Toon posts:

MP3 chaos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op mijn hdd staan 19424 mp3's tesamen 94.3 Gb alleen nou heb ik een probleem. het staat gedeeltelijk door elkaar... om het allemaal met de hand te gaan sorteren enz vind ik een onmogelijke opgave. weet iemand een goed programma om dit voor mij te doen?

Groeten Frans de Jong

Verwijderd

Ik weet niet wat voor software je nu gebruikt, maar ik ben voorstander van iTunes, welke gelijk al je MP3's in mappen rangschikt Hoofdmap\Artiest\Album\Nummer.mp3

Werkt prima en via de zoekmogelijkheden in iTunes is het mogelijk om binnen 3 seconden het nummer te vinden wat je zoekt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kun je 'door elkaar' en 'sorteren' misschien iets toelichten? Wat heb je nu en wat wil je hebben?
Ik kan hier wel zeggen dat ik Tag&Rename gebruik om mijn mp3's onder controle te houden maar ik heb geen idee of je daar mee geholpen bent :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof dat iTunes zoiets kan doen. Nadat ik mijn mp3s daarin had gezet had hij deze allemaal in losse dirs gegooid. Nu had ik deze draaiend op mijn apple, maar het lijkt me dat de PC versie zoiets ook wel zal kunnen.

Verwijderd

tag&rename, maar als je 95 gig dooreen staan hebt ben je er lang mee bezig... je moet trouwens nog altijd grote delen "met de hand doen" (als je ID3 tags en zo perfect wil hebben).
iets dat het automatisch doet ga je nooit hebben, want alle groepen waar je je muziek binnenhaalt zetten hun tags anders.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Frazzy, welkom op GoT :)

Wat jij wil hebben (neem ik aan) is een tool om de bestanden te sorteren aan de hand van hun ID3 tag. Hier zijn erg veel (gratis) tools voor te vinden: [google=free ID3 tag sort tool]. Probeer hier eens een paar van. Er zit vast wat tussen wat voor jou het beste werkt. :)

Zoek in het vervolg eerst even zelf op Google of gebruik de Search :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:16:
Beste tweakers,

Op mijn hdd staan 19424 mp3's tesamen 94.3 Gb alleen nou heb ik een probleem. het staat gedeeltelijk door elkaar... om het allemaal met de hand te gaan sorteren enz vind ik een onmogelijke opgave. weet iemand een goed programma om dit voor mij te doen?

Groeten Frans de Jong
Hoe zijn je MP3's "opgebouwd":
Hebben ze een bepaalde naam? Zijn ze goed getagged?

Dan kun je dmv de tag orde scheppen: Bijvoorbeeld met Itunes.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:22:

Wat jij wil hebben (neem ik aan) is een tool om de bestanden te sorteren aan de hand van hun ID3 tag. Hier zijn erg veel (gratis) tools voor te vinden: [google=free ID3 tag sort tool]. Probeer hier eens een paar van. Er zit vast wat tussen wat voor jou het beste werkt. :)

eerst zelf zoeken, wat denk je dat ik heb gedaan... dan krijg je 237.000 hoeveel hits. allemaal even proberen zeker. Ik heb wel een prive leven, weet je? |:(

voor de rest van de reacties bedankt. Ik hoop en denk nu wel wat verder te komen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

the_shadow schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:22:

Nu ik heb maar 40 gb en de hits die jij ff opnoemt zou ik de dezelfde reactie geven als de TS.
[b][message=24501242,noline]Frazzy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:24
eerst zelf zoeken, wat denk je dat ik heb gedaan... dan krijg je 237.000 hoeveel hits. allemaal even proberen zeker. Ik heb wel een prive leven, weet je? |:(

voor de rest van de reacties bedankt. Ik hoop en denk nu wel wat verder te komen.
Tag & rename is een goeie start, maar wat je ook nog zoekt is denk ik ook een tool om het geluidsnivo gelijk te trekken. (scheelt misschien ook HD space)

Tag & rename heeft een paar leuke functies die handig zijn bij deze job,
- sorteren op artist, titel, en nogmeer,
- afspelen.
- multi tag editor (door veel meuk weg te halen zoals album plaatjes etc scheelde het me toch 500MB)

Bij mij kost 40 GB een dag om het uit te zoeken, en dan heb ik het alleen over artist, titel etc goed te zetten.
om de dubbellen eruit te halen enzv koste het me weer een dag,

Tot op heden heb ik nog geen tool gevonden die dit werk makkelijker maakt
En ik heb ook geen tool gevonden wat in een batch al die mp3's gelijkt trekt kwa geluids nivo & die mijn bitrate etc op 1 manier neerzet dus ik zit met mp3's van 1mb en ik heb ze t/m 10 MB

Er is wel een plugin voor winamp die het voor jou afspeelt op het zelfde nivo

Tja vanalles

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:24:
[...]

Erm; waar denk je dat wij onze informatie vandaan halen? Je hoeft toch niet alles door te lezen? Desnoods voeg je wat meer zoekwoorden toe om nog specifiekere informatie eruit te halen. Het is niet zo nuttig als er topics voorbijkomen met vragen die allang opgelost en beantwoord zijn :) Je had je antwoord al gehad als je hier bijvoorbeeld tussen had gekeken: [search=mp3 indelen tags] :)
Mooi, laat nog even horen waar je uiteindelijk voor gekozen hebt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1