Toon posts:

Windows Server 2003 + VPN + Access database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een server draaien (OS-Windows Server 2003) en daarop een VPN verbinding aangemaakt. Wij kunnen vanaf 4 verschillende lokaties allemaal tegelijk inloggen. Tot zover geen probleem.

Op de Server draait een database (MS Access 2003) en nu wil het geval dat wanneer 1 van de clients de database open heeft staan de andere 3 clients geen toegang krijgen tot de database.
De machtigingen staan goed.

Weet iemend hier een oplossing voor.

thnkz

Ronald

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die access database heb je uiteraard zo ingesteld dat je er met meer mensen tergelijkertijd inkan :? (=multiuser gemaakt)

verder, dit is totaal geen pns. ik zal een TR voor je maken om hem te laten verplaatsen :)

A wise man's life is based around fuck you

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Overigens zou ik wel uitkijken met het gebruik van VPN + Access. Ik weet niet of het hier om een dedicated (router-router) VPN gaat?

Ik heb zelf al een aantal maal gezien dat een abrupt afgebroken VPN verbinding een database onherstelbaar heeft weten te beschadigen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
Ik hoop dat je die access DB wel via een terminal server benadert ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Move PNS > SA

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:26:
Op de Server draait een database (MS Access 2003) en nu wil het geval dat wanneer 1 van de clients de database open heeft staan de andere 3 clients geen toegang krijgen tot de database.
Krijg je een foutmelding? Verschijnt er iets in de logfile van de server?
De machtigingen staan goed.
Definieer "goed" aub...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Alvast een ieder bedankt voor het meedenken.

vwb de machtigingen, deze zijn bekeken door een ervaren MCSE-er en die staan goed.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik de database moet opsplitsen in een front en een backend, maar vraag me af of dat het probleem oplost

Verwijderd

Topicstarter
en vwb de foutmelding, deze zijn niet terug te vinden in de in de server bekende logboeken

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:53:
Alvast een ieder bedankt voor het meedenken.

vwb de machtigingen, deze zijn bekeken door een ervaren MCSE-er en die staan goed.
Niet elke ervaringen MCSE-er heeft kennis van MS Access.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik de database moet opsplitsen in een front en een backend, maar vraag me af of dat het probleem oplost
Zoals hierboven al gezegd: Access kent een mogelijkheid om een database exclusief te openen. De kans is groot dat dat je probleem is. Heeft niks met rechten te maken, maar alles met instellingen van Access.

Kijk eens onder extra -> opties -> geavanceerd.

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 03-11-2005 09:08 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen in Acces zijn dusdanig dat we met 4 kollega's op het lokale netwerk allemaal tegelijk de database kunnen benadren en wijzigen en 1 VPN verbinding en als er een kollega met bv remote admiistrator inlogd zitten we met z'n zessen op de database te werken. Het probleem is dat er maar 1 vpn verbinding toegang krijgt tot de database.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
aha dus je gebruikt remote administrator (geen rdp :? ) om een sessie te maken met de console van die server... ja dan kan je er maar met 1 tergelijkertijd in

oplossing: die server in terminalserver application mode zetten en dan licenties kopen hiervoor, dan kan je met wat meer mensen erin (afhankelijk van het aantal licenties)

of je moet genoeg nemen met remote administration mode van rdp, dan is 3 de max (2x remote, 1x console)

A wise man's life is based around fuck you

• StevenK
Zwelgje schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:15:
of je moet genoeg nemen met remote administration mode van rdp, dan is 3 de max (2x remote, 1x console)
Wat licentie-technisch niet toegestaan is, tenzij het een applicatie tbv. systeembeheer is.

Verwijderd

Topicstarter
Helpers,

Wat wij willen is met bv 4 wpn verbindingen inloggen (dat lukt wel) en dan allemaal met de access database aan de gang gaan (invoeren enzo) (dat lukt dus niet) maar 1 vpn verbinding krijgt toegang

Verwijderd

Wat ik niet in je post lees, staan a. alle rechten goed voor de gebruikers? en b. staan de rechten goed voor de database zelf. Als de database niet Multi-user is, dan lukt het inderdaad niet.
Denk bijvoorbeeld aan een word-document op een netwerkschijf. Eerste persoon kan deze openen en indien er een tweede persoon dit wil doen, dan krijgt hij een melding dat je het word-document alleen maar in "alleen-lezen" modus kunt opstarten.

Een simpele MS Access 2003 database is volgens mij niet multi-user in te stellen bedenk ik me nu ineens. Heb je daar geen SQL ofzo voor nodig?

Iemand een idee?
Pagina: 1