT setje de verbinding opzetten tussen pc en het apparaat (met de line analizer er nog steeds tussen)
*secured verbinding*
3) nu dat je weet dat het werkt kan je indien gewenst de beveiliging erop zetten

De rendenatie is als volgt: niet in 1 keer het te moeilijk maken ... stap voor stap een "uitdaging" verder dat maakt het ook minder moeilijk om het probeem te vinden ..

wat je ook zou kunnen doen is www.btkit.com (the easy way i think)

Tja vanalles

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

noobactietje:

bij mijn dongle kan ik ook zo een seriele poort aansturen met een USB dongle.. explain anders even welke situatie etc.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:32

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dit voldoet aan je voorwaarden (minder dan € 50 en sereel -> BT):
http://pc-mobile.net/bta.htm

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
die laatste heeft een maximum snelheid van 4800 bps.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hem gaan gebruiken om met pda's apparaten te gaan uitlezen / programmeren wat momenteel nog met een laptop gebeurd.

Verwijderd

meeste usb bluetooth dongles hebben een chip met zowel USB als UART aansluitingen.
Problemen zijn echter, hoe ondersteunt de software dit, moet uw controller dan geen host-software draaien, en hoe graakt ge in godsnaam aan die pinnekes (meeste van die dingen zijn tegenwoordig BGA package)

Ma er zijn idd bluetooth modules speciaal voor controllers.Denk da da uw beste oplossing is.
Pagina: 1