Internet in een studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
In ons huis hebben we casema breedband met telefonie, maar de eigenaar van deze lijn vertrekt per 1 november (ik ben lekker op tijd, ik weet het) uit ons huis. Nu willen we een nieuwe lijn bestellen voor internet, maar we hebben geen flauw idee wat nou rendabel is. We zitten met zn 6en in een huis en downloaden regelmatig, voor de gezellige vrijdagavond films. Nu leek dat wanadoo family pakket ons wel wat, hoge snelheid, lage kosten, maar wat zijn nou precies de nadelen? Wat krijgen we er allemaal voor als we adsl + telefonie nemen. Tv hebben we geloof ik van UPC, dus dat deel is al in orde, digitale tv of zo hoeft dan ook niet.

En als klein tussen vraagje, als de lijn wordt verhuisd naar een ander adres (van casema) en we willen een andere lijn kopen, hoeveel tijd gaat daartussen zitten? Bij het omschakelen van ene provider naar andere provider hoor ik iets van 6 weken? Is dit ook zo als de lijn verhuisd?

Bedankt alvast

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Versatel van 20 Mbps niets voor je? Dan hoef je ook niet te wachten tot de kabel verbinding beschikbaar is vanuit casema...

moet je wel een telefoonaansluiting hebben.

• BHQ
  • Laatst online: 22:47

BHQ

misschien Demon Flexpress? dan heb je een contractduur van 3 maanden wat misschien wel handig kan uitkomen.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25

DefLite

Why so serious?

als casema beviel waarom niet gewoon die verhuizer zijn casema geven en zelf de boel houden of ben je daar al te laat voor

• MoiZie
GH45T schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:16:
Versatel van 20 Mbps niets voor je? Dan hoef je ook niet te wachten tot de kabel verbinding beschikbaar is vanuit casema...

moet je wel een telefoonaansluiting hebben.
Telefoon hebben we niet, kost meer, voor een gebruik van bijna 0 :), dat het bij casema erin zat was mooi meegenomen.
Yapser schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:18:
misschien Demon Flexpress? dan heb je een contractduur van 3 maanden wat misschien wel handig kan uitkomen.
Die snelheid voor die prijs is toch wat... apart als je ook family of versatel kan nemen :). En wat bedoel je met contractduur van 3 maanden? Dat ik na 3 maanden weer mag opzeggen? De bedoeling is eigenlijk dat die lijn er langer ligt dan dat :P.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou Wanadoo ADSL Family nemen icm een BelBudget-lijn van KPN. Totale kosten per maand zo'n 30 euro voor een (binnenkort) 20 Mbit-verbinding.
Tenzij er voetbalfans in huis zijn? Dan Versatel ;)

• MoiZie
Ik woon met 4 meisjes en 1 andere jongen... Voetbal fans (if any) hebben weinig in te brengen :+.

icm belbudget klinkt interessant, hoe werkt dat precies? Moet dat bel ding er eerst liggen waarna ik adsl kan bestellen? en hoe lang zitten we dan zonder internet (ivm studie is dat erg belangrijk).

[ Voor 52% gewijzigd door MoiZie op 30-10-2005 16:39 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Mijn ervaring met Wanadoo is dat het meestal binnen 2 weken opgeleverd is. Ik weet niet of er nu een telefoonabonnement van KPN loopt? Want die moet er namelijk wel zijn. Als die er nu niet ligt moet je eerst KPN contacten, die gaat dan de lijn aansluiten, en daarna kan je Wanadoo gaan aanvragen. Dat kan, als het goed is, een week voor de lijn klaar is omdat ze een cool-down-periode hanteren van een week (dwz: ze laten je eerst nog een week nadenken voordat ze beginnen met aansluiten).
Als de KPN-lijn er al ligt (en je dus met KPN kan bellen) kan je meteen Wanadoo aanvragen.

• MoiZie
wilko2 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:53:
Mijn ervaring met Wanadoo is dat het meestal binnen 2 weken opgeleverd is. Ik weet niet of er nu een telefoonabonnement van KPN loopt? Want die moet er namelijk wel zijn. Als die er nu niet ligt moet je eerst KPN contacten, die gaat dan de lijn aansluiten, en daarna kan je Wanadoo gaan aanvragen. Dat kan, als het goed is, een week voor de lijn klaar is omdat ze een cool-down-periode hanteren van een week (dwz: ze laten je eerst nog een week nadenken voordat ze beginnen met aansluiten).
Als de KPN-lijn er al ligt (en je dus met KPN kan bellen) kan je meteen Wanadoo aanvragen.
Als casema weggaat hebben we alleen tv (niemand heeft een idee wie dat betaald, maar dat vinden we niet erg, het ligt er :P).
Hoe lang duurt het voordat we dan uiteindelijk internet hebben? een ruwe schatting dus, 2 weken aansluiten en dan nog 1 of 2 weken zonder internet? Of kijk ik naar tijden van 2 maanden?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Ik weet niet hoe het bij casema werkt precies, maar als het een beetje hetzelfde werkt als bij essent dan zou ik het volgende doen.
Contract overnemen van de oude abonnee (waarschijnlijk admin kosten) en hem een nieuw abo aan laten vragen op zijn nieuwe adres. Dat is denk ik de enige manier om het ononderbroken te regelen.
Maar bel anders ff snel de helpdesk, die kunnen het je zo vertellen.
MoiZie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:58:
[...]

Als casema weggaat hebben we alleen tv (niemand heeft een idee wie dat betaald, maar dat vinden we niet erg, het ligt er :P).
Hoe lang duurt het voordat we dan uiteindelijk internet hebben? een ruwe schatting dus, 2 weken aansluiten en dan nog 1 of 2 weken zonder internet? Of kijk ik naar tijden van 2 maanden?
casema = kabel leverancier

Tenminste, dat was een paar jaar geleden nog zo, ze leveren dus alles zelf.

[ Voor 41% gewijzigd door cryforhelp op 30-10-2005 17:00 ]

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Je kunt het abonnement van zijn naam op een van jullie naam laten zetten, dan heb je dus niet eens een onderbreking. Het kan volgensmij allemaal online op casema.nl. Je kunt daar dan ook het rekeningnummer voor de incasso wijzigen.

• MoiZie
Tjah, die gozer heeft alleen zn gegevens niet, inlog, wachtwoord, noppes, zelfs geen klantennummer :).

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat willen ze dan vast wel nog een keer doorgeven bij Casema.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
MoiZie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:47:
Tjah, die gozer heeft alleen zn gegevens niet, inlog, wachtwoord, noppes, zelfs geen klantennummer :).
Dat zou voor hem toch ook wel handig zijn wil hij geen rekeningen blijven krijgen :Y) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• BHQ

BHQ

Mja goed, je hebt voor die 40 euro óf idd. 6 mbit, of voor 35 euro 8 mbit bij Telebyte. Maar die 20 mbit haal je ook nevernooit niet volledig en de providers die het aanbieden zijn belabberd te noemen.

• Wortelsoep
  • Niet online
Yapser schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:43:
de providers die het aanbieden zijn belabberd te noemen.
Onzin. Ik heb zelf nu een paar maanden Wanadoo en ik heb niets te klagen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OF hij wil niks aan jullie geven, of hij wil de komende maanden jullie intenet sponseren zou ik dan denken. Wacht maar effe af of op 1 okt internet echt verdwenen is.

Houd ook rekeing met de opzegtermijn van al die contracten. Meestal is dat 1 jaar. (in iederr geval 1 jaar vast)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Hoe kan je nou tv van UPC hebben en internet via Casema :? Sterk verhaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ

BHQ

Wanadoo is an sich op het KPN netwerk niet verkeerd muv. de enorm trage nieuwsgroepen met ook nog eens baggerretentie; ze liggen er idd. niet veel uit. De livebox is volgens veel GoTters wel een drama.

• bjck
LiveBox leveren ze niet op de KPN-DSL producten, alleen op de Wanadoo Direct (BBned) en Wanadoo Family (eigen netwerk van Wanadoo) producten.

• Wortelsoep
  • Niet online
Voor de discussie over of Wanadoo nou bagger is of niet kan je beter even in [rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV)[/rml] kijken.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Klantnummer is gewoon op je afschriften te vinden, ik zou het abonnement over laten zetten, heb goede ervaring met Casema, stabiel en snel, iets nieuws levert alleen maar gedoe op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• bjck
Misschien wil Casema wel meewerken aan een algemene naam als: "studenten huis adres+huisnummer".

Dan is het alleen nog nodig dat steeds een nieuwe bankrekeningnr + machtiging wordt opgestuurd naar Casema. Als de rekening maar betaald wordt en ze een contact telefoonnummer hebben is misschien wel de insteek.

Elke keer contract overdragen kan ook natuurlijk, maar vaak zijn hier 'administratie' kosten aan verbonden.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 30-10-2005 23:17 ]

Pagina: 1