Toon posts:

Case hitte bij overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben na het doorlezen van de sticky begonnen met het overclocken van mn cpu wat nu een 3200xp is. Mijn cpu temperatuur is 36 graden celcius, maar de kasttemperatuur geeft 47 graden weer.
Tot waar kan ik doorgaan qua kasttemperatuur voordat ik er exta fans moet gaan inzetten ?
Deze gegevens verkregen door Motherboard Monitor 5.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik denk dat je waardes omgedraaid moeten worden. Je kast zal 36 graden zijn, en je CPU 47 (zit een stuk meer logica achter). Persoonlijk vind ik dit prima temps, en zou ik hiervoor geen extra fans in je kast hangen.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Als dit zo is moet Motherboard Monitor para zijn.
Want als ik op dat menu klik geeft ie toch echt weer -> CPU: 36 Case:47 Sensor 3: 0

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn CPU temps zijn ook lager dan mijn kasttemperaturen, heeft gewoon te maken met de positionering van de sensor. Ik heb geen idee waar die van mij zit, maar ik vermoed bij wat hete onderdelen op het Asus mobo.

Dus ik zou me er niet teveel zorgen om gaan maken, tenzij je natuurlijk te maken krijgt met vastlopers ed. ;)

Mijn temps ook maar even dan: Case 35 graden, CPU 28 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 30-10-2005 19:40 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 17:29
Als je het gewoon veilig wilt houden zorg je gewoon dat je temps niet boven de 50 graden uitkomen continu (heel effe kan wel maar moet ook weer zakken he)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:38:
Als dit zo is moet Motherboard Monitor para zijn.
Want als ik op dat menu klik geeft ie toch echt weer -> CPU: 36 Case:47 Sensor 3: 0
het zou inderdaad een beetje kunnen liggen aan de positie van de sensoren, maar een cpu op 36 graden houden met lucht van 47 graden vind ik persoonlijk een sterk verhaal ;)
Je cpu/gpu/hardeschijven zijn de warmtebronnen binnen de kast, en zouden warmer moeten zijn dan de omgevingstemperatuur, je kast dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 30-10-2005 19:42 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:41:
[...]

het zou inderdaad een beetje kunnen liggen aan de positie van de sensoren, maar een cpu op 36 graden houden met lucht van 47 graden vind ik persoonlijk een sterk verhaal ;)
Mjah dat zegt ie toch echt :P zal wel aan de sensor liggen dan. Maar dan zorg ik wel dat ik rond de 50 ophoud. Kan nog wel bezig :)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 21:47

DefLite

Why so serious?

je kan ook in de bios kijken of speedfan geruiken of everest kijk wat zij aangeven
Pagina: 1