Digitale fototoestel delen in netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boom1001
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 14:52
Vraagje:

Ik heb een digitale foto toestel
een mac mini (waar het toestel op aangesloten zit)

Nu heb ik ook (helemaal nieuw en mooi wit! :) ) ibook 12"...
waar ik heel graag toegang zal willen hebben op mijn digitale
foto camera.

Bestaat er een mogelijkheid om mijn camera te delen in het netwerk??

Ter info:
Beide macjes draaien op tiger + Airport express.

Alvast bedankt!

Joost

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Heb je gekeken naar Image Capture die meegeleverd is en in je Applications mapje staat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het enige wat in de buurt komt is dit:

Start Image Capture (weet niet hoe het in het NL heet). Ga naar preferences, sharing/delen. Speel met de opties.

Ik weet niet precies wat mogelijk is, maar speel er maar mee.

• boom1001
Heb hierzo even van alles uitgeprobeerd met wat jullie hadden geantwoord....
Maar krijg het nog niet voor elkaar! Jammer!

Ik had wel verwacht dat het delen van de apparaten zou werken.

Bestaat er geen programma voor osx om zoiets te doen??

Joost

Verwijderd

Dat ligt er aan wat je onder 'toegang' verstaat. Wil je bijvoorbeeld de memory disk delen die op de camera staat; of wil je de functionaliteit delen? Het eerste geval moet m.i. niet zo lastig zijn; als je een virtuele drive er bij hebt dan kan je die ook gewoon via samba sharen bijvoorbeeld. Die functionaliteit wordt denk ik wat lastiger... :S

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij werkt Image Capture met Bonjour, en is dat echt precies wat jij bedoelt. Wat krijg je niet voor elkaar? Iets meer details mogen wel namelijk :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

JaQ

Je zou eventueel ook nog de foto's in iphoto kunnen zetten en deze delen (via voorkeuren --> delen).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik begrijp het delen van externe apparaten niet helemaal eigenlijk. Hoeveel moeite is het om even het apparaat op de andere machine aan te sluiten? Dat je nu je interne brander wilt gebruiken vanaf een andere computer kan ik begrijpen, maar een fototoestel moet toch aardig portable zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Zou even de usb kabel aansluiten niet veel makkelijker zijn ten opzichte van het urenlang programmeren van een functie? Ik heb ook een laptop en een pc. Wil ik foto's, dan zet ik ze op een van de twee en met het andere apparaat pluk ik ze van die eerste computer af via het netwerk.

• boom1001
Hartelijk dank voor jullie uiteenlopende reacties!

Ondertussen is het inderdaad gelukt om het toestel te delen.
Dit kan kan helaas alleen via het programma Image Capture (blader door apparaten) en niet via een
netwerk verbinding.... wat dus wel kan met mijn ipod.

Waarom ik nou zo graag een netwerk verbinding wou vanaf het toestel naar mn ibook is omdat mijn digitale fototoestel (de casio EX-S500) aangesloten zit op een dock die ik graag op een vaste plek wil houden + kan ik die niet aansluiten op een losse usb kabel.
En ik wou lekker op de bank zitten met mn ibook en naar de foto's kijken op de camera zonder dat ze eerst op de mac mini moesten komen te staan maar zo rechtstreeks kan downladen op mn ibook. Daarvoor is toch een laptop .... om zonder draadjes aan de gang te kunnen!

In ieder geval ..... het probleem is opgelost... en ik dank u allen vriendelijk!

Joost

Pagina: 1