nummerportabiliteit: andere naam

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:02
Toen MBV nog een klein jongetje was kreeg hij een mobieltje op naam van papa. Dat contract is verlengd en verlengd, maar staat nog steeds op naam van Leo ipv Martin. Nu ga ik binnenkort een nieuwe telefoon aanschaffen (Nokia 6021, 6230i of een andere) en wil daarbij misschien van provider veranderen én een contract op eigen naam. Hoe moet ik dat aanpakken? Moet ik eerst mijn contract op eigen naam laten overzetten (à €15 bij T-Mobile), of is dat niet noodzakelijk?
Ik heb nog geen provider op het oog, maar stel dat hij van Leo bij T-Mobile naar Martin bij Vodafone gaat, kan ik dan mijn nummer behouden?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
als je naar andere provider overstapt, moet je zowiezo nieuw contract aan en kun je denk ikgewoon op jou naam zetten ipv op je pa's naam.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jozy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:40:
als je naar andere provider overstapt, moet je zowiezo nieuw contract aan en kun je denk ikgewoon op jou naam zetten ipv op je pa's naam.
Dat is niet de vraag, hij wil het nummer van het oude contract (dat op naam van zijn vader staat) meenemen.

In principe moet het te porteren nummer ook op jouw naam staan. Maar ik denk dat het wel goed gaat met een machtiging van je vader, waarin hij verklaart dat jij over het nummer mag beschikken zodra het abonnement afloopt.
De aanvraag voor nummerportering is tegelijk een opzegging van het oude contract, daarom moet je vader wel z'n handtekening zetten.

Het is natuurlijk wel een voordeel dat het adres en de achternaam overeenkomen. Om te voorkomen dat mensen zomaar het nummer van iemand anders kunnen kapen, zullen providers terughoudender zijn indien dat niet het geval is :+

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 30-10-2005 20:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:27
Dit kan heel goed. Althans bij Telfort. Vermoed bij de andere providers ook wel gewoon een brief opsturen met erin wat je duidelijk wil. Het is denk ik wel handig misschien ook een handtekening van je vader erbij te zetten.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde.. Nu een abonnement bij Telfort en weggegaan bij T-mobile. M'n Abonnement op naam van mn vader gaat op 7 december in, maar in die tijd laat ik even mijn vader bellen om het contract op mijn naam te zetten en volgens de verkoper moet dan alles goed gaan. Volgens mij is dit de enige manier..

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57

sjaak

un giorno credi

In theorie werkt het bij de providers zo, bij nummerportatie gaan ze navraag doen bij je huidige provider, en daar moet je naam (en de rest van de gegevens) exact gelijk zijn met hetgeen wat je hebt opgegeven toen je het contract ondertekende. Voordat je dus een abo oversluit kan je de naam dus aanpassen, of erna. Iig niet tijdens. :)

• MBV
@Micha: ik was daar al bang voor. Uit welke bron weet jij dat Canaria ongelijk heeft?

Ach, misschien ga ik het gezeik gewoon uit de weg, en ga ik mijn abbo van naam veranderen. Vind het alleen zo kinderachtig om daar €15 ofzo voor te rekenen :/

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57

sjaak

un giorno credi

MBV schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:19:
@Micha: ik was daar al bang voor. Uit welke bron weet jij dat Canaria ongelijk heeft?

Ach, misschien ga ik het gezeik gewoon uit de weg, en ga ik mijn abbo van naam veranderen. Vind het alleen zo kinderachtig om daar €15 ofzo voor te rekenen :/
Onder het mom van beter laat dan (n)ooit. ;)

Ik heb pas nog bij KPN navraag gedaan over nummerportatie voor m'n vriendin, en toen gaf degene aan de andere kant aan dat mocht de naam niet overeenkomen de portatie wordt geweigerd. Gewoon als extra tip. Navraag bij haar huidige provider bevestigde dit. :)

• MBV
bedankt. Ik ga even wat overzetten denk ik ;)
Pagina: 1