Toon posts:

DDO (250gb op oude intel 440bx) + ghost = crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt.
Ik heb zojuist een 250gb hitachi schijf geinstaleerd en de DDO geinstaleerd zodat de 250gb toegankelijk wordt op de oude intel 440bx. Maar nu heb ik dus het probleem dat ik als mijn oude norton ghost vanaf diskette start, dat hij bij het opstarten van ghost blijft hangen.
Is dit een bekend probleem, of ligt dit aan mijn ghost?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk mijn opstartpartitie met winXP en alle software van mijn oude maxtor overzetten naar mn nieuwe hitachi

Verwijderd

(gebruik een EDIT knop op het forum)

Ghost, moderne Windows etc is mogelijk niet compatible met een DiskDriveOverlay programma. Misschien handiger om een Promise PCI/IDE controller te kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Mn studentenbudget is op. dus kan ef niks kopen.
Maar het moet toch mogelijk zijn om data van een partitie naar een partitie van een andere disk (DDO) te schuiven?

Verwijderd

Uiteraard, met gewoon kopieren ofzo. Ghost heeft zijn eigen methoden, die dus mogelijk niet werken met DDO

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit dus gedaan, met de maxtool, maar bij het booten zegt ie nu dat geen OS aanwezig is. maar ik heb dus alles netjes erop staan als ik onder dos kijk

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:42
wanneer je ghost opstart vanaf een floppy wordt sowieso de DDO niet geladen vanaf harddisk. Heb je daar wel rekening mee gehouden?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
DDO is dikke troep. Heb je geen klein schijfje die je als bootschijf voor je OS (2k of XP) kan gebruiken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar een Extra controller kaart kopen, eventueel voor RAID in de toekomst, want ik kom dr niet meer uit. hopen dat ik daarmee mn oude ghost kan booten
Pagina: 1