NAT manager

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-08 19:32
Ik weet niet of dit bij netwerken of bij software hoort, dus correct me if I'm wrong....

Ik wil een aantal poorten forwarden in mijn alcatal speedtouch 546 multi-pc modem. De help van planet internet (mijn provider) vertelde me dat ik de NAT manager moest gebruiken, een programma waarmee ik in windows poorten zou kunnen forwarden.

(http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#nat klik dan op 'NAT instellen')

Als ik het programma opstart moet hij eerst het modem gaan detecteren, alleen zegt hij na een aantal minuten (!) pas dat het modem niet kon worden gevonden. Nu kan ik dus geen poorten forwarden terwijl ik dit wel nodig heb (xbox live, emule, en nog vanalles)

Kan iemand me hier misschien bij helpen??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=alcatel speedtouch 546 multi-pc NAT] Hier al tussen gekeken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stimpyMGS
jazeker, maar daar vind ik niks over dit probleem.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:49:
jazeker, maar daar vind ik niks over dit probleem.
Waarom kan ik dan wel nuttige informatie daaruit halen? Zo zie ik in deze link dat je modem een NAT configuratie heeft; en zie ik hier hoe je daar moet komen. Kun je er daarmee niet uitkomen dan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
die speedtouch kun je toch ook gewoon met je webbrowser benaderen?
Type daar maar eens "http://10.0.0.138" in, en voila :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

0siris schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:01:
die speedtouch kun je toch ook gewoon met je webbrowser benaderen?
Type daar maar eens "http://10.0.0.138" in, en voila :)
Dat wilde ik 'stimpy-NL' nou ook eens zichzelf laten realiseren ;) Een beetje eigen inzet is nooit weg op GoT en ik heb het idee dat de topicstarter dat nogal eens ontbeert :)

---

• stimpyMGS
nee hoor, dat heb ik allemaal al gedaan ;)

kijk, ik ga dus naar http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#516.
dan klik ik op "Download KPN PPPoA router Configuratie R5.2" en dan krijg ik een vaag .ini document dat in mijn browser (firefox) wordt geopend, dus niet opegeslagen :o Dus volgende keer niet meteen zeggen dat ik altijd alles meteen ga vragen op een forum ;)

trouwens, die link wat spider007 me net gaf: er staat "instructie pagina voor MAC/Linux gebruikers" , maar ik ben een windows gebruiker.....

[ Voor 80% gewijzigd door stimpyMGS op 30-10-2005 17:25 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

Reptile209

- gers -

Dat de detectie van je ST niet lukt, ligt meestal aan:
* firewalls die de verbinding blokkeren
* routers / switches / hubs tussen PC en modem die pakketjes opvreten

Probeer dus eens een PC direct met je modem te verbinden, waarbij de firewall uit staat of de NAT-manager alle toegang geeft. Dan moet het verder lukken lijkt me :).

Zo scherp als een voetbal!

• stimpyMGS
er zit verder niks tussen mijn pc en modem/router, en de firewall is uitgeschakeld, net zoals ad-watch en kaspersky.

edit: heb net die link van dat ini bestand in de Internet Explorer geopend, en daar kon ik hem wel op de schijf opslaan. Dat heb ik dus gedaan, en toen de instructies gevolgd, blah blah yada yada, alles ging goed.
Opnieuw geprobeerd om het modem te detecteren met NAT-manager, maar hij vond hem nog steeds niet.........

ja, ik probeer altijd eerst zelf zover mogelijk te komen

[ Voor 63% gewijzigd door stimpyMGS op 30-10-2005 17:35 ]

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Je hebt ons volgens mij nog steeds niet gemeld wat je in beeld ziet als je surft met Internet Explorer naar http://10.0.0.138

• stimpyMGS
ik kom gewoon in het router menu, dat is dus het rare, ik kan wel in het menu komen, maar als de NAT manager gaat zoeken naar het modem vind ie niks

Verwijderd

stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:46:
ik kom gewoon in het router menu, dat is dus het rare, ik kan wel in het menu komen, maar als de NAT manager gaat zoeken naar het modem vind ie niks
Misschien kun je wel de NAT opties instellen in het router menu zonder NAT manager ?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:19:
nee hoor, dat heb ik allemaal al gedaan ;)

kijk, ik ga dus naar http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#516.
dan klik ik op "Download KPN PPPoA router Configuratie R5.2" en dan krijg ik een vaag .ini document dat in mijn browser (firefox) wordt geopend, dus niet opegeslagen :o Dus volgende keer niet meteen zeggen dat ik altijd alles meteen ga vragen op een forum ;)
Tip; als je in Firefox op ctrl+s drukt kun je de pagina plotseling wel opslaan. Verder maakt het wel of niet kunnen opslaan van die file niets uit; het gaat om het zelf bij elkaar zoeken van puzzelstukjes informatie op het Internet. Je kan niet verwachten dat alles in hapklare brokken voor je te vinden is; of dat wij het wel voor je uit willen zoeken
trouwens, die link wat spider007 me net gaf: er staat "instructie pagina voor MAC/Linux gebruikers" , maar ik ben een windows gebruiker.....
Maakt dat iets uit voor de routerconfiguratie dan? Zoals hierboven ook al gezegd; het gaat om het zelf bij elkaar zoeken van informatie :)

---

• stimpyMGS
ik heb toch geschreven dat het me is gelukt om dat bestand op te slaan door het met Internet explorer te openen, dus ik verwacht helemaal niet dat jullie alles voor me doen....

maarja, dat blijkt dus moelijk te zijn om te begrijpen

ontopic: Nat manager zegt dat als er geen modem wordt gevonden ik de computer een geldig ip moet geven (dus niet 0.0.0.0), moet ik dan zelf een IP adres invoeren in plaats van automatisch een ip vinden??

[ Voor 31% gewijzigd door stimpyMGS op 30-10-2005 20:26 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:18:
ik heb toch geschreven dat het me is gelukt om dat bestand op te slaan door het met Internet explorer te openen, dus ik verwacht helemaal niet dat jullie alles voor me doen....

maarja, dat blijkt dus moelijk te zijn om te begrijpen

ontopic: Nat manager zegt dat als er geen modem wordt gevonden ik de computer een geldig ip moet geven (dus niet 0.0.0.0), moet ik dan zelf een IP adres invoeren in plaats van automatisch een ip vinden??
Heb je al in de webinterface van je modem rondgekeken? Ik ben er vrij zeker van dat je daar ook gewoon je NAT instellingen kan regelen namelij :)

---

• Bigs
  • Niet online
Stel dat ding nou gewoon in via http://10.0.0.138/ :z

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09

RammY

Dát!

Blijkbaar heeft de TS niet in de gaten dat alstie naat http://10.0.0.138 gaat dat hij daar OOK ZIJN NAT INSTELLINGEN KAN DOEN!!!
Modbreak:Zo schreeuwen is nergens voor nodig

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 30-10-2005 21:29 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• ParaNoiMia
RammY schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:38:
Blijkbaar heeft de TS niet in de gaten dat alstie naat http://10.0.0.138 gaat dat hij daar OOK ZIJN NAT INSTELLINGEN KAN DOEN!!!
Misschien is het bij een 546 anders als bij een Speedtouch 510 die wij allemaal door en door kennen ?

Kan de TS in die webinterface niet op advanced en daarna op NAPT klikken ?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

ParaNoiMia schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

Misschien is het bij een 546 anders als bij een Speedtouch 510 die wij allemaal door en door kennen ?
Nee, precies hetzelfde. Zie ook http://www.webblernet.nl > Webinterface modems > ST 546 > Advanced > NAPT
Kan de TS in die webinterface niet op advanced en daarna op NAPT klikken ?
Ja dus ;)

• stimpyMGS
Als ik wil forwarden via router menu, dan ga ik dus naar advanced en dan NAPT.
daar klik ik op 'new'.
dan vul ik het volgende in:
protocol TCP
inside IP 10.0.0.150
outside IP 0.0.0.0
inside port 4662
outside port 4662

dan klik ik 'apply' , vervolgens 'save all'.
dan wordt alles opnieuw opgestart. Om te checken of hij is opgeslagen ga ik weer opnieuw naar NAPT, en dan staat er

nr:1
type:TEMP
inside adres:10.0.0.150:4662
outside adres:unspecified:4662
prot:TCP
state:NONE

Lijkt me dus niet echt in orde allemaal :P

[ Voor 19% gewijzigd door stimpyMGS op 30-10-2005 21:47 ]

• ParaNoiMia
stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:45:
Als ik wil forwarden via router menu, dan ga ik dus naar advanced en dan NAPT.
daar klik ik op 'new'.
dan vul ik het volgende in:
protocol TCP
inside IP 10.0.0.150
outside IP 0.0.0.0
inside port 4662
outside port 4662

dan klik ik 'apply' , vervolgens 'save all'.
dan wordt alles opnieuw opgestart. Om te checken of hij is opgeslagen ga ik weer opnieuw naar NAPT, en dan staat er

Is 10.0.0.150 het ipadres van jouw eigen pc ? Zo ja, dan lijkt mij dit prima in orde ?

• stimpyMGS
en waarom staat er bij state dan TEMP? als ik alle poorten van emule invoer heb ik nog steeds een low-id. Heb trouwens de kabel van de pc niet in de eerste poort van het modem/router geklikt maar in de 2e poort omdat de kabel in de 1e poort niet goed connecte (heb met zo'n tang nog een stekkertje erop moeten klikken etc dus hij is niet zo stevig als een originele kabel)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

stimpy-NL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:45:
[...]

Klinkt toch prima? Zeker met deze quote over NAPT entries uit de help:
Notice that saving static NAPT entries could be a problem if you work with dynamic IP addresses (for example, if you use a PPP link to connect to the internet, then the SpeedTouch will get a different IP address every time you establish a connection). In this case the only way to be able to save your settings is to use a template, so that you don't have to specify which SpeedTouch IP address to use.
Want ik neem aan dat je over die 'temp' kreet valt. Dat betekent in dit geval dus (denk ik) template. Verder is State: none alleen een aanduiding dat er momenteel geen gebruik wordt gemaakt van deze mapping, omdat er niemand verbinding heeft gemaakt op je poort 4662.
Heb je het eigenlijk al getest voordat je riep dat het "dus niet echt in orde [lijkt] allemaal"? Want volgens mij ben je er.

• stimpyMGS
ik had al eerder al deze dingen uit de emule faq (emule-project.net) ingevoerd maar ik had nog steeds een low-id. Ik zal het nu dan nog maar eens proberen :Y)

[edit]
ok ik heb alles weer ingevoerd, maar ik heb dus weer een low-id:

Status: Connected
IP:Port: Unknown
ID: 516995
Low ID

[ Voor 32% gewijzigd door stimpyMGS op 30-10-2005 22:28 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien is het dan een beter idee dat je begint bij [search=emule low id] inplaats van hier een loos topic te openen met een slechts half gerelateerd onderwerp :) Begin eens met een portscan via grc.com om erachter te komen of poort 4662 wel open staat. Als dat het geval is dan heb je je poortmapping voor elkaar. Voor de rest van je mogelijke problemen zul je toch echt meer duidelijkheid moeten verschaffen over wat je precies hebt geprobeerd; waar je al op hebt gezocht; waarom je iets wilt bereiken (is in dit geval erg relevant) enzovoorts :)

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.