Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Waarom splits je 1 zin op in 2 zinnen ? Dat leest niet lekker.mrfatmen schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:44:
Ik heb in een windows app. project behoeft om een html bestand.
Mee te nemen in de exe.
Welke fouten krijg je ?Heb daarom een html bestand toegeveogd aanmijn project en de file property op content gezet.
Vervolgens wil ik deze html file in een webbrowser component gooien.
Maar dat krijg ik niet voor me kaar.
Sterker nog ik kan op geen manier dat html bestand in me webbrowser zetten.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik doe kan doen?
Of waar ik op kan zoeken om het zelf uit vinden?
Wat lukt er precies niet, wat heb je geprobeerd, enz....
Lees dit eens.
[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 30-10-2005 17:23 ]
https://fgheysels.github.io/
Ik heb het bestand aanvraag.htm toegevoegd aan het project met de volgende instellingen.
Build Action: Embedded resource
Filename = aanvraag.html
en de rest leeg.
Ik doe dan in mijn code:
En vervolgens is s nothing.
Terwijl deze volgens mij toch echt een stream had moeten zijn naar het bestand.
Heb ook alles al gerebuild maar dat heeft ook niet geholpen.
Als ik op google zoek krijg ik ook alleen maar antwoorden met een voorbeeld als hier boven staat afgebeeld.
Wat doe ik fout?
Build Action: Embedded resource
Filename = aanvraag.html
en de rest leeg.
Ik doe dan in mijn code:
Visual Basic .NET:
1
| Dim s As Stream = Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("aanvraag.htm") |
En vervolgens is s nothing.
Terwijl deze volgens mij toch echt een stream had moeten zijn naar het bestand.
Heb ook alles al gerebuild maar dat heeft ook niet geholpen.
Als ik op google zoek krijg ik ook alleen maar antwoorden met een voorbeeld als hier boven staat afgebeeld.
Wat doe ik fout?
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Logischer wijze zijn er 2 mogelijkheden:
de stream is null omdat de resource niet gevonden kan worden. Ofwel zit je dus in de verkeerde assembly, ofwel heb je de juiste naam niet opgegeven.
Ik heb net ff een testje gedaan.
Ik heb een embedded resource in m'n project gemaakt met de naam test.htm (ook een html file dus).
Als ik dit doe:
Dan is s bij mij ook null.
Ik heb dan eens dit gedaan:
Dan blijkt dat ik geen embedded resource heb met de naam 'test.htm', maar wel een embedded resource met de naam:
werkt dan weer wel.
(Er wel nog voor zorgen dat je wel de juiste assembly pakt. Ik heb de executing assembly genomen, omdat m'n htm file ook binnen m'n windows applicatie zat).
de stream is null omdat de resource niet gevonden kan worden. Ofwel zit je dus in de verkeerde assembly, ofwel heb je de juiste naam niet opgegeven.
Ik heb net ff een testje gedaan.
Ik heb een embedded resource in m'n project gemaakt met de naam test.htm (ook een html file dus).
Als ik dit doe:
code:
1
| Stream s = Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("test.htm"); |
Dan is s bij mij ook null.
Ik heb dan eens dit gedaan:
code:
1
2
3
4
| foreach( string s in Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceNames() )
{
Console.WriteLine (s);
} |
Dan blijkt dat ik geen embedded resource heb met de naam 'test.htm', maar wel een embedded resource met de naam:
Enkel de naam van het bestand opgeven is dus niet voldoende, je moet ook nog de assembly-name ervoor zetten.WindowsApplication1.test.htm
code:
1
2
| string name = Assembly.GetExecutingAssembly().GetName().Name + ".test.htm"; Stream s = Assembly.GetExecutingAssembly.GetManifestResourceStream (name); |
werkt dan weer wel.
(Er wel nog voor zorgen dat je wel de juiste assembly pakt. Ik heb de executing assembly genomen, omdat m'n htm file ook binnen m'n windows applicatie zat).
https://fgheysels.github.io/