Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer van 98se naar XP pro upgraden.
Daarom heb ik een upgrade-versie van XP pro gekocht om dit te doen.
Toen ik de upgrade-cd erin deed, deed hij gewoon zn werk maar toen hij bij het upgraderapport weergaf zag ik dit:

Setup heeft hardware of software op uw computer gevonden die mogelijk niet of niet werkt met Windows XP. Lees het upgraderapport voordat u verdergaat.
Klik voor meer informatie op een onderwerp:

Waarschuwingen
Nuttige informatie

Setup heeft gedetecteerd dat sommige hardware of programma's op uw computer na het voltooien van de upgrade mogelijk niet juist zullen werken. Dit gebrek aan functionaliteit kan van invloed zijn op dingen die u wilt doen, zoals het maken van een Internet-verbinding, toegang tot e-mail, afdrukken, scannen en het afspelen van geluiden of muziek. Het is belangrijk dat u het upgraderapport leest voordat u verdergaat. U kunt meer informatie voor het oplossen van enkele van deze problemen vinden via Microsoft Windows XP Professional op het web.
De wizard Setup maakt automatisch een back-up van de bestaande installatie van Windows zodat u de installatie veilig ongedaan kunt maken als deze problemen met de upgrade niet kunnen worden opgelost. Ga naar het onderdeel Software van het Configuratiescherm als u de installatie van Windows XP ongedaan wilt maken.

--------------------------------------------------------------------------------
Waarschuwingen (bovenkant pagina)
Voor het oplossen van de volgende problemen dient u mogelijk bestanden van de website van Microsoft Windows Update of de website van een fabrikant te downloaden. U kunt zonder deze problemen op te lossen doorgaan met het uitvoeren van de upgrade naar Windows XP, maar mogelijk werkt sommige hardware of software dan niet. Volg de aanbevelingen in elk gedeelte op.
Problemen met hardwarecompatibiliteit
Setup heeft hardware in uw computer gevonden die niet compatibel (niet zal werken) met Windows XP.

Extra bestanden nodig voor hardware

Voor het juist functioneren van de volgende hardware met Windows XP zijn mogelijk extra bestanden nodig. Neem voor updates die compatibel zijn met Windows XP contact op met de leverancier van de hardware. In veel gevallen kunt u, als er nog geen Windows XP-versie beschikbaar is, een Windows 2000-compatibele update gebruiken. Het wordt aangeraden deze stuurprogramma's eerst te downloaden.
Raadpleeg de lijst met Compatibele hardware voor Microsoft Windows XP op het web.

Let er op dat sommige van de volgende vermeldingen zijn mogelijk software die als hardware is geregistreerd.

Besturing voor geluid, video en spelletjes
Realtek AC'97 Audio

Netwerkadapters
Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection

SCSI-controllers
Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller

Systeemapparaten
Intel(R) 82801EB SMBus Controller - 24D3

Universal Serial Bus controllers
USB 2.0 Root Hub Device

Vaste-schijfcontrollers
USB Mass Storage Device (momenteel niet aanwezig)

Problemen met softwarecompatibiliteit
Software die Windows XP niet ondersteunt
Er zijn programma's op de computer gevonden die niet compatibel zijn (die niet werken) met Windows XP. Neem contact op met de softwareleveranciers voor updates of met Windows XP compatibele versies van deze programma's. Als u deze programma's niet bijwerkt voordat u de upgrade uitvoert, werken deze programma's na het voltooien van de update niet.

Geluidseffectbeheerder (in het Configuratiescherm)
Intel(R) PROSet II (in het Configuratiescherm)

Voordat u de upgrade naar Windows XP uitvoert, dient u incompatibele programma's te verwijderen. Na de upgrade kunt u die programma's mogelijk niet meer verwijderen. U kunt de meeste programma's verwijderen via het onderdeel Software van het Configuratiescherm. Klik op Start, ga naar Configuratiescherm en klik op Software.

--------------------------------------------------------------------------------
Nuttige informatie (bovenkant pagina)
De volgende zaken worden ter informatie weergegeven. U kunt doorgaan met het uitvoeren van de upgrade naar Windows XP.
Problemen met softwarecompatibiliteit

Software die Windows XP niet ondersteunt
Setup kan niet bepalen of de volgende programma's compatibel met Windows XP zijn. Setup schakelt deze tijdens de upgrade uit zodat problemen kunnen worden uitgesloten. Neem contact op met de softwareleverancier voor een upgradepakket.

Instellingen (een opstartprogramma)

Opmerkingen over andere software
Dit gedeelte beschrijft problemen die mogelijk van invloed zijn op sommige programma's die u gebruikt. Lees deze paragraaf door voordat u aan de upgrade naar Windows XP begint.

Microsoft Outlook 2000
Installeer Microsoft Outlook 2000 opnieuw nadat Windows XP Setup is voltooid. Start hiervoor Outlook. Als Outlook 2000 zich in de map Opstarten bevindt, wordt het programma automatisch opnieuw geïnstalleerd als u zich de eerste keer bij Windows XP aanmeldt. Het opnieuw installeren duurt enige minuten en de voortgangsbalk wordt enkele keren opnieuw gestart.

Omdat ik las dat de software van bepaalde programma's niet compatible was met XP pro ging ik op het internet kijken voor andere drivers.
De drivers van de 3 eerste genoemde kon ik nog wel vinden maar ik weet niet of het de goede zijn.
Maar van de laatste 3 kon ik geen drivers vinden.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Je moet gewoon op de website van de fabrikant van je moederbord drivers voor je moederbord downloaden. Dan heb je alle drivers die daar genoemd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:51

Xer0X

Gotha know??

Gewoon upgraden en dan de drivers van je moederbord installeren.
Al die apperaten die je laat zien zijn van je moederbord.
Dus als je de cd erbij pakt van je moederbord moet het helemaal goed komen.
Eventueel de niewe drivers van de site van je moederbord fabrikant downloaden.
Dit moet je wel even doen voor je upgrade anders heb je mischien kans dat je netwerkkaart het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus in mijn geval moet ik dus naar de site van Abit gaan om al die dingen te downloade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik dan verder nog iets speciaals doen of is het doen ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Je kan nu gewoon upgraden en op het moment dat het geïnstalleerd is, installeer je die drivers die je van Abit hebt gedownload. Maar zelf raad ik je aan om een verse install te doen en dan de drivers te installeren. Dat levert minder problemen achteraf op. Maar het kan zo ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:40:
Maar moet ik dan verder nog iets speciaals doen of is het doen ok?
Nog beter is het om het systeem leeg te gooien en een schone install te doen...
Dit kan je doen door te starten vanaf de winxp cd.
Of je upgrade gemachtigd bent controleerd hij door even om de win98 cd te vragen.
Dan C partitie verwijderen in de setup van winxp en opnieuw aanmaken en bij voorkeur formateren met NTFS.
Zorg natuurlijk wel even dat alle belangrijke data ergens anders opgeslagen is... anders ben je dit kwijt.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan zonder [veel] problemen hem er ook gewoon over heen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Plopeye schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:45:
... Of je upgrade gemachtigd bent controleerd hij door even om de win98 cd te vragen...
Lichtelijk offtopic:

Is dat zo? Ik heb via surfspot.nl windows XP Pro (een studentenlicentie dus, maar die blijft nu wel oneindig geldig) gekocht. Dit was ook een upgrade licentie. Maar die cd is gewoon een standaard XP Pro SP2 cd, niets bijzonders aan. Hij vraagt niet om een andere cd, of een andere licentie. Zit het verschil hem echt niet alleen in de licentie van de nieuwe cd?

[edit]: @ Saba hierboven: Theoretisch zou het moeten kunnen ja. Maar ik zou het niet doen. Ik denk dat je jezelf onnodige problemen op de hals haalt doordat er dingen van het oude besturingssysteem achter blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2005 18:54 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
ja de echte upgrade cdrom zoekt naar een vorige versie, die jij hebt is gewoon geen 'upgrade' cdrom (althans geen origineel)

* Zwelgje heeft vaker met dat beiltje gehakt

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Ho, wacht ff. Die cd is wel degelijk origineel, compleet met dat hologram er op. Maar het zal wel gewoon in het serienummer zitten dan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kunt Xp pro er wel gewoon over heen zetten zonder C: te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:56:
Maar je kunt Xp pro er wel gewoon over heen zetten zonder C: te legen?
ja hoor dat kan :)

maar let wel. een goede backup van de C schijf is wel gewenst!!

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 30-10-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker voor het geval het fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon alleen C: format uitvoeren en daarna alles opnieuw erop zetten?

Moet ik dan eerst 98SE er weer opzetten omdat die van XP pro een upgrade versie is?
Of maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:05:
Dus gewoon alleen C: format uitvoeren en daarna alles opnieuw erop zetten?

Moet ik dan eerst 98SE er weer opzetten omdat die van XP pro een upgrade versie is?
Of maakt dat niets uit.
lege C is geen probleem, je boot dan van de XP cdrom en zodra als hij er om vraagt stop je je originele win98 cdrom in het station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik proberen.

Bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Juist. Alleen niet vergeten dat je van cd moet opstarten, dus je moet misschien nog even het bios in duiken om de opstartvolgorde aan te passen.

Je kunt trouwens ook formatteren met die windows xp cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je opstartvolgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je het bios in gaat, moet je eerst opstarten van je cd speler, en daarna van je harde schijf. Andere opties die je daar tegen kunt komen is van diskette, netwerk, of zelfs usb.

Zoek in het bios maar eens op "bootsequence", of beter nog: kijk in de handleiding van je moederbord. Je kunt deze volgorde trouwens gerust op cd, en daarna harde schijf laten staan. Je bent niet verplicht van cd op te starten, en als er geen cd wordt gevonden, start je op vanaf de harde schijf. (zoals normaal dus)

[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow zo,
nee ik snap het

Nogmaals bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o ja,
even tussen haakjes.

Als je de c schijf geformateerd het dan maakt de installatievolgorde toch weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, best wel. Als de harde schijf is geformatteerd, en je probeert daar eerst van op te starten, dan gaat het meestal niet goed. Hou gewoon standaard eerst je cd speler en misschien zelfs je diskettestation vóór je harde schijf. Dan komt het altijd goed. Je kunt trouwens ook nog het bios in als je harde schijf leeg is, of kapot, dus het zou geen onoverkomelijk probleem zijn. Maar als het niet werkt, zoek je je wel het laplazarus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok
maar uitgezondert van dat bedoelde ik het

sorry als het onduidelijk was/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daarna maakt het toch niet uit?