Lite-On 12X10X32 BURN-PROOF is dit wat???

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Lite-On 12X10X32 BURN-PROOF RETAIL + cdr/cdrw discs

IK VROEG ME AF OF DEZE BRANDER WAT IS KEN HET MERK ZELF NIET!
fUCK CAPS STOND AAN EN NOG STEEDS, SORRY!

Maar goed weten jullie hier meer van???

Mvg,

Mark.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

oef.....

dat je dit nog vraag:? gebruik de search ff

(ik zelf zou trouwens de plextor 12x10x32A nemen, 50 tientjes meer!)
en betere garantie<-- hier zullen veel mensen anders over denken:)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja dat is een goeie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DutchPlayer
Het is dus wel een goeie brander, ik heb er zelf nog nooit van gehoord lite-on!

Ik las wel in de forums dat er een gerucht was over dat het binnenwerk van plextor zou zijn! Is dit nou wel zo of niet!

Enne ik zie bij tweakers ook niet echt een review over de lite-on dus tja!

Daarom mensen met ervaring hier bij tweakers.net

Mvg,

DP

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb zelf een best aantal van die dingen verkocht (lees: 40+ laatste maand of zo) en (nog?) geen een terug gehad..

allemaal starten-lopen, op 1 na (brak moederbord) maar goed, da's niet de schuld van Lite-on :)

Zelf ook getwijfeld om deze aan te schaffen, maar voor mij toch uiteindelijk niet geworden, wou zelf scsi hebbe :)
Lite-On wou niet vanaf lan fikken op 12x (ide/lan werd beetje teveel tegelijk voor mn pjoetertje). Nu Sanyo 12x scsi erin, en fikke op 12x over lan :)

• DutchPlayer
Aha, je hebt er dus wel veel verkocht en geen een terug gehad. Dat wil dan zeggen dat die dingen toch wel goed werken.

Tja, je weet toch, je koopt niet zo snel iets van een onbekend merk. Dus vandaar ook deze topic.

Maar goed, thanks voor jullie reply's!
Jullie horen nogwel wat het wordt!

Mvg,

DP.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 22:37 schreef DutchPlayer het volgende:
Ik las wel in de forums dat er een gerucht was over dat het binnenwerk van plextor zou zijn! Is dit nou wel zo of niet!
Neen... Dit is reeds meermaals aanbod gekomen op dit forum.

• maupie
  • Laatst online: 30-03 20:34
huh shit.
met search kwam IK er niet uit. Waar staat het dan dat het niet hetzelfde binnenwerk is???

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• DutchPlayer
Ja?:-)

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 21:51
Ik heb zelf eerder gelezen en ook overgeschreven, dat de Lite - On samen met de Plextor uit de Sanyo fabriek kwam, dit werd naar ik nu vermoed geconcludeerd omdat ze alletwee gebruik maken van de technieken van Sanyo.

Helaas is er geen enkele informatie bron die ik heb kunnen vinden die het een of het ander bewijst, het is alletwee geruchten.

Wat wel zo is, is dat er grote verschillen te zien zijn tussen deze twee drives in een test op een duitse site (heb de url niet ff bij de hand).
Hierin blijkt bijvoorbeeld de leesvaardigheid van de Plextor en Lite-On ver uit elkaar ligt. Ze gedroegen zich in ieder geval niet als broertjes en al zeker niet als tweelingen ;). Dus het is redelijk waarschijnlijk dat ze niet dezelfde hardware bevatten. Daarnaast werd de praktijk test gedaan met de bijgeleverde software die niet zo geweldig is (Adaptec easy cd creator 4). De uitslag is hierdoor redelijk negatief uitgevallen maar ook doordat de het lezen van cdr cdrw wat langzamer gaat en de de access time (geloof ik) erg hoog was).
Verder is de Lite-On iets sneller met schrijven (marginaal) en een heel stuk goedkoper (+/- 175 op het moment dat ik hem kocht).

Wat wel zo is, is dat Lite-on in oem markt veel gebruikt wordt door grote merken als Dell, die niet gebaat zijn bij slechte hardware. Dus is de kans groot dat het geen troep is en de prijs aanzienlijk lager is dan Plextor cdrwriters.

Wat je zou kunnen doen is de specs op de Lite-On site naast die van de Plextor te leggen en kijken of er verschil is....

Mij bevalt tot nog toe zeer goed. Schrijven gaat als een droom, alleen problemen gehad met 1 of 2 vage nonames die ik alweer 1.5 jaar had liggen, die wilde hij niet op 12speed schrijven. Lezen gaat ook goed maar minder snel: circa 9 minuten om een audio cd'tje in te lezen met Nero. Nog niet mijn favoriete EAC geprobeerd...
Oh ja, Hij is ook nog muisstil...
en ik kreeg er:
10 12speed cdr 74 min (Lite-On)
2 4speed cdrw 80min (Princo)
1 10speed cdrw 74min erbij (Lite-On)

• DutchPlayer
Thanks voor de reply! Interessant stukje tekst!

Mvg,

Mark.

Verwijderd

lite0n cdrom speler vanm ij (een 32 speed)
is de enige die het bij mij overleefd heeft tot vandaag....

wat mij betreft prima spul wanneer je niet veel geld wilt uitgeven.

vergelijken met een plextor vind ik appels met peren vergelijken.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:34

ChUcKiE

Dus........

Werkt ie met CloneCD? Want voor 425,-- (Intercom) wil ik um wel hebben als ie binnen CloneCD werkt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• DutchPlayer
De Lite-On is natuurlijk niet zo bekend als Plextor, maar heeft dezelfde
techniek aan boord.
De BURN-PROOF stamt van Sanyo af en de eerste 2 fabrikanten die deze drives
van Sanyo aankochten,
zijn Plextor en Creative geweest. Deze twee drives lijken dan ook aan de
buitenkant exact op elkaar.

Lite-On is er later ingestapt en heeft de front ook anders.
Lite-On zou betrouwbaar moeten zijn, omdat we in korte tijd nog geen defecte
cdwriters terug hebben
gehad. We zijn maar nog geen maand bezig met dit merk, dus veel kan ik ook
niet vertellen
over ervaringen in het verleden.

Verhaal van de SWW verkoper!
Klinkt goed!

Mvg,

DP.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Kan iemand die deze brander heeft, deze even proberen binnen CloneCD aub? Ik gok dat er bij een positieve uitslag iets meer mensen deze zullen gaan kopen! Dit is tegenwoordig eigenlijk een voorwaarde om er een te kopen (voor mij dan)

• DutchPlayer
De Specificaties van de Plextor en de Lite-On komen ook best wel over een!

Mvg,

DP.

Ik heb hem gewoon besteld, en als hij het klote doet zal ik dat ook wel effe melden.
Maar ik denk dat het wel goed komt!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Hmm ik zie nou ook de Ricoh 9120A ofzoiets, Combo geval, burnproof 12x + DVD speler, voor 750,-- ondersteund door ClonCD, iemand hier ervaringen mee?

• satcp
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 11:31 schreef DutchPlayer het volgende:
De Lite-On is natuurlijk niet zo bekend als Plextor, maar heeft dezelfde
techniek aan boord.
Inderdaad/
De BURN-PROOF stamt van Sanyo af en de eerste 2 fabrikanten die deze drives
van Sanyo aankochten,
zijn Plextor en Creative geweest. Deze twee drives lijken dan ook aan de
buitenkant exact op elkaar.
Fout, Sanyo ontwikkelde de BURN-Proof technologie en Plextor was de eerste om deze chipset in hun nieuwe generatie Plextor branders te gebruiken.
Creative aan de andere kant maakt zelf geen drives. Ze kopen OEM Plextor drives in en rebadgen deze (eigen stikkertje op plakken). Deze methode gebruikt Creative reeds sinds jaar en dag. Ietwat meer informatie over rebadged drives inclusief Creative vind je op mijn site - http://www.ping.be/satcp/writer04.shtml
Lite-On is er later ingestapt en heeft de front ook anders.
Tsja, die front is maar een plastiekje he. De TDK VeloCD 12/10/32 is ook een Plextor en toch is ie verschillend van uitzicht. Idem voor de HP8/9xxx series welke Sony drives zijn met een ander frontje. Met andere woorden, het verschil van het frontje wil niet steeds zeggen dat de drives verschillend zijn, maar als de frontjes identiek zijn dan kan je er vrij zeker van zijn dat de drives wél gelijk zijn.

Anyway, de Lite-On is geen rebadged Plextor. Dit is heel eenvoudig te zien omdat de specificaties niet 100% gelijk zijn en de firmwares ook niet hetzelfde zijn (terwijl dat voor rebadged Plextors wel het geval is).

Mogelijk is de Lite-On een OEM Sanyo, ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar het is zeer zeker geen Plextor wat ik wel met zekerheid kan zeggen.

Ik wil hiermee niet bedoelen dat de Lite-On daarvoor een slechte koop is!! Voor de prijs waaraan ie verkocht wordt/werd kan je amper een miskoop doen :)

• DutchPlayer
Ik merk het wel als het een kut brander is, koop ik na een jaar weer een nieuwe ofzo!

Maar we zullen zien, ik zal em wel effe haar fijn gaan testen!

Mvg,

DP.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hem ook en hij bevalt prima. Sanyo heeft de BURNproof techniek uitgevonden. Maar je mag het alleen maar gebruiken als je de testen van Sanyo door komt. Ze willen niet dat BURRNproof een slechte naam krijgt. Dus de Lite-on's zullen zeker niet slecht zijn. Bovendien kan je er 4 verslijten tegen 3 Plextors. Over 2 jaar heb je toch weer wat anders nodig. Dus waarom wil je iets dat 10 jaar meegaat?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

VIPER heeft um net met CloneCD geprobeerd, zie zijn quote:

:(

clone cd loopt meteen vat als ik het opstart.
Ik weet dus niet zeker of dat aan de lite on ligt of aan iets anders.
Ik draai win98se op : k6-2 500, 192 MB pc100, Promise u66 controler,
sblife en nog wat (2) netwerk karrtjes, HDD wd 181AA.

zou natuurlijk ook aan die u66 controler kunnen liggen ???

P.S. ik kan niet reageeren op tweakers.net, wel lezen, misschien dat jij dit
prob kan voor leggen ??

nouja ik zie wel, thnx anyway

MZZL Viper

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen, want nu weten we nog niet of deze bardner met CloneCD overweg kan |:(

• Paraselsius
Ik heb ook de LITEON LTR-12101B en gebruik op dit moment alleen CloneCD en Nero (alletwee de laatste versies) en het werkt perfect >:).

Net zoals bij de Plextors 12x10x32xA zijn er een aantal exemplaren in de omloop die niet met CloneCD overweg kunnen, dit zou het probleem kunnen zijn...

Verder inderdaad de controller of de instellingen of de drivers hiervan...

(Ik heb ook de zogenaamde "drivers" van de LiteOn geinstalleerd maar of dat echt iets uitmaakt in Windows, volgens mij is dat alleen voor DOS)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Kijk! Dat willen we weten :) Van de week bestel ik um (na tentamens :Z)

• DutchPlayer
Thankz voor de reply's mensen, was heel handig om jullie meningen te horen!

Mzzl,

DP.

• SuB-Gold
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik zou ook gaan voor de Lite-on, ik had zelf zo eentje besteld, het schijnt dat die dingen goed lopen, want van al de winkels die ze hadden (de Lite-on) belden ze me op en zeiden ze, ja sorry meneer deze brander is uitverkocht, dus uiteindelijk maar een andere gekocht... BALUHH :(

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 22:39 schreef ChUcKiE het volgende:
clone cd loopt meteen vat als ik het opstart.
Ik weet dus niet zeker of dat aan de lite on ligt of aan iets anders.
Ik draai win98se op : k6-2 500, 192 MB pc100, Promise u66 controler,
sblife en nog wat (2) netwerk karrtjes, HDD wd 181AA.

zou natuurlijk ook aan die u66 controler kunnen liggen ???

P.S. ik kan niet reageeren op tweakers.net, wel lezen, misschien dat jij dit
prob kan voor leggen ??

nouja ik zie wel, thnx anyway

MZZL Viper

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen, want nu weten we nog niet of deze bardner met CloneCD overweg kan |:(
Bij mij werkt CLoneCd gewoon. Je moet trouwens alleen HDD op controllers gooien als die van Promise en Highpoint. Hoewel de handleidingen anders beweren los je heel vaak de problemen op door de Brander/cd-rom speler op je moederbord te bevestigen. Voor de snelheid hoef je het niet te doen, want ze gebruiken toch niks boven ide-33.
Het kan werken, maar je moet het gewoon proberen denk ik.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik heb um dus ook gekocht, bij Gistron voor 425,-- Geweldig brandertje...nadat ik een BIOS/Firmware upgrade gedaan had werkt ie ook onder CloneCD.
Beter gewoon, voor mij weinig redenen om een Plextor te nemen!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Omdat mijn pa toch dokt, heb ik een Plextor gekocht, maar anders zou ik denk ik ook een LiteOn kopen.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:24 schreef aftermath het volgende:
oef.....

dat je dit nog vraag:? gebruik de search ff

(ik zelf zou trouwens de plextor 12x10x32A nemen, 50 tientjes meer!)
en betere garantie<-- hier zullen veel mensen anders over denken:)
Euhm, voor 500,- meer doe ik wel andere dingen hoor, leuk Kenwood CDRom spelertje (on the fly? No problemo) en een DVD speler ofzo (OK, samen 650,- maar goed :))

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Beste writer ooit :)

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 20:28

Rico

Wie dit leest is gek....

Ondersteund die Liteon ook Overburn en kan hij die 90min cdr's beschrijven?

• visionz
  • Laatst online: 23-10-2024
voor overburnen schijn je firmware ls18 nodig te hebben in plaats van de standaard ls10.
ik heb echter de ls18 firmware nog nerges kunnen vinden :(

Verwijderd

voor firmware ls17
zie www.brennmeister.com

• visionz
  • Laatst online: 23-10-2024
hmm .. de ls17 firmware .. als ik strax thuis ben gelijk ff proberen .. hopelijk kan je daar ook al mee overburnen (of weet iemand toevallig wat er veranderd/vernieuwd is in deze versie ?)
alleen jammer dat ik die brander van mn pa te leen heb.. zelf binnenkort ook maar eentje halen denk ik :)

• Paraselsius
Er is eindelijk een officiele Firmware upgrade uitgekomen: LS22.EXE !
Nu eindelijk support voor Overburn en officiele ondersteuning van CloneCD (maar dat werkte al...)
Oh ja: BURN-Proof Technology Without Support UDMA ???
link: http://www.liteonit.com.tw/cdrwdrv/cdrwdrv.htm

Verwijderd

uhh, ik zie um niet staan hoor.. Als dit een grapje is vind ik um niet fijn... :( :P

[vraag modus]
kan je hem zelf posten??
[\vraag modus]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zie hem wel staan hoor, ik heb hem zelfs al opgehaald

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

haha haa, idd. ik heb m'n f5 toets maar ingerost en hoppaa. k'heb hem ook...

:):):)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
uhm ooit van firmware updaten gehoort? je kan op de lite on website nieuwe firmware downloade zodattie met clonecd werkt (staat erbij!)

dit is idd een mooi brandertje ik ga em ook zo kopen. komt er als beste uit op www.hardwareinfo.net

• Tick
  • Laatst online: 09-03 14:19

Tick

Im that jerk,who wants to know

De DVD spelers van dit merk zijn echt slecht te noemen.
Ik werk dan bij een computer bedrijf, en hoeveel we er nu al wel niet terug hebben gekregen dat ze kapot waren. We hebben ze nu uit de winkel gehaald.
Kan natuurlijk zijn dat de loop werken van de branders verder oke zijn, omdat het waarschijnlijk van een andere fabrikant is.

There are many mysteries in this universe, including me!

Verwijderd

Ik heb zelf die Lite-On 12101B brander en heb onlangs ff een poging gewaagd met overburnen... 730meg op een 90 min cd ging probleemloos (met Nero) ik ga zeker nog es proberen om er 750-780 meg op te stoken :9 ... een topbrandertje :) lekker snel, ik kan vanaf m'n 12x DVD speler gewoon on-the-fly op 12x fikken 8-)

my 2 cents

Verwijderd

>>Enne ik zie bij tweakers ook niet echt een review over de lite-on dus tja!

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=126&page=2

enne kijk ook ff bij "conclusie" ;)

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 13:58 schreef Nemmie het volgende:
...ik kan vanaf m'n 12x DVD speler gewoon on-the-fly op 12x fikken 8-)
Hoe flik je dat met Nero?

Mijn Aopen 12x40 DVD en LiteOn zijn erg traag met on-the-fly fikken (4-speed ofzo).
Ik heb mijn LiteOn aan een HotRod66 PCI controller hangen (DVD op HotRod en fikker op mobo liep vast).
Dus brand ik tegenwoordig alleen nogmaar via een image |:(

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 20:27
Nog ff een vraagje: kan die lite-on ook sd2 beveiligingen kopieren? En werken die dan ook in andere cd-rom spelers??

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Pagina: 1