Toon posts:

XFX 6600 GT AGP nv4 disp problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Sinds enige tijd heb ik mijzelf kunnen verrijken met een wonderschoon videokaart.
Namelijk Xfx 6600 gt agp (3mnd oud), maar ik heb er nu enige tijd problemen mee.

Situatieschets:

P4p800 Asus
1GB 3200
P4 3.0 Ghz 1MB (prescott)
Zalman koeler (koperen) (komt zelfs @3.4 niet boven de 50 graden)
120 Gb
200 Gb
350W voeding (van chieftec)
1x Xfx 6600 gt agp (standaardkoeler)

Problemen:

Eerst kon ik bv. BF2 niet spelen met een hogere forceware dan de op cd meegeleverde. (66.93)
Al een tijdje oud dus. Forceware geupdate. BF2 start niet eens op. Geen melding gewoon een reboot uit het niets. Voor de rest nog nix overclocked wat betreft processor of geheugen of videokaart. Eerst alles standaard en daarna, was de planning om te overclocken.

Met de oude drivers kon ik WEL spelen alleen grafisch laag. Dus om te huilen.

Nu de net nieuwe drivers 88.** doet ie het wel weer, maar ook laag.
En als de kaart er zin heeft krijg ik weer de melding 'nv4 displ. is gestopt met werken'.

Dit komt trouwens voor bij willekeurig belasting van de videokaart (lolbroeken)
Rivatuner heb ik ook; alleen daarmee vind geen problemen.
Ik gebruik liever coolbit voor overclock, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Ok zal eens kijken of dat werkt wbt die drivers (77.77) volgens mij al eens geprobeert.
Wat die artifacts betreft word het beeld dan minder, komen strepen en dergelijk en stopt ie ermee.
Dus de voeding?

Wie o wie kan mij raad geven? :?
Alvast bedankt voor de getoonde interesse tot zover.

Ik was begonnen met een clean install dus daar kan het ook niet aan liggen.
77.77 drivers = niet werken
Laatste hoop ff een voeding halen en hopen dat ie het doet.
Tot die tijd hoor ik graag jullie`s gedachten over dit probleem

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 12:03 . Reden: aanvulling op reacties ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Gebruik je toevallig ook smartdocter?
En wat voor voeding heb je?
En heb je rivatuner?

>PC specs<

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:04:
Dit komt trouwens bij alle willekeurig voor bij belasting.

Wie o wie kan mij raad geven? :?
Ik zou ontslag nemen bij de belasting

Modbreak:Als je niets nuttigs toe te voegen hebt zeg dan ook niets :z

[ Voor 15% gewijzigd door Pollewob op 01-11-2005 08:10 ]

Hallo met Tim

• KappeNou
Timlog schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

Ik zou ontslag nemen bij de belasting
mja denk dat dit het antwoord is imo tbh ^^ :D

>PC specs<

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

installeer eens 77.77WHQL drivers, die draaien als het goed is BF2 ook :) het klinkt als een Bug in die drivers, download anders andere drivers die ook werken op BF2

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35

bakvis

Tweakers.Nerd

Mischien is t maar een domme gedachte, maar is je voeding wel sterk genoeg.. om je kaart de nodige juice te geven.. Je zou dan eigelek artefacts moeten krijgen maar ik weet niet of de kaart zich automatisch 'terugklockt'..

Je hebt een redelijk stroom verbruikend systeem (p4 3.0 ghz (prescott denk ik), 1 gb ram, 2 redelijk grote schijven en maar een 350 watt voeding..

Mijn Specs

• KappeNou
bakvis schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:00:
Mischien is t maar een domme gedachte, maar is je voeding wel sterk genoeg.. om je kaart de nodige juice te geven.. Je zou dan eigelek artefacts moeten krijgen maar ik weet niet of de kaart zich automatisch 'terugklockt'..

Je hebt een redelijk stroom verbruikend systeem (p4 3.0 ghz (prescott denk ik), 1 gb ram, 2 redelijk grote schijven en maar een 350 watt voeding..
Als het goed is clockt die hem dan automatisch naar een lagere snelheid.. dat was tenminste met mijn 6800..

Ik heb een paar weken gewoon normaal kunnen spelen met een 300watt aOpen voeding.. terwijl mijn 3Dkaart meer stroom vraagt met 2 molex aansluitingen.
Ik heb dan wel weer maar een AMD @ 1.8Ghz.. maar hij heeft weer 350watt en een mindere 3Dkaart.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2005 17:10 ]

>PC specs<

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wat voor meldingen staan er in je eventviewer van windows? (uitgaande van WinXP)
Als je computer spontaan reboot zal er wel een en ander gelogd worden.

Je voeding is ook verdacht zoals reeds aangegeven.

En ik vraag me af of je al een keer een 'schone' windows installatie hebt gedaan. Ik weet dat het niet echt een tip is waar men doorgaans om verlegen zit, maar zelf doe ik het bijna altijd als ik een probleem heb waarbij hardware-issues zijn uitgesloten.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1