Toon posts:

Nec 3540 dvd brander werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de nec 3540 dvd brander. Ik had al een dvd speler, maar heb deze brander er bij gekocht. Nu wil ik de brander er bij steken, maar dan herkent hij beide spelers niet meer. Bij Hardware zegt die dat ie allebei geïnstalleerd heeft en dat ik me com overnieuw op moet starten en na het opstarten zie hem gewoon niet meer bij '' Deze Computer'' .
Als ik er eentje steek dan doet ie het wel, maar ik wil natuurlijk ook dvd op dvd branden. Ik heb ook bij BIOS zitten kijken en op Auto gezet maar doet die het nog niet.

Ook heb ik nog de dvd brander met een ander merk (Lite-on) van een vriend aangesloten, en dan werkt het wel. Alleen met deze nec werkt het (nog) niet. Weet iemand waar het aan kan liggen? :'(

thnx..

Verwijderd

Zijn de pinnetjes achter op de spelers goed gezet, dus de 1 master (liefst de nec) en de andere slave.
Of anders allebei op een aparte kabel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:18 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:11:
Ik heb een probleem met de nec 3540 dvd brander. Ik had al een dvd speler, maar heb deze brander er bij gekocht. Nu wil ik de brander er bij steken, maar dan herkent hij beide spelers niet meer.
Dit moet bijna wel een jumper probleem zijn, als dat niet zo is ben ik bang dat je NEC niet helemaal fris is en bijv een kortsluiting genereert.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:14:
Zijn de pinnetjes achter op de spelers goed gezet, dus de 1 master (liefst de nec) en de andere slave.
Of anders allebei op een aparte kabel.
Jawel die pinnetjes zijn goed. Mijn originele dvd speler staat op Master en de Nec dvd brander op Slave. Zo had ik ook gedaan met de dvd brander die ik van een vriend leende en op slave gezet en hij deed het perfect.

wie o wie kan mij helpen??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

Dit moet bijna wel een jumper probleem zijn, als dat niet zo is ben ik bang dat je NEC niet helemaal fris is en bijv een kortsluiting genereert.
Ja maar kluk-kluk, als ik de NEC dvd brander op Master zet en me dvd speler helemaal niet aansluit doet die het wel. en dat geldt ook andersom. Alleen als ik ze gezamelijk aansluit en maakt niks uit welke op Master of slave dan zie ik ze niet eens bij '' Deze computer''
alleen als ik me eigen dvd speler op Matsre zet en NEC op slave zegt die 2 nieuwe hardwares gevonden en na het opstarten van mijn computer zie ik ze niet meer :?

• KNOEST
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 13:19

KNOEST

ik hoorde een klok luiden...

Wat zegt je bios? Als de brander ook daar niet (goed) wordt herkent, kan wellicht een bios upgrade of driver upgrade van je moederbord soelaas bieden. Indien je bios het hele apparaat niet meldt, zoek naar een mogelijke nieuwe bios, vindt je bios het apparaat wel, zoek dan eens naar nieuwe drivers voor je moederbord / chipset.
Mijn "kapotte" liteon brander deed het pas goed na een nForce driver upgrade......

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:34:
[...]

Ja maar kluk-kluk, als ik de NEC dvd brander op Master zet en me dvd speler helemaal niet aansluit doet die het wel. en dat geldt ook andersom. Alleen als ik ze gezamelijk aansluit en maakt niks uit welke op Master of slave dan zie ik ze niet eens bij '' Deze computer''
alleen als ik me eigen dvd speler op Matsre zet en NEC op slave zegt die 2 nieuwe hardwares gevonden en na het opstarten van mijn computer zie ik ze niet meer :?
Heldere ingeving: Misschien is (het laatste deel van) je IDE kabel gaar. Dat heb ik ook eens gehad, heb er twee uur naar lopen zoeken... :+

edit:
Moraal van dit verhaal probeer eens een nieuwe IDE kabel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kluk-Kluk op 30-10-2005 20:18 ]